خرید و اجاره روی خط مترو

شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها در انتخاب و پیدا کردن خانه، دسترسی به حمل‌ونقل عمومی است. از این رو واحدهای مسکونی واقع در مناطق با دسترسی راحت‌تر، دارای قیمت نسبتا بالاتری هستند. البته بعضی از خانه‌های نزدیک به ایستگاه مترو تنها به دلیل دسترسی بهتر گران نیستند؛ بلکه دارای ویژگی‌های جغرافیایی،‌ متراژ و امکانات بیشتر نیز هستند. البته باید در نظر داشت که نزدیک بودن خانه به ایستگاه مترو معایبی مانند شلوغی، سروصدای زیاد و عدم امنیت هم دارد. به همین دلیل هم عده‌ای برخلاف اینکه دسترسی برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما موافق نزدیکی خانه به خطوط مترو نیستند. از این رو بهتر است مناطق مناسب در اطراف خطوط مترو با قیمت متعادل‌تر را بشناسیم.

خرید و اجاره روی خط مترو

شادمان، محله آزادی

محله آزادی یکی از خوش‌مسیر‌ترین و مرکزی‌ترین مناطق تهران است. ساکنان این منطقه در استفاده از انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی، مشکلی ندارند. به همین دلیل جزو یکی از پرطرفدارترین مناطق تهران برای سکونت محسوب می‌شود. دسترسی به مترو شادمان نقطه ثقل عبور و مرور اهالی این منطقه به شمار می‌آید. اما جالب است بدانید که واحدهای مسکونی در مناطق مختلف محله آزادی به لحاظ قیمت، متراژ و امنیت بسیار متنوع هستند. منطقه استاد معین و خیابان حبیب‌اله دارای ساختمان‌های مسکونی، با قیمت نسبتا متوسط هستند. همچنین ساکنان این مناطق علاوه بر راحتی در عبور و مرور بر آرامش و دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی تاکید دارند. زوج‌های جوان در اینجا می‌توانند واحدهای مسکونی مناسبی را برای سکونت پیدا کنند.

شهریار، محله ولیعصر

خیابان ولیعصر و متروی ولیعصر جزو پررفت‌وآمدترین ایستگاه‌های مترو در تهران محسوب می‌شود. چرا که بسیاری از خطوط مترو از تقاطع خیابان ولیعصر گذر می‌کنند. از این رو شاهد جمعیت بسیار بالایی در اطراف متروی تئاتر شهر هستیم. یافتن مناطق بی سروصدا و دارای امنیت در این محله از تهران کمی سخت و دشوار به نظر می‌رسد. به دلیل دسترسی بالای این منطقه و در مرکز قرار گرفتن، قیمت واحدهای مسکونی در این محله نسبتا بالا است. خیابان استاد شهریار که در تقاطع چهارراه حافظ واقع شده را می‌توان منطقه‌ای نسبتا آرام و مناسب برای سکونت زوج‌های جوان درنظر دانست. البته به دلیل وجود مراکز فرهنگی هنری در این منطقه ساکنان در بعضی از مواقع، شاهد شلوغی و تردد جمعیت خواهند بود.

بهار شیراز، محله هفت تیر

محله بهار شیراز جزو پرجمعیت‌ترین محلات درمحدوده میدان هفت تیر به شمار می‌آید. چراکه این منطقه منتهی به ایستگاه مترو هفت‌تیر می‌شود که یکی از گریزگاه‌های عبور و مرور شهری محسوب است. همچنین بهار شمالی از طرفی دیگر به خیابان مفتح و ایستگاه متروی آن منتهی می‌شود. می‌توان گفت این منطقه مناسب کارمندان و زوج‌های جوان است. به لحاظ بافت شهری به دلیل ساخت‌وساز‌هایی که صورت گرفته برخی از مناطق این محله هنوز بافت سنتی وجود دارد. اما خوب در برخی دیگر از نقاط کار تخریب خانه‌های قدیمی و ساخت ساختمان‌های جدید در جریان است. در عین‌حال این منطقه همچنان دارای درختان سرسبز بسیاری است که فضایی آرام با آب‌وهوایی نسبتا خوب را برای ساکنانش رقم زده است.

قلهک، محله شریعتی

قلهک جزو مناطق قدیمی و شمالی تهران به شمار می‌آید. ساکنان این منطقه علاوه بر دسترسی به مترو قلهک به ایستگاه دکتر شریعتی نیز دسترسی دارند. این منطقه در نقطه شمالی تهران واقع است از همین رو واحدهای مسکونی در این منطقه دارای قیمت بالایی هستند. ساکنان این منطقه عموما بومی هستند. بافت شهری این منطقه برخلاف سایر نقاط تهران، مسکونی باقی‌مانده است. اما در این منطقه بسیاری از خانه‌ها نیز بازسازی و نوسازی شده‌اند و می‌توان واحدهای مسکونی نوساز و متنوعی را در این منطقه پیدا کرد. این منطقه آب و هوای بسیار مطبوعی دارد.

پرستار، محله پیروزی

منطقه پرستار واقع در محله پیروزی، برخلاف سایر مناطق این محله سبکی متفاوت دارد. به صورتی که پرستار را می‌توان جزو اعیان‌نشین‌ترین مناطق در شرق تهران دانست. ساکنان منطقه پرستار غالبا بومی هستند و بافت این منطقه سنتی است. می‌توان گفت این منطقه اصالت خود را حفظ کرده و هنوز مغلوب ساخت‌ و ساز‌های جدید نشده است. رنج قیمتی این منطقه برخلاف سایر نقاط شرق تهران، کمی بالاتر است به طوری که می‌توان خانه‌هایی با این رنج قیمت در شمال غرب تهران نیز پیدا کرد. ساکنان برای عبور و مرور در این منطقه به ایستگاه‌های مترو پیروزی، نبرد و نیروهوایی دسترسی دارند. درنهایت اگر به‌دنبال اجاره خانه در مناطق مذکور هستید، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

خرید و اجاره روی خط مترو

امیریه،‌ محله قزوین

امیریه جزو مناطق قدیمی تهران محسوب می‌شود. در گذشته ساکنان این منطقه جزو اعیان‌نشینان شهر بودند. افراد ساکن در این منطقه برای عبور و مرور از یک طرف به خیابان راه‌آهن، کارگر شمالی و از طرف دیگر به خیابان امام‌خمینی و مترو مهدیه دسترسی دارند. بافت این منطقه به صورت دوگانه است و البته ساخت‌وسازهای جدید در این منطقه بیشتر دیده می‌شود. این محدوده که در جنوب تهران قرار دارد، به لحاظ قیمتی در رده خوبی قرار گرفته است. علاوه بر مناسب بودن قیمت واحدهای مسکونی، این منطقه به لحاظ فرهنگی و امنیتی نیز در رده خوبی قرار دارد. زوج‌های جوان و کارمند با بودجه کمتر می‌توانند خانه‌هایی متناسب با شرایطشان در این منطقه پیدا کنند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟