بررسی نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی

گسترش اینترنت، افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و دیجیتالی شدن بسیاری از امور زندگی باعث شده فروشگاه‌های آنلاین زیادی راه‌اندازی شوند. فروشگاه‌های اینترنتی محدودیت مکانی و زمانی نداشته و با ارائه محصولات متنوع، امکان مقایسه کالا و پرداخت در محل کار خریدار را آسان کرده‌اند. طوریکه آمار جهانی نشان می‌دهد، فروش آنلاین در حدود یک چهارم از کل بازار خرده‌فروشی جهان را تشکیل می‌دهد. سایت و فروشگاه‌های اینترنتی، کالا و خدمات فراوانی را در اختیار کاربر قرار داده و می‌توانند هر محصولی را به فروش برسانند. اما در هر حال حاضر فروشگاه های اینترنتی لباس مردانه و زنانه هستند که در بین خریداران از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی بپردازیم.

بررسی نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی

بررسی ویژگی‌های منفی و نقاط قوت سایت های معتبر خرید لباس

در حال حاضر سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی فراوانی در حوزه فروش پوشاک، مشغول به فعالیت هستند. هر کدام از این سایت های معتبر خرید لباس، نقاط قوت و ضعف خود را داشته و بی‌نقص محسوب نمی‌شوند. برای اینکه بهترین سایت های خرید لباس زنانه و مردانه را بشناسید، ابتدا باید با ویژگی‌های منفی و نقاط قوت این فروشگاه‌های آنلاین آشنا شوید. در ادامه به معرفی برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

1.        عدم جذابیت طراحی و صفحه اصلی سایت

طبق یک آمار در حدود 48% از کاربران معتقدند که طراحی زیبا و جذابیت یک سایت، می‌تواند عاملی تعیین‌کننده برای میزان اعتبار و اعتماد به یک فروشگاه آنلاین باشد. چرا که برداشت اول مخاطب از فروشگاه شما به زیبایی و چشم‌نواز بودن صفحه اصلی سایت بستگی دارد. فراموش نکنید که در بستر آنلاین، زمان زیادی برای جذب مشتری و ماندن ایشان در سایت ندارید. بهترین سایت های خرید لباس مردانه و زنانه، طراحی مینیمالیستی داشته و از تایپوگرافی جذاب برای جلب توجه مخاطب استفاده می‌کنند. یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه طراحی جذاب، ژوری من فروشگاه اینترنتی لباس مردانه شیک است. طراحی جذاب این سایت باعث شده مخاطبین تجربه کاربری بهتر و مثبتی در فروشگاه ژوری داشته و زمان بیشتری در سایت مشغول به خرید و جستجو باشند.

2.      جستجو محصول، دسته بندی و امکان مقایسه

در فروشگاه‌های حضوری شما باید زمان زیادی را در بوتیک‌ها و مغازه‌های مختلف بگذرانید تا در نهایت، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین ممکن است در هنگام انتخاب کالای مورد نظر خود به نوعی، تحت تاثیر رفتار و صحبت فروشندگان قرار بگیرید.

در یک فروشگاه اینترنتی لباس، کاربر می‌تواند محصول مورد نظر خود یا موارد مشابه آن را در قسمت جستجو و با چند کلیک ساده پیدا کند. به عنوان مثال در یک فروشگاه اینترنتی لباس وارداتی، جستجو حرفه‌ای باید براساس فیلترگذاری برای رنگ، برند و قیمت و…انجام بگیرد تا مشتری در کمترین زمان خرید خود را انجام دهد. شرکت‌ها و برند‌های مختلف طیف وسیعی از محصولات خود را به فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌کنند تا مشتریانی از همه سلیقه‌ها و با نیاز‌های متفاوت را به خود جذب کنند. سایت‎‌های فروش لباس با ویژگی مقایسه، به خریداران امکان می‌دهند مشخصات هر محصول را بررسی و در نهایت از بین مدل‌های مختلف، گزینه مناسب را انتخاب کنند.

بررسی نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی

3.     پروسه طولانی رسیدگی به شکایات و انتقادات

در مواردی ممکن است روند ارسال محصول با مشکلاتی روبرو شده و محصول مورد نظر معیوب یا ناقص باشد. در چنین شرایطی کاربران با مراجعه به بخش رسیدگی به شکایات، وضعیت نامطلوب سفارش خود را به اطلاع پشتیبانی سایت می‌رسانند. نحوه برخورد تیم پشتیبانی و زمان رسیدگی به انتقادات و شکایات یک محصول در نظر کاربران بسیار مهم است. طبیعی است که هرچه این زمان کمتر باشد، مشتری تا حدودی از خدمات سایت رضایت داشته و ممکن است دوباره برای سفارش اقدام کند.

4.      صرفه‌جویی در هزینه‌ها و قیمت مناسب خرید

در خرید سنتی و حضوری، کاربر برای انتخاب یک محصول باید زمان زیادی را صرف گشتن بوتیک‌های مختلف کند. گاهی اوقات این گشتن و جستجو بدون نتیجه مانده و فقط منجر به صرف انرژی، زمان و پول کاربر خواهد شد. اما در خرید آنلاین کاربر تنها با چند کلیک ساده از پشت میز کار یا از خانه خرید خود را انجام داده و مبلغ آن را آنلاین یا در محل پرداخت خواهد کرد.

به طور معمول کالا‌ها و محصولات در سایت‌های مختلف از قیمت بهتری برخوردار هستند. زیرا این محصولات مستقیم از سازنده یا فروشنده و بدون دخالت واسطه به فروشگاه‌ها می‌رسند. علاوه‌بر قیمت مناسب، بسیاری از سایت‌ها و ارزانترین فروشگاه اینترنتی لباس، محصولات خود را با تخفیفات ویژه ارائه می‌کنند.

بررسی نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی

بهترین سایت های خرید لباس مردانه کدام است؟

در این مقاله به بررسی نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی پرداختیم. با شناخت و درک کلی از این نقاط منفی و مثبت است که در نهایت، بهترین سایت های خرید لباس مردانه و زنانه را انتخاب کرده و خرید اینترنتی عالی خواهید داشت. اگر به دنبال خرید اینترنتی لباس مردانه ارزان قیمت با کیفیت مناسب هستید به شما سایت ژوری من را پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی پوشاک مردانه ژوری من با پشتیبانی عالی، تنوع محصولی بالا، مشخص بودن قیمت‌ها و اصالت کالا، بهترین خدمات را ارائه کرده و بهترین تجربه از خرید اینترنتی را برایتان رقم خواهد زد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟