راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

ساده‌ترین راه برای ایجاد تغییر و تحول در اتاق خواب، تغییر رنگ و طرح دیوارها با استفاده از کاغذ دیواری است. رنگ دیوارها تاثیر مستقیمی در روحیه افراد دارند. با استفاده از کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب، نه فقط دکوراسیون اتاقتان تغییر می‌کند، بلکه حس و حال روحی شما نیز بهتر می‌شود. سوال اینجاست که چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است؟ باید برای خرید این محصولات چه فاکتورهایی را مدنظر قرار دهیم؟ با مطالعه راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب، با مهم‌ترین معیارها برای خرید کاغذ دیواری آشنا شوید و بهترین کاغذ دیواری را برای اتاق خوابتان خریداری کنید.

ابعاد اتاق خواب؛ کاغذ دیواری برای اتاق‌های بزرگ و کوچک

ابعاد اتاق خواب، ارتفاع سقف و میزان نورگیری اتاق تاثیر بسزایی در انتخاب و خرید کاغذ دیواری دارد. امروزه آپارتمان‌ها در ابعاد کوچک و تعداد بالا ساخته می‌شوند؛ ازاین‌رو اغلب افراد سعی می‌کنند با استفاده از ترفندهای مختلف ابعاد اتاق را بزرگ‌تر از حالت عادی نشان دهند. با انتخاب رنگ‌های روشن فضای اتاق وسیع‌تر به نظر می‌آید. همچنین سقف‌های کوتاه و اتاق‌هایی با نور کم فضای دل‌گیری ایجاد می‌کنند. هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید همه جوانب اتاق خواب را درنظر بگیرید تا خریدی هوشمندانه داشته باشید.دقیقاً مانند انتخاب کاغذ دیواری پشت تلوزیون که باید متناسب با ابعاد محیط و رنگ دکوراسیون انتخاب شود.

انتخاب کاغذ دیواری باتوجه‌به سبک دکوراسیون اتاق خواب

هر فرد باتوجه‌به سلیقه و بودجه خود یک سبک دکوراسیون را برای چیدمان منزل و اتاق خواب به کار می‌گیرد. کاغذ دیواری‌ها طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی دارند که هنگام انتخاب آن‌ها باید به سبک دکوراسیون اتاق خوابتان توجه کنید. برای مثال اگر سرویس خواب سلطنتی در اتاق خواب دارید، استفاده از رنگ‌های پاستلی و مدرن هماهنگی لازم را با فضا ایجاد نمی‌کند. برای دکورهای لوکس و سلطنتی معمولا از رنگ‌های کرم، طلایی، نقره‌ای و فیروزه‌ای یا الگوهای کلاسیک است. برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی و سایر بخش‌های خانه نیز باید همین نکته را مدنظر قرار دهید.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب طرح و رنگ‌های متنوعی دارد

کاغذ دیواری‌ها مانند سال‌های گذشته به چند طرح و رنگ ثابت محدود نمی‌شوند. شما می‌توانید برای هر کاربری یک کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنید. برای مثال طرح کاغذ دیواری اداری با طرح کاغذ دیواری‌های منازل متفاوت است. در ادارات از رنگ‌ها و طرح‌های رسمی و متناسب با فضای کاری استفاده می‌شود؛ اما در منازل از رنگ‌های آرامش‌بخش با طرح‌های متنوع استقبال بیشتری می‌شود. شما در خانه خود هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید انواع رنگ‌ها و طرح‌های هندسی، گل‌دار و ساده را به کار گیرید. فقط به یاد داشته باشید که طرح‌های درشت و تیره باعث کم شدن نور اتاق و کوچک‌تر دیده شدن آن می‌شوند و رنگ‌های روشن برعکس عمل می‌کنند.

جنس کاغذ دیواری؛ کیفیت را با دقت و اطمینان انتخاب کنید

کاغذ دیواری‌ها از جنس‌های متنوعی تولید می‌شوند. هنگام خرید حتما به این نکته توجه کنید. انواع کاغذهای دیواری به شرح زیر است:

  • کاغذ دیواری بدون پوشش پلیمری: گردش هوای بالایی دارند، در برابر آسیب مقاوم هستند و به‌راحتی نصب می‌شوند.
  • کاغذ دیواری از جنس وینیل: این کاغذها ظاهر بسیار جذابی دارند، با پارچه نمناک تمیز می‌شوند، عایق صدا هستند و طول عمر آن‌ها بالا است.
  • کاغذهای الیافی یا پارچه‌ای: این کاغذهای دیواری اغلب از ابریشم، کتان، پنبه، مخمل و نمد و عایق‌های خوبی برای حرارت و صدا هستند. با محیط زیست سازگاری بالایی دارند و به‌راحتی روی دیوار نصب می‌شوند.
  • کاغذهای دیواری از جنس کاغذ: عمر مفید پایین و مقاومت کم در برابر رطوبت، آفتاب و گرد و خاک از معایت آن‌ها است؛ اما هزینه پایین و مدل‌های متنوعی دارند.

بهترین کاغذهای دیواری برای استفاده در اتاق خواب، کاغذهای تولیدشده از الیاف و پارچه هستند.

انواع مدل‌های کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان دخترانه و پسرانه

وقتی وارد یک اتاق می‌شوید اغلب باتوجه‌به دکوراسیون و رنگ دیوارها به جنسیت صاحب اتاق پی می‌برید. برای مثال مدل کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان دخترانه با پسرانه کاملا متفاوت است. دیوار اتاق دخترها معمولا شامل رنگ‌های شاد مثل صورتی، سبز کم‌رنگ، آبی آسمانی و یاسی با طرح‌های گل و شکوفه است. پسرها نیز عموما رنگ‌های تیره‌تر مثل طوسی را برای اتاق خود ترجیح می‌دهند. البته بسیاری از طرح‌ها برای هر دو جنس قابل استفاده‌اند که معمولا والدین از آن‌ها استقبال می‌کنند. برای اتاق کودک نیز انواع طرح‌ها و مدل‌های کارتونی که قابلیت شست‌وشو داشته باشند، بسیار مناسب هستند.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

سلیقه فردی؛ عامل اصلی در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب لاکچری یا ساده

سلیقه شخصی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید کاغذ دیواری برای اتاق خواب و سایر بخش‌های خانه است. شاید اتاق خواب شما کوچک باشد؛ اما علاقه‌ای به استفاده از رنگ‌های روشن نداشته باشید. ما راه‌کارهایی برای خرید یک کاغذ دیواری مناسب به شما ارائه کردیم ولی در نهایت سلیقه شما تعیین کننده است. برخی افراد به کاغذ دیواری اتاق خواب ساده و شیک علاقه دارند و برخی دیگر به‌دنبال طرح‌های شلوغ و لوکس هستند. هر طرح و رنگی که با آن احساس راحتی و آرامش دارید را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید، زیرا حس و حال خوب هنگام استراحت و خواب در اتاق، مهم‌ترین معیار برای هر فرد است.

قیمت کاغذ دیواری اتاق خواب؛ عاملی موثر در انتخاب مشتریان

قیمت کاغذ دیواری اتاق خواب عامل مهمی در انتخاب آن است. این کاغذها در طرح‌ها، اندازه‌ها و جنس‌های مختلف در کارخانه‌های داخلی و خارجی متعدد تولید می‌شوند. برای مثال کاغذهای ایتالیایی از گران‌ترین کاغذ دیواری‌ها در دنیا هستند. کاغذهایی که از یک لایه وینیل در ساخت آن‌ها استفاده شده است نیز قیمت بالاتری در مقایسه با سایر کاغذهای دیواری دارند، زیرا مقاومت و استحکام بالایی دارند و قابل شست‌وشو هستند. هرچه متراژ اتاق نیز بالاتر باشد، مقدار بیشتری کاغذ برای پوشش دیوارهای آن لازم است. با در نظر گرفتن کلیه این فاکتورها یک کاغذ دیواری مناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب و خریداری کنید.

با محصولات لینوم فلکس روح تازه‌ای به دیوارهای اتاق خوابتان ببخشید

در این مطلب به سوال چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است پاسخ دادیم و یک راهنمای جامع برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب در اختیارتان گذاشتیم. شما عزیزان می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

شرکت لینوم فلکس با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه واردات کاغذ دیواری، پارکت لمینت، کف‌پوش و متریال‌های دکوراسیون داخلی، همواره در تلاش است تا بهترین خدمات و محصولات را به مخاطبان خود ارائه دهد. محصولات موجود در این شرکت تنوع بالایی دارند و مطابق با سلیقه ایرانی تهیه و تولید شده‌اند. برای خرید انواع پرفروش‌ترین طرح کاغذ دیواری اتاق خواب و کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت لینوم فلکس به آدرس linumflex.com شوید یا با شماره 22824933-021 تماس بگیرید.

3/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3/5 - (2 امتیاز)