راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی در سال 1400

با خواندن این مطلب ، می توانید هنگام خرید ماشین لباسشویی انتخابی بهتر و پرداخت هرینه مناسب تر با کیفیت بالاتری داشته باشید. در این مطلب به شما نکاتی را خواهیم گفت که هیچ فروشنده لوازم خانگی هنگام خرید به شما نمی گویند.

راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی در سال 1400

در دنیای امروزه ماشین لباسشویی ها یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی برای هر خانه ای محسوب می شوند.قطعا بدون ماشین لباسشویی شستن حجم زیادی از لباس ها بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.ماشین لباسشویی در این سال ها جزء یکی از کالاهای گران قیمت محسوب می شود و نمیتوان به راحتی آن را تعویض کرد.با پیشرفت فناوری و تکنولوژی مدل های جدید تری تولید و در بازار عرضه شده اند و در صورتی که هنگام خرید محصول سری به بازار بزنید حتما سردرگم خواهید شد و انتخاب برایتان سخت تر خواهد شد.ظرفیت و اندازه،نوع طراحی،نوع موتور محصول،رده مصرف انرژی،تکنولوژی های به کار رفته در آن ،برنامه های مختلف شستشو و مهم تر از همه قیمت محصول همگی اطلاعاتی می باشد که برای خرید ماشین لباسشویی بایستی بدانید.

راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی در سال 1400

قیمت ماشین لباسشویی بر اساس برند،ظرفیت و قابلیت ها متغیر می باشد و بایستی هنگام خرید توجه بسیاری داشته باشید.بهتر است هنگام خرید محصول به نام کشور تولید کننده ای که بر روی محصول درج شده است توجه داشته باشید،برخی اوقات امکان دارد مدل های تقلبی را به عنوان مدل اصلی با قیمت بالا به شما بفروشند.محصول هایی که ظرفیت بالاتری دارند از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند.بنابراین در صورتی که به ظرفیت بالا احتیاجی ندارید به دلیل تبلیغات و سخن های فروشنده زیر بار خرید ظرفیت بالا نروید.بهتر است بدانید که هر مقدار سوراخ های دیگ ریزتر باشند،کیفیت شست و شو بهتر خواهد بود و آسیب کمتری به لباس ها وارد می شود.

چگونه اصل یا تقلبی بودن ماشین لباسشویی را تشخیص بدهیم؟

امروزه مدل های تقلبی در بازار بسیار زیاد شده اند و تشخیص دادن آنها از اصل بودن مقداری سخت می باشد منتها مهم ترین و اساسی ترین روش برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن قیمت محصول می باشد.اصولا مدل های تقلبی از قیمت کمتری برخوردار می باشند،براین اساس توصیه می کنیم به هیچ عنوان به سراغ مدل های ارزان قیمت نروید.هیچ گونه تفاوتی ظاهری بین مدل تقلبی با اصل وجود ندارد منتها عملکرد آنها تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارد،تفاوت هایی که در نتیجه کار مقدار مصرف انرژی در مدت زمان طولانی تر مشخص خواهد شد و یا خیلی زود با خراب شدن برخی از قطعات روبه رو خواهید شد.یکی از روش های دیگر جستجوی ساده در اینترنت و پیدا کردن مدل محصول می باشد.

راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی در سال 1400

برای انجام این کار از شماره مدلی که بر روی محصول درج شده است کمک بگیرید و آن را به شکل انگلیسی در گوگل جستجو کنید.در حالتی که برند محصول مورد نظر اصل باشد،سایت سازنده آن محصول نخستین رتبه در جستجو می باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان به اصل بودن کالا اعتمادی نداشته باشید.

ماشین لباسشویی اتوماتیک بخریم یا نیمه اتوماتیک ؟

در مدل های اتوماتیک تنها کافی است آب و برق دستگاه را متصل کنید و پودر لباس را به آن اضافه نمائید،دستگاه را تنظیم نمائید تا روند شستشو به شکل اتوماتیک صورت گیرد.در این مدل روش شستشو ،آب گیری و تخلیه بنابر نیاز صورت می گیرد.در مدل های نیمه خودکار بایستی خودتان آب را وارد مخزن کنید و در صورتی که مدل دوقلو باشد برای بهره گیری از خشک کن بایستی خودتان به شکل دستی لباس ها را بیرون بیاورید و در قسمت خشک کن قرار بدهید.تفاوت عمده این دو مدل در تامین آب دستگاه می باشد.در صورتی که در منطقه ای که زندگی می کنید مشکل کمبود آب و قطعی آب را دارید امکان دارد ماشین لباسشویی اتوماتیک نتواند پاسخ گوی شما باشد و بهتر است به سراغ مدل نیمه اتوماتیک بروید.

ماشین لباسشویی با چه ظرفیتی بخریم؟

ظرفیت ماشین لباسشویی نخستین فاکتوری می باشد که بایستی هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. ماشین لباسشویی ها در ظرفیت های مختلفی در بازار عرضه می شوند.ظرفیت در حقیقت مقدار لباسی می باشد که می توانید با اطمینان کامل شستشو دهید و انتخاب ظرفیت مناسب بستگی به نیاز و ترجیح شخصی خود شما دارد.در صورتی که مجرد یا متاهل می باشید و فقط دو نفر هستید می توانید ماشین لباسشویی 6 کیلویی را تهیه نمائید که در هر بار شستشو می توانید 2 پیراهن،2 عدد شلوار،2 عدد حوله کوچک،2 عدد رو بالشتی و 1 ملحفه را بشوئید.

در صورتی که خانواده 3 الی 4 نفره هستید بهتر است به سراغ ماشین لباسشویی 7 کیلویی و 8 کیلویی بروید منتها در صورتی که تعداد افراد خانواده شما بیشتر از 4 نفر می باشد مناسب ترین گزینه ماشین لباسشویی 9 کیلویی و بالاتر می باشد.در صورت کلی تلاش کنید تا همیشه حجم لباس های شما یک سوم محفظه شستشو باشد تا به خوبی لباس ها شسته شود.

بهترین برند ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی

انتخاب بهترین ماشین لباسشویی ایرانی وخارجی همواره کاری سخت و دشوار می باشد.هیچ یک از محصول ها بهترین نیستند هر کدام معایب و مزایا خود را دارند. شما می توانید بنابر امکانات و قابلیت هایی که ماشین لباسشویی در اختیار شما قرار می دهد مدل مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمائید.بهتر است محصولی را تهیه نمائید که طول عمر بیشتری برای شما داشته باشد و نخواهید زود به زود هزینه زیادی را برای تهیه ماشین لباسشویی بدهید.می توان بهترین برندهایی ایرانی که در حیطه تولید ماشین لباسشویی فعالیت دارند به اسنوا،دوو،جی پلاس و… اشاره کرد،همچنین بهترین برندهای ماشین لباسشویی خارجی عبارت اند از سامسونگ،ال جی و بوش.

ماشین لباسشویی تسمه ای یا بدون تسمه؟

بعضی از ماشین لباسشویی هایی که بدون تسمه هستند از قیمت بسیار بالایی برخوردار می باشند،در این مدل از محصول ها موتور به جای قرار گرفتن در پایین در پشت قرار می گیرد و مستقیم بدون هیچ تسمه ای محفظه را به گردش در می آورد.از خصوصیت های مدل بدون تسمه ای می توان به لرزش و تولید صدای کمتر اشاره کرد.در محصول هایی که تسمه ای هستند پس از گذشت مدتی تسمه افزایش سایز می دهد و منجر به صدا و لرزش های بسیار زیاد می شود.

راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی در سال 1400

 بهتر است بدانید که حذف شدن تسمه و فولی منجر به کاهش اصطحکاک می شود و مصرف انرژی بهینه تر میشود. همچنین در صورتی که داخل محفظه مدل های بدون تسمه بیش از حد لباس قرار دهید ، دستگاه این موضوع را تشخیص میدهد و شروع به کار نخواهد کرد. منتها مدل های معمولی توانایی تشخیص همچین موضوعی را ندارند و چرخش را تحت هر شرایطی شروع خواهند کرد که این موضوع منجر به ضرر دستگاه می باشد. بهتر است بدانید مدل بدون تسمه ای نیز معایب خود را دارد به عنوان مثال موتور آنها به ضربه و نیز تغییرات ولتاژ بسیار حساس می باشند.

نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی بایستی به آن توجه کنید

  1. زمان خرید ماشین لباسشویی بنابر تعداد افراد خانواده ظرفیت مناسب را انتخاب نمائید.
  2. توجه به مقدار مصرف و برچسب انرژی.
  3. توجه به میزان سرعت چرخش دیگ و خشک کن.
  4. توجه به فناوری و تکنولوژی های به کار رفته در محصول.
  5. مدل های مختلف شستشو.
  6. مقدار بودجه ای که در نظر گرفته اید.

آدرس وبسایت خرید  لوازم خانه : iLavazemKhane.ir

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟