همه چیز در مورد لکسوس nx و مدل‌های آن

لکسوس یکی از برندهای تولیدکننده خودروهای لوکس است که کار خود را از سال 1983 میلادی در ژاپن کلید زد. نخستین بار در نمایشگاه خودروی پکن سال 2014 بود که لکسوس nx به جهانیان رخ نشان داد. اما خریداران برای داشتن لکسوس nx ناچار شدند تا سال 2015 میلادی صبر کنند. لکسوس در ساخت لکسوس nx از پلتفرم تویوتا راو فور استفاده کرده که یک پلتفرم آب‌دیده و امتحان شده است. بااین‌حال حجم تجهیزات ایمنی و رفاهی که در لکسوس nx بر روی این پلتفرم سوار شده است، اصلا با تویوتا راو فور قابل‌مقایسه نیست. تا جایی که لکسوس nx در این زمینه تنه به تنه خودروهای لوکس بی‌ام‌و آلمانی میزند.

همه چیز در مورد لکسوس nx و مدل‌های آن

محصولات سری nx که یکی از کراس‌‌اوورهای محبوب کمپانی لکسوس در بازار کشورمان محسوب می‌شوند، درواقع نمونه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر سری RX در سبد محصولات شرکت سازنده هستند. لکسوس nx اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2014 در معرض دید عموم قرار گرفت و از همان سال نیز عرضه‌ آن‌ به بازار جهانی آغاز شد. لکسوس nx تنها در یک نسل و در دو مدل NX200 و NX300 هیبریدی به بازار عرضه می‌شود و هر دو این مدل‌ها نیز شانس حضور در بازار ایران را کسب کرده‌‎اند. متنی که می‌خوانید مقایسه‌ای میان لکسوس NX 200 و لکسوس NX 300 است که موفق به حضور در بازار ایران شده‌اند.

لکسوس NX 200

همه چیز در مورد لکسوس nx و مدل‌های آن

لکسوس NX 200 با طول 4630 میلی‌متری، عرض 1869 میلی‌متری و ارتفاع 1646 میلی‌متری خود در دسته‌بندی خودروهای شاسی‌بلند کوچک قرار می‌گیرد. طراحی جالب و درعین‌حال عجیب لکسوس NX 200 ممکن است به کام بسیاری از افراد خوش نیاید. اما حتما برای جوانانی که به دنبال یک خودروی لوکس با ظاهری هستند که نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند، یک خودروی کاملا مناسب است. جلوپنجره بسیار بزرگ لکسوس NX 200 که با لگوی لکسوس تزیین شده و نوارهای LED که تزیین کننده چراغ‌های جلو هستند، ظاهری خشن به این خودروی لوکس ژاپنی بخشیده است. تکمیل‌کننده این خشونت ظاهری دریچه‌های هوای بزرگ بر روی سپر و خطوط شکسته متعددی است که بر روی قسمت‌های مختلف بدنه قرار گرفته‌اند.

وقتی قدم به درون لکسوس NX 200 می‌گذارید، حس تهاجمی ظاهر بیرونی همچنان شما را دنبال می‌کند. بااین‌حال این حالت تهاجمی به‌هیچ‌وجه انرژی منفی به سمت شما نمی‌فرستد. بلکه دیدن کیفیت بالای متریال داخلی و همچنین رعایت جزءبه‌جزء اصول ارگونومیک آرامش خاصی را در بیننده ایجاد می‌کند. هرچند که ممکن است تراکم بالای دکمه‌های کنترلی بر روی داشبورد تا حدی گیج‌کننده به نظر برسد.

لکسوس NX 200 برای تامین نیروی خود از یک پیشرانه دو لیتری استفاده کرده که برای افزایش قدرت خود فناوری توربوشارژ را به کار گرفته است. این پیشرانه می‌تواند نیرویی برابر 235 اسب بخار و گشتاوری در حدود 350 نیوتن متر برای لکسوس NX 200 تامین کند. هماهنگی پیشرانه با یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به لکسوس NX 200 1780 کیلوگرمی این امکان را می‌دهد تا تنها در 7.2 ثانیه از صفر به صد برسد. این خودروی دو دیفرانسیلی برای پیمودن صد کیلومتر از مسیری که ترکیبی از مسیرهای شهری و برون‌شهری است، نیازمند 7.9 لیتر سوخت است.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده لکسوس NX 200 به یک خودروی لوکس تبدیل شود، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن است. کروز کنترل هوشمند، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف از جلو و عقب و سنسور پارک 360 درجه امکاناتی هستند که تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که از پیش سفارش داده‌اند. بااین‌حال وجود سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سه حالت رانندگی، سنسور جلو، عقب و فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل و کمکی، ترمز دستی برقی و اتوهلد به شما در کنترل بهتر لکسوس NX 200 کمک می‌کند.

از امکانات دیگر لکسوس NX 200 می‌توان به دی‌لایت، اتولایت، تنظیم خودکار ارتفاع نور، چراغ شور، فرمان برقی چهار حالته و حساس به سرعت، پدال شیفتر، 14 بلندگو با تنظیم هوشمند بلندی صدا، نمایشگر 7 اینچی، دوربین عقب، 10 کیسه هوا، پشت‌سری فعال، ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه خودکار دوگانه، صندلی 8 حالته برقی با تنظیم گودی کمر برای سرنشین و راننده، ایزوفیکس، آینه میانی الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن اشاره کرد.

لکسوس NX 300

همه چیز در مورد لکسوس nx و مدل‌های آن

ازآنجاکه پلتفرم لکسوس NX 300 با لکسوس NX 200 مشترک است، از نظر ظاهری تفاوت چندانی میان دو خودرو دیده نمی‌شود. خشونت ظاهری که قبلا در مورد آن صحبت کردیم در لکسوس NX 300 هم تا حد زیادی به چشم می‌خورد. در لکسوس NX 300 خبری از جلوپنجره مشبک و دریچه‌های هوای رو سپر نیست. در عوض نوارهای کرومی تزیین کننده ظاهر این خودروی لوکس هستند. اما هنوز استفاده اغراق‌شده از خطوط شکسته و زاویه‌های تند رکن اصلی طراحی ظاهری لکسوس NX 300 است.

با وجود اینکه لکسوس NX 300 از یک پیشرانه 2.5 لیتری الکتریکی برای تامین نیروی خود استفاده می‌کند، اما نیرو و گشتاور آن به پای لکسوس NX 200 نمی‌رسد. این پیشرانه نیرویی برابر 194 اسب بخار و گشتاوری در حدود 210 نیوتن متر برای لکسوس NX 300 تامین می‌کند. انتقال این نیرو به عهده یک گیربکس E-CVT خودکار قرار گرفته است. لکسوس NX 300 برای پیمودن یک مسیر ترکیبی صد کیلومتری 5.1 لیتر سوخت نیاز دارد و می‌تواند خود را در 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. پشت فرمان لکسوس NX 300 می‌توانید رانندگی با سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید.

از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی لکسوس NX 300 چیزی از رقیب خود کم نداشته و فهرست کاملی را ارائه داده است. سیستم روشنایی لکسوس NX 300 خود را به امکاناتی مانند تنظیم روشنایی خودکار چراغ‌ها متناسب با نور محیط، دی‌لایت، اتولایت، چراغ شور، چراغ چرخشی و سیستم تنظیم ارتفاع نور خودکار مجهز کرده است. در بخش صوتی تصویری لکسوس NX 300 هم نام امکاناتی مانند 14 بلندگو، نمایشگر 7 اینچی لمسی، هندزفری، شبیه‌ساز صدای انجین، تنظیم هوشمند بلندی صدا، نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر و نشانگر فشار توربو به چشم می‌خورد.

اما فهرست امکانات لکسوس NX 300 تنها به همین چند خط محدود ختم نمی‌شود. امکاناتی مانند کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، 4 حالت رانندگی، 10 کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، سیستم تهویه مطبوع خودکار با دریچه تهویه در عقب، شارژر وایرلس، خروجی 12 ولت و ایزوفیکس تنها بخشی از وسایلی هستند که لکسوس NX 300 برای رفاه حال سرنشینان خود فراهم کرده است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟