نکات مهم در انتخاب درب حیاط و ساختمان برای افزایش امنیت

نکات مهم در انتخاب درب حیاط و ساختمان برای افزایش امنیت

از گذشته تا کنون انسان همواره به دنبال روش‌هایی برای ایجاد امنیت بیشتر بوده است تا از عوامل خطر در امان باشد. ساختمان و خانه محیطی امن برای هر انسانی محسوب می‌شوند. می‌توان گفت درب هر سازه مهم‌ترین بخش آن به شمار می‌آید که احساس ایمن بودن را ایجاد می‌کند. ازاین‌رو نیاز است تا برای افزایش حس امنیت درب مناسبی را انتخاب نمایید.

انواع درب ورودی ساختمان از لحاظ آلیاژ

درب ساختمان و درب حیاط از لحاظ جنس و آلیاژ به‌کاررفته در ساخت شامل انواعی می‌شوند‌ و هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایبی هستند. آشنایی با انواع درب سبب می‌شود تا بتوانید متناسب با نیاز خود محصول مناسبی انتخاب نمایید.

1. درب‌های فلزی

درب‌ها یا دروازه‌های فلزی یکی از مستحکم‌ترین و بادوام‌ترین درب‌های ورودی به شمار می‌آیند‌. تخریب و ورود به این درب‌ها کار آسانی نیست و به همین دلیل اکثر افراد برای ساختمان‌های مسکونی که پررفت‌وآمد هستند، از این محصولات استفاده می‌کنند. درواقع بیشتر برای ساختمان‌هایی که جهت افزایش ایمنی به درب بزرگ نیاز دارند، از این درب‌ها استفاده می‌شود‌.

درصورتی‌که از این درب‌ها به‌خوبی نگهداری شود، طول عمر و کیفیت بالایی دارند. این درب‌ها را می‌توان با شیشه و چوب ترکیب نمود تا ظاهر زیباتری پیدا کنند.

2. درب‌های آلومینیومی

یکی از پرطرفدارترین درب‌های ورودی حیاط و ساختمان، درب‌ آلومینیومی است. گفتنی است که اگر این درب‌ها با متریال دیگر ترکیب شوند، بسیار پرکاربردتر خواهند بود. دو ویژگی که سبب خاص بودن درب‌های آلومینیومی شده استحکام بالا و درخشش جذاب آن‌ها است.

این درب‌ها از وزن سبکی برخوردار هستند و در برابر آب و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارند. ازاین‌رو نگهداری از درب‌‌های آلومینیومی بسیار ساده است. توجه داشته باشید که درب‌های آلومینیومی در شرایط آب‌وهوایی نامساعد همچون تگرگ و طوفان فرم اولیه خود را از دست می‌دهند.

3. درب‌های آهنی

درب‌‌های آهنی برای طرفداران سبک‌های کلاسیک انتخاب بسیار مناسبی است. منظور از درب‌های ورودی آهنی همان فرفورژه است. این درب‌ها نمایی از دروازه‌های قدیمی را ایجاد می‌کنند. آهن فرفورژه در مقایسه با دیگر فلزها از وزن و تراکم بیشتری برخوردار است. به همین دلیل مقاومت این محصولات در برابر شرایط آب‌وهوایی، حوادث و دیگر عوامل بیشتر است.

شکل‌پذیری و قیمت مناسب دو مورد از مزیت‌های ویژه این درب‌‌ها است. این درب‌ها را نمی‌توان به‌راحتی خم نمود و یا تخریب کرد؛ بنابراین یکی از امن‌ترین درب‌های ورودی محسوب می‌شود.

نکات مهم در انتخاب درب حیاط و ساختمان برای افزایش امنیت

4. درب‌های استیل

استیل آلیاژ بسیار مقاومی است که بر اثر آب‌وهوای مرطوب دچار خوردگی و زنگ‌زدگی نمی‌شود. ازاین‌رو ماندگاری و عمر درب استیل بسیار بالا است. چنانچه برای درب ورودی ساختمان از استیل استفاده نمودید، می‌توانید برای دیگر درب‌‌های داخلی نیز از همین آلیاژ استفاده کنید.

5. درب‌های سی ‌ان ‌سی

درب سی‌ ان ‌سی یکی از مدرن‌ترین درب‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند. در حقیقت با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه‌های برش ورق، این‌گونه درب‌ها تولید شدند. امروزه در اکثر ساختمان‌های لوکس و مدرن از این درب‌ها استفاده می‌کنند.

علاوه بر آلیاژهای ذکرشده، درب‌های ورودی با مواد دیگری همچون چوب، کامپوزیت بامبو و پی‌ وی‌ سی نیز ساخته می‌شوند.

نکاتی برای انتخاب درب‌ ورودی حیاط جهت افزایش ایمنی

توجه به برخی نکات در انتخاب و خرید درب‌های ورودی سبب می‌شود تا ایمن‌تر زندگی کنید و خیالتان آسوده‌تر باشد؛ بنابراین در هنگام انتخاب درب ورودی حیاط، ساختمان و مکان‌های مختلف همچون درب طلا فروشی به موارد زیر توجه نمایید.

1. به جنس درب ورودی توجه نمایید

همان‌طور که اشاره ‌شد درب‌های ورودی با استفاده از متریال مختلف تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها دارای استحکام و دوام بیشتری هستند و برخی دوام کمتری دارند. قطعاً درب‌هایی که از جنس مستحکم‌تری برخوردار هستند، ایمن‌تر بوده و آسودگی خیال می‌آورند.

2. نوع ساختار و مدل درب ورودی را بررسی کنید

درب‌ها در مدل‌های مختلف و با ساختارهای گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. به همین دلیل نیاز است تا در زمان خرید صرفاً به ویژگی‌های ظاهری و زیبایی درب توجه نکنید. برخی درب‌ها کوتاه و برخی ارتفاع بیشتری دارند. ساختار و مدل درب انتخابی شما باید به‌گونه‌ای باشد که مطابق با ساختمان بوده و ایمنی را برایتان به ارمغان آورد.

3. به ابعاد و اندازه درب ورودی حیاط و ساختمان توجه نمایید

بدیهی است که درب‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. با توجه به نوع کارایی که درب دارد، ابعاد آن اهمیت پیدا می‌کند. درب‌های ورودی از لحاظ کاربری به سه دسته تک لنگه، یک‌ونیم لنگه و دولنگه تقسیم می‌شوند. هر یک از این درب‌ها کاربرد خاص خود را دارند. در‌ب‌های تک لنگه مخصوص عبور افراد و ساکنان ساختمان، یک‌ونیم لنگه برای ورودی تالارها و دولنگه برای ورود و خروج در پارکینگ‌ها کاربرد دارند.

نکات مهم در انتخاب درب حیاط و ساختمان برای افزایش امنیت

4. کیفیت درب موردنظر را مورد بررسی قرار دهید

درب‌های ورودی حیاط و ساختمان نیز همچون سایر محصولات در کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. متریال مورداستفاده در ساخت درب‌ها همچون استیل، آهن و فلز در درجه‌های مختلفی از کیفیت و استحکام دسته‌بندی می‌شوند. با توجه به این موضوع تولیدکنندگان از انواع آلیاژ، با کیفیت‌های گوناگون استفاده می‌کنند. به همین دلیل ضروری است تا بدانید درب موردنظر شما با چه متریالی ساخته شده است.

5. به قفل و لولای درب دقت کنید

باید بیان نمود که قفل و لولای درب یکی از بخش‌های بسیار مهم ساختمان در تأمین ایمنی هستند. به همین علت این اتصالات باید از کیفیت و دوام بسیار خوبی برخوردار بوده و استانداردهای ایمنی را کسب کرده باشند.

6. به شرایط آب‌وهوایی محیط زندگی خود توجه نمایید

شرایط آب‌وهوایی محل سکونت شما یکی از مواردی است که باید در زمان انتخاب درب ورودی در نظر گرفته شود. درب‌ها در جنس‌های مختلف و با ویژگی‌های گوناگونی تولید می‌شوند. برخی آن‌ها همچون آهن در برابر باد و باران مقاوم نیست یا درب‌های آلومینیومی در آب‌وهوای نامساعد حالت و فرم خود را از دست می‌دهند. بروز هرگونه مشکلی در درب‌های ورودی می‌تواند بر کاهش ایمنی آن‌ها اثر گذارد. با توجه به این توضیحات نیاز است تا شرایط جوی محل زندگی خود را در نظر بگیرید تا درب ورودی مناسبی انتخاب کنید.

در کنار تمام این موارد که در ایمنی درب مؤثر هستند، موارد دیگری نیز وجود دارند که توصیه می‌شود در هنگام انتخاب در ورودی حیاط و ساختمان به آن‌ها توجه نمایید. به‌طور مثال باید به ویژگی‌های ظاهری و زیبایی درب توجه کنید؛ زیرا بر افزایش یا کاهش زیبایی سازه مؤثر است. به‌طورکلی درب وردی مناسب باید از لحاظ طرح، رنگ و مدل با دیگر اجزا ساختمان همخوانی داشته باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟