نکاتی در مورد انتخاب مناسب سرویس خواب نوزاد

انتخاب سرویس خواب نوزاد مناسب یکی از مهمترین دغدغه های خرید سیسمونی به شمار می رود و باید توجه زیادی به آن شود. اجزایی که سرویس خواب نوزاد را تشکیل می دهد شامل: گهواره نوزاد، تخت خواب کودک ، کمد بچه ،دراور،  و … می باشد. اصولا والدین قبل از تولد فرزند خود به فکر خرید سیسمونی ایده آل برای نوزاد خود می باشند و در این زمینه مهم ترین گزینه در لیست خرید سیسمونی، سرویس خواب نوزاد بوده که در کنار لوازم مورد نیاز دیگر در اتاق کودک به زیبایی چیدمان می گردد. 

نکاتی در مورد انتخاب مناسب سرویس خواب نوزاد

استفاده از تخت خواب کودک در روزها و ماه های اول بعد از تولد نوزاد زیاد به کار نمی آید و فرزند شما تا سن دو الی سه سالگی از گهواره یا تخت های کنار مادر استفاده می کند. توجه به کیفیت و دوام سرویس خواب نوزاد را در اولویت قرار دهید زیرا فراهم نمودن آرامش و سلامت کودک به دلیل استفاده زیاد از این لوازم، جزو مهم ترین مسائل از وظایف فرزند داری می باشد.

قبل از اینکه به سراغ خرید سرویس خواب نوزاد بروید بررسی نمایید که چه نوع تخت و کمدی مناسب کودک تان است و تنها زیبایی و خاص بودن سرویس خواب را ملاک و معیار مناسب برای انتخاب قرار ندهید زیرا استانداردهای سرویس خواب نوزاد بسیار زیاد حائز اهمیت می باشد.

فهرست مطالب

  • استاندارد ابعاد تخت سرویس خواب نوزاد
  • تخت خواب کودک و ارتفاع آن
  • سرویس خواب نوزاد و رنگ مناسب
  • تخت خواب کودک و انتخاب جنس مناسب
  • سرویس خواب نوزاد و انتخاب مدل

استاندارد ابعاد تخت سرویس خواب نوزاد

نکاتی در مورد انتخاب مناسب سرویس خواب نوزاد

بارزترین ملاک جهت انتخاب تخت نوزاد، وزن و قد نوزادتان می باشد و در حالت کلی ابعاد دقیق و استانداردی  برای انتخاب و خرید تخت نوزاد وجود ندارد. در بسیاری از موارد والدین ترجیح می دهند از تخت های دو منظوره که هم برای سنین نوزادی و هم سنین بالاتر یعنی نوجوانی مناسب می باشد، استفاده نمایند. برای ممانعت از سقوط و افتادن کودک توصیه می کنیم از سرویس خواب نوزاد که دارای حفاظ های های بلند هستند استفاده شود. با بزرگ تر شدن فرزندتان می توانید این حفاظ ها را بردارید تا تخت مناسب سن کودک تان گردد از طرفی ارتفاع تخت نیز قابل تغییر و تنظیم می باشد.

 تخت خواب کودک و ارتفاع آن

داشتن لبه های بلند برای تخت خواب نوزاد مهم می باشد و بر اساس ویژگی های جسمی کودک قابل تغییر بوده. در صورتی که نوزاد شما شیر خوار است مناسب ترین ارتفاع تخت از سطح زمین 20 الی 30 سانتی متر می باشد. زمانی که کودک بزرگتر می شود و قد او نیز تغییر می کند، استاندارد ارتفاع نسبت به سطح زمین 30 الی 40 سانتی متر در نظر گرفته می شود در صورت متفاوت بودن قد کودک نسبت به میانگین سنی، ارتفاع نیز قابل تغییر می باشد و استاندارد این است که فاصله تخت از زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.

سرویس خواب نوزاد و رنگ مناسب

 نکاتی در مورد انتخاب مناسب سرویس خواب نوزاد

طیف رنگ های گرم  و رنگ کرم تا استخونی بهترین گزینه  برای سرویس خواب نوزاد می باشد زیرا رنگ های شاد علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضای اتاق از لحاظ روانی نیز تاثیر خوبی نیز بر روی کودکتان خواهد گذاشت و در کنار این موارد رنگ های روشن در صورت کثیف شدن، لکه ها را نشان می دهد. با این وجود انتخاب رنگ برای اتاق خواب نوزاد، بسته به سلیقه افراد بسیار گسترده بوده و  بهتر است برای انتخاب رنگ مناسب قبل از هرچیزی مادر و پدر کمی درباره روانشناسی رنگ اطلاعات کسب کنند زیرا رنگ های نامناسب گاها آثار مخربی بر ذهن کودک خواهد گذاشت

شما می توانید تخت نوزاد را به صورت ست یا متضاد با رنگ دیوار های اتاق خواب خریداری یا تولید نمایید. در کنار رنگ خود تخت به رنگ تشک نیز توجه نمایید. زمانی پیش می آید که تخت خواب را به صورت دو طبقه خریداری می نمایید که می توانید رنگ آن را نیز مکمل یا متضاد هم انتخاب کنید.

تخت خواب کودک و انتخاب جنس مناسب

 نکاتی در مورد انتخاب مناسب سرویس خواب نوزاد

 بهترین جنس برای خرید سرویس خواب نوزاد در وهله اول چوب و بعد از آن ام دی اف و نئوپان برای کودک می باشد. استفاده از تخت هایی با لبه های تیز همچون فرفورژه گزینه کاملا اشتباهی برای کودکان و حتی بزرگسالان بوده، و برای رعایت نظافت فضا و جلوگیری ازتجمع حشرات، بهتر است تخت هایی را برگزینید که فضای زیرشان خالی باشد تا به راحتی امکان تمیز نمودن آن برایتان مقدور باشد.  البته همیشه گزینه مناسبی نخواهد بود. امروزه تخت هایی وجود دارد که میتواند نقش دراور را برای اتاق خواب کودک بازی کند و فضای قرارگیری لباس های نوزاد را فراهم خواهد کرد.

کشوهای زیرتخت، جای مناسبی برای جا دادن لوازم و لباس های کودک می باشد و باعث می گرد نظم بهتری به دکوراسیون اتاق خواب دهید.

در صورتی که تمایلی به داشتن تخت تمام چوب ندارید به راحتی می توانید از تخت خواب های ترکیبی ساخته شده از چوب و فلز استفاده نمایید. اما در نظر داشته باشید که محصولات چوبی همیشه و در همه حال شیک و مدرن هستند و با هر نوع سبک دکوراسیون و چیدمانی هماهنگی خاصی را دارا می باشند.

سرویس خواب نوزاد و انتخاب مدل

اگر می خواهید تخت مورد نیازتان همیشه شیک و به روز باشد سعی کنید تختی استاندارد با طراحی ساده را خریداری نمایید. نیاز شما از تخت خواب کودک و مدت زمانی که قرار است از آن استفاده نمایید بر تصمیمات شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. خرید مدل های فانتزی و به روز در صورتی که قصد دارید به مدت طولانی از تخت استفاده کنید، انتخاب درستی نمی باشد زیرا بعد از گذشت مدتی از طرح و مدل پشیمان خواهید شد. قرار دادن تخت خواب نوزاد زیر پنجره گزینه درستی نیست زیرا امکان حوادث مترقبه مانند شکستن شیشه ها بر اثر وزش باد یا زلزله ایجاد شود و اگر پنجره های اتاق خواب داری پرده کرکره باشد امکان سقوط وجود دارد. بهتر است از قرار دادن تخت خواب کودک در کنار پنجره تا حد امکان خودداری شود.

نکاتی در مورد انتخاب مناسب سرویس خواب نوزاد

در صورتی که فضای اتاق کوچک باشد و شما راه دیگری برای چیدمان تخت خواب در زیر پنجره را نداشته باشید، بهتر است پرده ایی را در نظر بگیرید تا با وجود مزیت های نور طبیعی اتاق، از تابش مستقیم نور خورشید به روی صورت کودک تان جلوگیری نمایید.

معرفی شرکت آرام چوب

شرکت آرام چوب تولید کننده سرویس خواب نوزاد، تخت دو طبقه و تخت خواب  می باشد که در مدت زمان فعالیت خود سعی کرده با توجه به سلیقه های مختلف تنوع زیادی در محصولات خود ایجاد کند. تمامی محصولات آرام چوب از ام دی اف ساخته شده و دارای پوشش رنگ می باشد. شرایط خرید سرویس خواب نوزاد و تخت دو طبقه بصورت نقد و اقساط بوده و دارای خدمات پس از فروش 60 ماهه می باشد.

نشانی : کرج، نرسیده به پلیس راه کمال شهر، خ لاله ، پلاک 110

برای مشاوره و پیگیری محصولات خود با شماره تلفن: 5-02634711594 و شماره همراه 09126014875 تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟