آشنایی کامل با پارتیشن چوبی و ارائه راهنمای خرید

با ورود ایده‌های خلاقانه به دنیای دکوراسیون شاهد گسترش تقاضا در طراحی دفاتر نقشه باز بودیم. در این دفاتر تفکیک فضا به طور کامل انجام نشده است. به همین علت کاربران می‌توانند با توجه به کاربرد خود، تفکیک فضا انجام دهند. یکی از بهترین راه‌های تفکیک فضا استفاده از انواع پارتیشن است. پارتیشن چوبی و پارتیشن شیشه‌ای دو نمونه از انواع پارتیشن‌های کاربردی و با قیمت مناسب هستند که برای تفکیک فضای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه شما را با انواع پارتیشن‌های ساخته شده از چوب آشنا خواهیم کرد و در رابطه با مزایا و معایب هرکدام صحبت خواهیم کرد.

آشنایی کامل با پارتیشن چوبی و ارائه راهنمای خرید

مزایای استفاده از پارتیشن‌های چوبی

  • تنوع بسیار بالا در طرح، رنگ، نوع چوب و قیمت
  • پوشش‌دهی انواع ایرادات ساختمانی
  • عایق مناسب صوت و گرما
  • قابلیت انتقال و جا به جایی
  • نصب آسان و سریع

انواع پارتیشن‌های ساخته شده از چوب

هنگامی که از کلمه چوبی استفاده می‌کنیم، به طیف گسترده‌ای از مواد اولیه برای ساخت پارتیشن اشاره کرده‌ایم. این پارتیشن‌ها ممکن است با استفاده از mdf، لترون، hpl یا چوب‌های طبیعی مانند گردو، افرا و غیره ساخته شده باشد. هر کدام از این مواد اولیه ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای استفاده در محیط‌های ویژه‌ای کاربرد دارد. در ادامه این مطلب، به برسی مزایا و معایب هر کدام از این مواد خواهیم پرداخت.

پارتیشن چوبی ساخته شده با mdf

ازآنجایی‌که تخته‌های ام دی اف بافت چوبی مخصوصی ندارد، به راحتی می‌توان بر روی آن از طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی استفاده کرد. بر روی این تخته‌ها می‌توان از پوشش‌های مخصوص ام دی اف نیز استفاده کرد. به همین دلیل پارتیشن‌های ساخته شده با ام دی اف به خوبی با المان‌های محیطی ست می‌شود. تخته‌های ام دی اف در ضخامت‌های مختلفی در بازار وجود دارد. هرچه ضخامت دیواره پارتیشن بیشتر باشد، عایق مناسب‌تری برای صوت و گرما خواهد بود. در نتیجه حریم خصوصی کارمندان بیشتر حفظ می‌شود. اگر محل کار شما شلوغ و پر رفت و آمد است می‌توانید از این دسته از پارتیشن‌ها استفاده کنید.

پارتیشن hpl

یکی دیگر از انواع چوب که می‌توان از آن پارتیشن تولید کرد hpl است. برای تهیه ورق‌های hpl باید ذرات چوب را تحت فشار بالا به هم چسباند و بر روی یکدیگر پرس کرد. بر روی این ورق می‌توان از انواع روکش‌های چوبی، رزین‌های فنولیک و صفحات سلولوزی استفاده کرد. استفاده از این پارتیشن‌ها جنبه تزئینی دارد. از طرف دیگر ورق‌های hpl دارای خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک هستند. در نتیجه از آنها می‌توان از پارتیشن چوبی hpl در سرویس‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز استفاده کرد. ویژگی مثبت دیگر پارتیشن 4ساخته شده با hpl قابلیت شستشوی آن است. رطوبت و آب هیچ تأثیر مخربی بر روی پارتیشن ندارد، به همین دلیل در استخرها و حمام‌های عمومی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آشنایی کامل با پارتیشن چوبی و ارائه راهنمای خرید

پارتیشن لترون

لترون یکی دیگر از فراورده‌های چوبی است که بسیار شبیه به mdf می‌باشد. در بافت لترون از ذرات ریز و درشت چوبی استفاده می‌شود و بافتی ناهموارتر از mdf دارد. هرچند می‌توان سطح لترون رو با استفاده از دستگاه‌های مخصوص پرداخت کرد و بر روی آن روکش قرار داد.

کاربرد پارتیشن ساخته شده از چوب در بخش‌های مختلف آفیس

حالا که با مواد مورد استفاده در ساخت پارتیشن‌های چوبی آشنا شدیم، بهتر است در زمینه کاربردهای پارتیشن چوبی نیز مطالبی ارائه دهیم. به طور معمول از انواع پارتیشن‌ها برای تفکیک فضا و ایجاد اتاق‌ها استفاده می‌شود، اما این موضوع تنها کارکرد پارتیشن‌ها نیست. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای پارتیشن‌ها خواهیم پرداخت.

ایجاد اتاق‌های مختلف

در گذشته ایجاد اتاق تنها با استفاده از دیوارکشی ممکن بود. دیوارها استحکام خوبی داشتند اما استفاده از آنها هزینه برو زمانگیر بود. علاوه بر آن ممکن بود با احداث دیوار، دکوراسیون داخلی نامرتبی داشته باشید. پارتیشن‌ها این مشکل را حل کردند. استفاده از انواع پارتیشن‌ها بسیار راحت و سریع است و به سادگی با فضا هماهنگ می‌شوند. 4

جداکردن ورودی

با استفاده از پارتیشن‌ها می‌توان بخش ورودی ساختمان را از سالن اصلی یا اتاق‌ها تفکیک کرد. بدین ترتیب ورود و خروج‌های متعدد تمرکز کارمندان را به هم نمی‌زند و آرامش بیشتری در فضای کاری ایجاد می‌شود. مهم‌تر از همه می‌توان به این نکته اشاره کرد که این کار نظم بسیار زیادی در محیط کاری ایجاد خواهد کرد.

آشنایی کامل با پارتیشن چوبی و ارائه راهنمای خرید

چرا پارتیشن چوبی محبوب است

همان‌طور که اشاره شد، ساخت پارتیشن از متریال‌های گوناگونی امکان‌پذیر است. اما چوب و محصولات چوبی تجلی سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر است. این محصولات گرمای طبیعت را میهمان فضای کاری شما می‌کند و احساس آرامش و صمیمیت را به محیط اضافه می‌کند. در ادامه به دلایل محبوبیت این محصولات می‌پردازیم.

برش و شکل‌پذیری ساده

پارتیشن‌های اداری چوبی را به‌خوبی می‌توان در ابعاد متفاوت استفاده کرد. ارتفاع این پارتیشن‌ها هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند کاملاً متناسب با نیاز کارفرمایان باشد.

آشنایی کامل با پارتیشن چوبی و ارائه راهنمای خرید

استحکام بالا

کیفیت و مقاومت پارتیشن‌ها یکی از فاکتورهای مؤثر هنگام خرید است. محصولاتی مانند پارتیشن mdf مقاومت بسیار خوبی در برابر نیروهای مکانیکی معمولی دارند به همین دلیل، می‌توان با خیال راحت از آنها در هر محیطی استفاده کرد‌.

قیمت مناسب

تا به حال به بررسی کیفیت محصولات چوبی پرداختیم اما فراموش نکنید که قیمت نیز یکی از ارکان مؤثر در خرید است. انواع چوب، مخصوصاً mdf نسبت به موادی مانند شیشه قیمت کمتری دارد به همین دلیل ساخت یک پارتیشن چوبی می‌تواند یک گزینه مناسب برای کسانی که محدودیت بودجه دارند، باشد.

اتصالات مناسب

یکی دیگر از مواردی که در زیبایی پارتیشن‌ها مهم است، اتصالات مناسب است. هنگام نصب پارتیشن‌ها اتصالات در محلی قرار می‌گیرند که دیده نشوند‌؛ لذا ظاهر کلی محصول مرتب و یکدست است.

وزن کمتر و نصب آسان

پارتیشن‌های چوبی محصولی بسیار سبک است. به همین دلیل به‌سادگی قابل‌حمل و جابه‌جایی است. اگر بعد از مدتی کاربری آفیس شما تغییر کرد می‌توانید چیدمان اتاقک‌ها را تغییر دهید و متناسب با نیاز خود بچینید، یا اگر به ساختمان دیگری منتقل شدید می‌توانید پارتیشن‌های خود را هم ببرید.

تاو دکور

تیم تاو دکوراسیون با سال‌ها سابقه موفق در زمینه طراحی انواع پارتیشن و دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. کاربران می‌توانند از طریق لینک‌های درج شده با کارشناسان خبره این شرکت تماس حاصل فرمایند و از مشاوره آنلاین و رایگان آنها استفاده کنند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟