ویزای استارتاپ کانادا

یکی از راه های مهاجرت به کانادا راه اندازی یک استارتاپ در این کشور است. شما برای این کار باید ویزای استارتاپ کانادا را داشته باشید. از آنجا که در مسیر گرفتن این ویزا ممکن است برای شما سوالاتی پیش بیاید و یا ابهاماتی وجود داشته باشد، برای شما تعدادی از سوالات پرتکرار به همراه پاسخشان را آماده کرده ایم.

ویزای استارتاپ کانادا

سوالات متداول در مورد ویزای استارتاپ کانادا

    1. چطور می‌توانیم برای برنامه‌ی ویزای استارت‌آپ (Start-up) تعیین صلاحیت شویم؟

برای اخذ صلاحیت ویزای استارت‌آپ، باید علاوه ‌بر شرایط پذیرش در کانادا، چهار شرط دیگر هم داشته باشید:

  • داشتن بیزینس موردتأیید
  • داشتن نامه‌ی پشتیبانی ( letter of support : نامه‌ای که ازطرف گروه سرمایه‌گذاری و یا صندوق معامله، به شما داده می‌شود و نشان می‌دهد که از ایده‌ی کاری شما حمایت می‌کنند.) از یک سازمان موردتأیید
  • داشتن ملزومات زبانی لازم
  • داشتن پول کافی برای سکونت در کانادا قبل از یافتن شغل.

برای اخذ صلاحیت ورود به کانادا، باید شرایط عمومی را داشته باشید اگر صلاحیت ورود نداشته باشید، درخواست شما رد می‌شود.

    1. روند درخواست برای ویزای استارت‌آپ چگونه است؟

ابتدا باید ایده‌ی کسب‌وکار خود را به سازمان مربوط بدهید و آن‌ها را متقاعد کنید که کمپانی استارت‌آپ شما را حمایت کنند. به‌محض پذیرش، بنگاه برای ما گواهی تعهد و برای شما نامه‌ی حمایت می‌فرستد.

روند ارسال ایده برای هر سازمان متفاوت است. باید با سازمان موردنظر تماس بگیرید و شرایط جلب رضایت آن‌ها را بپرسید.

اگر شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید درخواست کامل خود را با نامه‌ی حمایت ارسال کنید.

    1. چطور می‌توان از طرف سازمان‌های مرتبط حمایت شد؟

باید با آن‌ها تماس بگیرید و نحوه‌ی حمایت را بپرسید و سازمان را متقاعد کنید که ایده‌ی کاری شما ارزش حمایت آن‌ها را دارد. روند ارسال ایده در هر سازمان متفاوت است و هرکدام ملزومات خودشان را دارند. مثلاً ممکن است از شما بخواهند که مفاهیم ایده‌ی خود را به‌صورت حضوری توضیح دهید و یا جزئیات دقیق طرح آن را ارسال کنید.

اگر با یکی از سازمان‌های مربوطه به توافق رسیدید، آن‌ها برایتان نامه‌ی حمایتی ارسال می‌کنند. هنگام ارسال درخواست برای ما، باید این نامه را هم ارائه دهید. این نامه مدرکی است که نشان می‌دهد صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و یا گروه‌های سرمایه‌گذاری انجل (گروهی که از شرکت‌های نوپا حمایت می‌کند) و مراکز رشد از ایده‌ی شما پشتیبانی می‌کنند.

سازمان مربوطه یک گواهی تعهد هم برای ما ارسال می‌کند. نامه‌ی حمایتی و گواهی تعهد برای ارزیابی درخواست شما استفاده می‌شود.

    1. فرق بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر (venture capital funds)، گروه سرمایه‌گذاری فرشته (angel investor) و مراکز رشد (business incubators) چیست؟

برای دریافت پشتیبانی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و گروه سرمایه‌گذاری انجل، باید سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در آن‌ها داشته باشید.

برای دریافت حمایت از مراکز رشد، باید در یکی از برنامه‌های این مراکز در کانادا پذیرفته شوید. پذیرش در این برنامه‌ها رقابتی و با محدودیت‌های خاصی است.

    1. چه کسی درخواست ویزای استارت‌آپ ما را بررسی می‌کند؟

ابتدا سازمان‌های پشتیبانی مربوطه دوام طرح پیشنهادی استارت‌آپ شما را بررسی می‌کنند. سپس مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست شما را بررسی می‌کند که پشتیبانی لازم را برای درخواست داشته باشید و مطمئن شود که برای اقامت دائم در کانادا واجد شرایطید.

و درنهایت ممکن است درخواست شما تحت یک بررسی مستقل قرار گیرد. این بررسی برای آن است که از تقلب و کلاهبرداری جلوگیری شود و همچنین از فعالیت‌های شما و سازمان‌های تعیین‌شده و مطابقت آن با استانداردهای صنعت برای این نوع پشتیبانی اطمینان حاصل شود.

    1. آیا فرم درخواستی برای دریافت نامه‌ی حمایت از سازمان مربوطه وجود دارد؟

خیر، برای دریافت نامه‌ی حمایت باید سازمان را متقاعد کنید که ایده‌ی شما ارزش پشتیبانی دارد. برای این کار، با سازمانی که فکر می‌کنید به ایده‌ی شما علاقه‌مند است، تماس بگیرید تا بفهمید چطور ایده را برایشان ارسال کنید.

هر سازمان ملزومات خودش را دارد. مثلاً ممکن است از شما بخواهند که مفاهیم ایده‌ی خود را به‌صورت حضوری توضیح دهید و یا جزئیات دقیق طرح آن را ارسال کنید.

    1. برای ویزای استارت‌آپ، به چه سطحی از زبان نیاز داریم؟

برای درخواست ویزای استارت‌آپ، باید نشان دهید که به معیار زبان کانادایی (CLB) پنج رسیده‌اید.

    1. برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت‌آپ، به چه ‌مقدار پول برای تأمین هزینه‌های زندگی نیاز داریم؟

پولی که نیاز دارید به تعداد اعضای خانواده‌ی همراهتان بستگی دارد. در بعضی موارد، سازمان‌های پشتیبانی پول اضافه‌ای را هم برای پوشش هزینه‌های زندگی به شما می‌دهند. نمی‌توانید از سرمایه‌ی استارت‌آپ خود برای تأمین هزینه‌ی زندگی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: در مورد پول کانادا بیشتر بخوانید

ویزای استارتاپ کانادا

    1. آیا یک تیم کارآفرین می‌توانند ازطریق ویزای استارت‌آپ، با هم به کانادا مهاجرت کنند؟

بله، تا حداکثر پنج نفر می‌توانند به‌عنوان صاحبان یک بیزینس، درخواست ویزای استارت‌آپ بدهند. هنگام ارزیابی ایده‌ی شما، سازمان پشتیبان تصمیم می‌گیرد که کدام شخص مفید است و کدام‌یک خیر.

ایده‌ی شما بدون افراد حیاتی پذیرفته نمی‌شود. درواقع بدون وجود آن‌ها، سازمان زیر بار پشتیبانی از شما نمی‌رود و اگر درخواست آن شخص حیاتی رد شود، درخواست سایر اشخاص هم رد می‌شود.

    1. منظور از شخص حیاتی (essential person) در ویزای استارت‌آپ چیست؟

فردی است که وجود او برای بیزینس واجب است و از جانب سازمان پشتیبان در نامه‌ی حمایت و گواهی تعهد، به‌عنوان حیاتی یاد می‌شود.

اگر درخواست این شخص رد شود، درخواست همراهان او هم رد می‌شود.

    1. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای درخواست ویزای استارت‌آپ چقدر است؟

اگر از صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر باشد، باید حداقل 200هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید.

و اگر از یک گروه کانادایی سرمایه‌گذاری انجل باشد، حداقل 75 هزار دلار.

نیاز نیست که سرمایه‌گذاری شما از مراکز رشد باشد. بلکه باید در برنامه‌ی یکی از مراکز رشد کانادایی پذیرفته شوید.

    1. چرا مبالغ سرمایه‌گذاری در صندوق با گروه انجل متفاوت است؟

گروه انجل معمولاً سرمایه‌ی خود را روی استارت‌آپ می‌گذارد. اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشارکت محدودی برای سرمایه‌گذاری در تعدادی از کمپانی‌ها دارند.

به‌علاوه، گروه سرمایه‌گذاری انجل در مقایسه با صندوق‌ها، در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی کمپانی در آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

مبالغ سرمایه‌گذاری باتوجه‌به نوع صنعت و ازطریق مشورت با انجمن‌های آن‌ها، تعیین می‌شود.

    1. برای درخواست ویزای استارت‌آپ حتماً باید پول خود را سرمایه‌گذاری کنیم؟

خیر، نیاز نیست که پول خود را سرمایه‌گذاری کنید. حداقل سرمایه‌گذاری می‌تواند ازطریق گروه انجل یا صندوق سرمایه‌گذاری تأمین شود.

    1. اگر با ویزای استارت‌آپ به کانادا مهاجرت کنیم و بیزینس ما شکست بخورد، تکلیف چیست؟

اگر چنین چیزی رخ دهد، وضعیت اقامت دائم شما تغییری نمی‌کند. قبلاً خطر موفق‌نشدن ایده‌ی کاری شما چه در بخش خصوصی و چه عمومی، پذیرفته شده است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟