همه چیز درباره مبل راحتی

همه چیز درباره مبل راحتی

خرید لوازم خانگی علی الخصوص سرویس چوب جزء الزامات خرید جهیزیه هستند. یکی از المان­های مهم سرویس چوب، مبلمان است. از بین انواع مبلمان خانگی، مبل راحتی به دلیل اینکه ظاهر زیبا و قیمت مناسبی دارد به پرفروش‌ترین مبل بازار تبدیل شده است. در واقع، فرقی نمی­کند خانه شما کوچک باشد یا بزرگ در هر صورت با استفاده از آن‌ می­توانید جلوه زیبایی در دکوراسیون خود ایجاد کنید. این راحت بودن و زیبایی آن‌ها باعث ایجاد یک فضای دلپذیر و چشم‌نواز در محیط می­شود به همین خاطر استفاده از آن‌ها رواج زیادی دارد. حال اینکه، مبل­های راحتی باکیفیت چه ویژگی­هایی دارند یا در چه مدل­هایی تولید می­شوند را در ادامه به صورت کامل توضیح داده­ایم. با ما همراه باشید.

مبل راحتی چیست؟

مبل راحتی بر پایه سبک مدرن و به دور از تزئینات، طراحی و ساخته می­شود. به همین دلیل، از آن در خانه­هایی با سبک مدرن و همینطور شرکت ها و مراکزی مانند کافی شاپ­ها استفاده می کنند. در واقع، تولیدکنندگان مبلمان برای ساخت این مدل از مواد اولیه­ای که باعث راحتی در ساختار آن‌ها می شود، استفاده می­کنند. این راحتی نیز باعث قرارگیری این مدل در صدر جدول فروش مبلمان شده است.

انواع مبلمان راحتی

علاقه به مبل راحتی باعث تولید آن در چندین مدل متنوع و جذاب شده است که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده ایم:

مدل کاناپه

کاناپه یکی از مدل­های جذاب مبل راحتی است که در طرح­ها و رنگ­های زیبایی تولید می­شود. ساختار این مبل به گونه­ای است که امکان دراز کشیدن و لم دادن طولانی مدت بر روی آن بدون ایجاد هیچ نوع مشکلی وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال مبلی بسیار راحت و خاص هستید، این مدل گزینه مناسبی محسوب می­شود. ضمن اینکه، آن را می­توان به صورت تکی یا چند نفره هم سفارش داد.

مدل L شکل

این مبل راحتی طبق یک ساختار یکدست و چسبیده به هم ساخته می­شود. ظاهر آن نیز شبیه L است؛ به همین خاطر آن را مبل راحتی ال شکل می­نامند. همچنین این مدل مناسب مکان‌های مدرن است و معمولا از آن در محیط­های دوستانه مانند قسمتی از خانه استفاده می­کنند. محل قرارگیری آن نیز بهتر است در قسمت زاویه دار یا کنج خانه باشد یا اینکه به منظور تقسیم خانه در موقعیتی مانند پشت به نیمی از محیط قرار داده شود.

مدل لاوست

مدل لاوست از اندازه کوچک­تری نسبت به مدل­های دیگر برخوردار است. این کوچک بودن و ظرافت زیاد باعث استفاده از آن در فضاهایی با متراژ کم شده است. ضمن اینکه، مدل لاوست همچون سایر مدل­های موجود در طرح­های جذابی تولید می­شود که این تنوع باعث انتخاب راحت افراد با هر سلیقه­ای شده است.

مدل تختخواب شو

مبل تختخواب شو برای افرادی مناسب است که تعداد اتاق­های کمی دارند. با خرید این مبل می­توان در هزینه­های خود صرفه جویی کرد؛ چراکه آن را می­توان به تختخواب تبدیل کرد و به اصطلاح با یک تیر دو نشان زد. استفاده از آن‌ها نیز بسیار راحت است و به خوبی پهن و جمع می­شوند. سبک آن‌ها نیز به مدرن نزدیک­تر است؛ بنابراین اگر قصد خرید مبل راحتی چندمنظوره را دارید و به سبک مدرن نیز علاقه‌مند هستید، این مبل انتخاب مناسبی محسوب می­شود.

ویژگی­های مبل راحتی باکیفیت

مبل راحتی باکیفیت باید ساختار مقاومی داشته باشد. تولیدکنندگان برای تولید مبلمان راحتی در سطح کیفی بالا از چوب­های مقاوم و درجه یکی همچون چوب گردو، بلوط و راش استفاده می­کنند. بنابراین یکی از ویژگی­های بارز مبل باکیفیت، مناسب بودن جنس بدنه آن‌ها است. همچنین فوم تعبیه شده در مبل نیز بهتر است از جنس سرد باشد؛ زیرا این مدل فوم هم نرم و راحت است و هم ماندگاری بالایی دارد.

همه چیز درباره مبل راحتی

جنس روکش مبل نیز بایستی به حدی مقاوم باشد که بر اثر شستشو یا قرارگیری در معرض نور خورشید تخریب نشود. به این ترتیب، قابلیت تحمل فشار بالا یکی دیگر از مشخصات مبل راحتی درجه یک است. تولیدکنندگان برای روکش این مبلمان از پارچه­هایی مانند کتان، مخمل، چرم و… استفاده می­کنند. در کل، پارچه به کار رفته در روکش بایستی در فصول گرم منجر به تعریق نشود و در فصول سرد نیز باعث جذب هوا نشود.

وزن مناسب نیز یکی دیگر از فاکتورهای باکیفیت بودن مبلمان راحتی است. مبل بایستی از وزن متعادلی برخوردار باشد؛ به این معنا که نه خیلی سبک و نه خیلی سنگین باشد. در واقع، باید بتوان آن را بدون سختی زیاد جابه‌جا کرد. بنابراین مبل­های بسیار سبک یا خیلی سنگین انتخاب مناسبی نیستند.

رنگ مناسب برای مبل­های راحتی

تأثیر رنگ مبل راحتی بر زیبایی دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است؛ به همین خاطر رنگ آن را بایستی با حساسیت زیادی انتخاب کنید. امروزه رنگ­های خنثی مانند طوسی، سفید، کرم، شیری و… بسیار محبوب هستند که یکی از دلایل آن، راحت ست شدن مبل با سایر وسایل است. معمولا مبلمان دارای رنگ خنثی برای افرادی مناسب هستند که مرتب در حال اسباب کشی هستند. آن‌ها رنگ خنثی مبل را راحت­تر می­توانند با خانه­ های مختلف هماهنگ کنند.

همه چیز درباره مبل راحتی

مبلمان راحتی با رنگ­های روشن نیز پرطرفدار هستند. این سبک مبلمان برای تمام خانه­های کوچک و بزرگ گزینه ایده­آلی محسوب می­شوند. به علاوه، مبلمان روشن بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک هستند؛ چراکه باعث بازتر نشان دادن محیط آن‌ها می­شوند. در مقابل، مبلمان راحتی با رنگ­های تیره برای فضاهای بزرگ مناسب هستند و هرگز برای محیط­های کوچک توصیه نمی­شوند. همچنین محیط اطراف مبلمان تیره نیز همچون کفپوش و دیوار بایستی روشن باشند تا هماهنگی لازم در محیط ایجاد شود.

عوامل مؤثر بر قیمت خرید مبل راحتی

فاکتورهای زیادی بر قیمت مبل راحتی تأثیر می­گذارند که از مهم­ترین آن‌ها می توان به جنس مبل و نوع روکش به کار رفته در آن اشاره کرد. بدیهی‌ست که مبلمان تولیدشده با متریال درجه یک از قیمت بالاتری برخوردار هستند و بالعکس. به طور کلی، مبلمان راحتی ساخت ایران نسبت به نمونه­های خارجی خود قیمت بهتری دارند که این موضوع باعث استقبال از آن‌ها شده است.

خرید اینترنتی مبل راحتی

خرید اینترنتی امروزه بسیار گسترش یافته و بطور میانگین اکثر افراد خرید اینترنتی را بر خرید حضوری ترجیح می­دهند. چرا که از این طریق به راحتی با مطالعه راهنمای خرید هر محصول و مقایسه مدل­های متفاوت با همدیگر می­توانند از اتلاف وقت جلوگیری کنند و خرید راحت­تری داشته باشند. فروشگاه­های اینترنتی فروش مبلمان شامل: دیجی کالا، آف دکور، ایران میز، فروشگاه مبل روژ و … هستند. از بین این فروشگاه­ها، فروشگاه مبل روژ علاوه بر ارائه انواع مبلمان و سایر لوازم خانگی مانند سرویس خواب، میز تلویزیون، میز غذاخوری و … در زمینه محصولات اداری نیز فعالیت می­کند. علاوه بر کیفیت بالا اجناس این فروشگاه، امکان سفارش رنگ و پارچه مبلمان نیز وجود دارد. همچنین امکان خرید اقساطی مبل و سرویس جهیزیه بدون چک و ضامن، تنها با سفته در این فروشگاه آنلاین فراهم می­باشد. بنابراین اگر انتخاب شما خرید اینترنتی مبلمان است، حتما از محصولات این سایت­ها بازدید کنید و هر یک را باهم مقایسه کنید.

سخن پایانی

مبل راحتی یکی از مهم­ترین وسایل خانه است که تأثیر زیادی بر زیبایی محیط می­گذارد؛ به همین خاطر هنگام خرید آن‌ها باید به موارد مختلفی که در این پست اشاره شد، دقت کنید. چرا که خرید مبلمان یک سرمایه­گذاری طولانی مدت به حساب می­آید. بنابراین در زمان انتخاب مبلمان به جوانب زیادی توجه کنید و در نهایت، مبلی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با فضای خانه شما دارد. از آنجایی هم که تنوع زیادی در بخش مبلمان راحتی وجود دارد، افراد با هر سلیقه و بودجه­ای می­توانند خیلی زود محصول موردنظر خود را پیدا کنند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟