13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

چوب در دکوراسیون داخلی یکی از مصالح ساختمانی بسیار پر طرفدار است. سال ها است که در ساخت خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر و در دکوراسیون داخلی این ساختمان‌ها، چوب مورد استفاده قرار می گیرد. چوب در دکوراسیون داخلی مزایای بسیاری دارد که استفاده از آن را گسترده می کند. از انواع مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، می توان به مقاومت، زیبایی در انواع و طرح‌های مختلف، آسانی برش و پرداخت و راحتی کار با آن اشاره کرد. از انواع چوب در دکوراسیون داخلی ساج، بلوط، راش، چوب ماهون و… را می توان نام برد که هر کدام نوع چوب، ظاهر مخصوص و نقاط قوت خاص خود را دارد.

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

چوب در دکوراسیون داخلی نه تنها ماده مهمی است که از لحاظ ساختاری در معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه یک عنصر بدون محدودیت زمانی برای نشان دادن زیبایی در طراحی داخلی است. تعداد کمی از مواد به عنوان مواد همه کاره و سازگار مانند چوب موجود هستند و جنبه‌هایی از طراحی داخلی چوب را در همه چیز از سبک‌های سنتی تا مدرن‌ترین و زیباترین فضاها ارائه می دهند. چوب قادر به دریافت گرمای آلی خاصی است که در غیر این صورت برش آن را دشوار می کند.

برای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، چوب‌هایی را تهیه کنید که دارای نشان FSC است هستند و تضمین می کنند از جنگل‌هایی با مدیریت، سرچشمه دارند و یا به مدیریت مسئولیت جنگل‌ها کمک می کنند. (با هدف محافظت از منابع طبیعی). این نقاط قوت در ترکیب با ظاهر گرم چوب، آن را به عنوان یک ماده عالی برای تزئین یک فضای داخلی تبدیل می کند. چوب در دکوراسیون داخلی را می توان به روش‌های مختلف در فضای داخلی استفاده کرد. هنگام صحبت از چوب در دکوراسیون داخلی معمولاً چند بخش اصلی وجود دارد که در هر خانه‌ا‌ی به کار می رود.

خرید 41 مدل بهترین ست رومیزی اداری جالب برای دفتر کار مدرن

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

روش‌های استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

کف‌های چوبی

چوب در فضای داخلی اغلب به معنی کفپوش پارکت است. کف پارکت یک نشانه لوکس و گرمای اضافی را در خانه شما فراهم می کند. تخته بلوط که با لاک یا روغن پوشانده شده است، معمولاً برای پارکت استفاده می شود. تخته‌ها در ضخامت، طول و عرض‌های مختلف قرار دارند. همچنین اشکال خاصی در دسترس است، مانند الگوی فلس ماهی یا موزائیک. از طرف دیگر این چوب در دکوراسیون داخلی می تواند به صورت پنل‌های دیواری نصب شود.

دیوار جدا کننده و سقف چوبی

چوب در دکوراسیون داخلی برای ایجاد یک دیوار جدا کننده ایده آل است. برای جدا کردن یک اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری می توانید از تخته‌های عمودی چند سانتی‌ متری از یکدیگر استفاده کنید. این امر به شما امکان می دهد ضمن حفظ ارتباط بین هر دو منطقه، فضای مخصوص خود را ایجاد کنید. همچنین در خانه‌های قدیمی‌تر، طبقه اول توسط تیرهای چوبی سنگین پشتیبانی می شد. نوسازها معمولاً بازسازی این نوارهای چوب را انتخاب کرده و سپس آن‌ها را در فضای داخلی برجسته می کنند. استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی تنها در یک فضای کلاسیک به کار نمی رود. این چوب به کار رفته می تواند به شکل‌های کاملاً طبیعی آن بوده و یا اینکه بر روی آن اصلاحات و تزییناتی انجام شود.

لیست قیمت 41 مدل چسب دوطرف باکیفیت در بازار با لینک خرید

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

درها و پله‌ها

در صورت استفاده از شیشه، درب داخلی معمولاً از جنس چوب در دکوراسیون داخلی است. برخی از سازندگان تصمیم می گیرند که درب‌های داخلی را با یک لایه رنگ به تزیین کنند، در حالی که برخی دیگر اجازه می دهند که ساختار چوبی خیره کننده خود را نمایش دهد. این استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی همچنین در مورد پله‌ها صدق می کند. راه پله چوبی بسیار زیبا و کم نظیر است.

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

وسایل جنس چوب در دکوراسیون داخلی

مبلمان

درست مانند گذشته، مبلمان هنوز هم معمولاً از چوب ساخته می شود. فقط کافی است نگاهی به میز اتاق ناهار خوری، میزهای پذیرایی، صندلی، کمد، کابینت‌ها و غیره بیندازید. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که آن‌ها از چوب ساخته شده باشند.

روشنایی

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، چوب در دکوراسیون داخلی می تواند در زمینه روشنایی هم به کار برود. اتصالات نور چوبی، جایگزین خوبی برای مواد کلاسیک‌تر مانند فلز و پلاستیک است.

دکوراسیون

و در نهایت، هزاران چیز، و شاید میلیون‌ها، از اشیاء تزئینی چوبی وجود دارد که می توانید آن‌ها هنگام دکوراسیون را انتخاب کنید. چیزهایی برای همه وجود دارد: کاسه‌های چوبی، جعبه‌های نگه داری چای، چوب لباسی، قاب عکس و …. همه چیز تنها به سلیقه و انتخاب‌های شما بستگی دارد.

خرید 41 طرح استیکر کلید و پریز فانتزی برای خانه های مدرن

تصاویر بیشتر:

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی 13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

13 مدل کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
30 مدل عکس شیک از تزیینات چوبی منزل ، آشپزخانه فوق العاده شیک با کابینت چوبی و شیشه ای ، آشنایی با زیباترین مدل های نمای چوبی ساختمان در سال 2014 ، آشنایی با نمای چوبی ساختمان های ایران ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)