ساخت جکوزی خانگی ارزان

همه ما به دنبال این هستیم که هنگام ساخت خانه، استخر یا جکوزی کمترین هزینه را انجام دهیم، اما در موارد بسیاری در نظر داشتن بودجه ای کم به معنی افت کیفیت کار می باشد. طراحی و ساخت جکوزی، از جمله کارهایی است که نیازمند دقت فراوان و کمک گرفتن از تیمی حرفه ای می باشد که می تواند کنار استفاده از روش های نوین، به صرفه جویی در هزینه شما کمک کند. با توجه به اینکه ساخت جکوزی خانگی رواج پیدا کرده، ساخت جکوزی خانگی ارزان یکی از دغدغه های افراد می باشد. راه های زیادی برای ساخت جکوزی خانگی ارزان وجود دارد که در این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت که چگونه می توانید به کمک تیمی حرفه ای و روش های خلاقانه، در هزینه ها صرفه جویی کنید.

جکوزی چیست؟

جکوزی یک محیط بسته حوضچه مانند است که آب با فشار زیاد از طریق پمپ و لوله هایی که در بخش های مختلف دیواره جکوزی تعبیه شده است خارج می شود. از جکوزی ها بیشتر برای ماساژ استفاده می شود به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران برای آرامش و رفع خستگی از جکوزی استفاده می کنند. جکوزی ها یا در محل مورد نظر شما ساخته می شوند، یا به صورت پیش ساخته می باشند. با توجه به اینکه استفاده از جکوزی ها روز به روز بیشتر می شود، به همین دلیل آگاهی با نحوه کار و آموزش ساخت جکوزی، می تواند به شما کمک کند با مراحل ساخت جکوزی آشنا باشید و در صورت بروز مشکل، آن را رفع کنید.

ساخت جکوزی خانگی ارزان

مراحل ساخت جکوزی

استفاده از جکوزی مزایای زیادی دارد که باعث شده افراد زیادی به دنبال ساخت جکوزی خانگی ارزان باشند. برای افرادی که به تازگی قصد اضافه کردن جکوزی به محیط استخر را دارند، پیشنهاد می شود با مراحل ساخت جکوزی آشنا باشند. صفر تا صد ساخت جکوزی به شرح زیر است:

  • در اولین گام شما باید از یک تیم متخصص بخواهید که با توجه به فضایی که در اختیار دارید، نقشه ای را برای شما طراحی کنند. در نقشه مورد نظر باید طرح، ابعاد و محل جانمایی جکوزی مشخص شود.
  • در مرحله بعدی، کار گودبرداری شروع خواهد شد. در این مرحله پیمانکاران با توجه به عمق جکوزی، اقدام به گودبرداری زمین مورد نظر خواهند کرد.
  • گام بعدی اجرای تاسیسات استخر است. در این مرحله که توسط کارشناسان انجام خواهد گرفت، لوله هایی که برای ورود و خروج آب به داخل جکوزی می باشند نصب خواهد شد.
  • نصب رینگ های جکوزی مرحله بعدی برای ساخت جکوزی می باشد. این رینگ ها که در بالا و پایین جکوزی قرار می گیرند، در زیبایی ظاهری جکوزی نقش موثری دارند.
  • در مرحله آجر چینی، باید به ساخت سکو دقت کنید. طراحی سکو باید طوری بوده که فرد توانایی نشستن بر روی آن را داشته باشد.
  • آخرین مرحله ساخت جکوزی خانگی ارزان، نازک کاری است که این مرحله شامل سیمان کاری، آب بندی و نصب سرامیک ها است. مرحله نازک کاری اگر درست انجام گیرد، به افزایش طول عمر جکوزی شما کمک خواهد کرد.

انواع جکوزی خانگی

جکوزی ها بر اساس ظرفیت به دو دسته تک نفره و چند نفره تقسیم بندی می شوند. جکوزی های تک نفره مانند وان حمام است و معمولا در اتاق ها یا حمام نصب خواهد شد. جنس جکوزی های تک نفره عمدتا از فایبرگلاس می باشد. در مقابل، جکوزی های چند نفره در ظرفیت های 2 الی 12 نفره وجود دارند. جکوزی های خانگی چند نفره، معمولا در ساختمان ها و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

ساخت جکوزی خانگی ارزان

اجزای جکوزی خانگی

جکوزی خانگی شبیه وان های حمام می باشند، با این تفاوت که ثابت نیستند و شما می توانید آن ها را جا به جا کنید. این جکوزی ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که این اجزا شامل:

  • پمپ جکوزی
  • شاسی یا ورقه
  • ماساژور جکوزی خانگی
  • شیر هوا
  • هیترها
  • سیستم روشنایی

مزایای ساخت جکوزی خانگی

ساخت جکوزی خانگی ارزان، در کنار آرامشی که بعد از یک روز کاری سخت برای شما به ارمغان می آورد، مزایای دیگری نیز دارد که باعث شده عده زیادی به فکر ساخت یک جکوزی در منزل خود باشند. از جمله مزایای ساخت جکوزی خانگی عبارتند از:

  • کاهش شدید درد و استرس
  • افزایش گردش خون در بدن
  • کمک به خواب راحت تر

چه مدت باید در جکوزی بمانیم؟

مدت زمان طولانی ماندن در جکوزی باعث بروز مشکلاتی خواهد شد؛ به همین دلیل بهتر است به صورت میانگین بین 15 تا 30 دقیقه در جکوزی بمانید. البته به این مسئله توجه کنید که با توجه به دمای آب، می توانید مدت زمان ماندن در جکوزی را تا 45 دقیقه افزایش دهید.

نحوه نظافت جکوزی های خانگی

برای اینکه جکوزی ها عملکرد بهتری داشته باشند، باید به صورت مرتب ضدعفونی شوند. اگر جکوزی شما دارای سیستم تهویه کننده آب نیست، بهتر است آب جکوزی به صورت کامل تخلیه شده و سپس اقدام به ضدعفونی کردن جکوزی نمایید. برای ضد عفونی کردن جکوزی های خانگی، بهتر است سطح آب جکوزی را به حد استاندارد برسانید و بعد با تنظیم جت، ماده ضد عفونی کننده استخر را به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن ماده ضد عفونی کننده، بهتر است بگذارید جکوزی به مدت 10 دقیقه کار کند و سپس آن را خاموش کنید، در نهایت می توانید آب جکوزی را تخلیه کرده و مجددا آن را پر کنید. درست است که جکوزی های خانگی مدرن دارای سیستم های ضد عفونی کننده می باشند، اما بهتر است نظافت جکوزی ها هر چند وقت یکبار انجام شود.

ساخت جکوزی خانگی ارزان

وان جکوزی چیست؟

حفاری زمین برای احداث جکوزی، ممکن است کاری زمانبر باشد که هزینه زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ به همین دلیل استفاده از وان جکوزی به شما کمک می کند تا علاوه بر هزینه کمتر، امکان جا به جایی جکوزی برای شما راحت تر باشد. عملکرد جکوزی های خانگی که به وان جکوزی نیز معروف اند، به این صورت است که فشار آب باعث ماساژ بدن خواهد شد. سیستم لوله کشی وان های جکوزی در مقایسه با ساخت جکوزی های عمومی و بزرگتر بسیار ساده است و همین امر موجب محبوبیت ساخت جکوزی خانگی ارزان شده است.

هزینه ساخت جکوزی

قیمت ساخت جکوزی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اینکه جکوزی برای استفاده عموم است یا به صورت اختصاصی قرار است ساخته شود، یا اینکه جکوزی شما پیش ساخته است یا خیر، از جمله عواملی هستند که در هزینه ساخت جکوزی تاثیر گذار خواهد بود. تجهیزات، ابعاد، اندازه و طراحی در تعرفه ساخت جکوزی تاثیرگذار هستند. برای مشاوره در خصوص هزینه ساخت جکوزی خانگی ارزان، می توانید با کارشناسان ما در آرتیا آکادمی ر ارتباط باشید.

سخن آخر

مطلب مورد نظر توسط تیم تحریریه آرتیا آکادمی آماده و تدوین شده است. مجموعه artiaacademy به صورت تخصصی در زمینه طراحی و ساخت استخر، جکوزی و ویلا در سراسر ایران فعالیت دارد؛ همچنین با برگزاری دوره ها و کارگاه های ساخت استخر، جکوزی و ویلا، علاقه مندان به این حوزه را برای ورود به بازار کار آماده خواهد کرد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟