دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

اهمیت دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

از آنجایی که آدمی اکثر اوقات به زیبایی ها روی خوش نشان می دهد و از صحنه های جذاب و دکوراسیون های شیک و مدرن لذت می برد تصمیم گرفتیم به اهمیت دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری به عنوان یک نمونه بسیار مهم و قابل تامل اشاره کنیم؛لذا امروزه ارائه خدمات دندانی در دندانپزشکی های متعدد و معتبر بسیار رونق گشته و این رونق سبب شده مراجعین ساعات زیادی در اتاق انتظار مطب روی صندلی ها بنشینند تا نوبتشان سر رسد.

طبیعتا اگر دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری از طراحی داخلی و رنگ بندی جذاب و مناسبی بهره مند نباشد و با فضایی ساده و بی رنگ و رو تزئین شده باشد طبیعتا افراد علاوه بر کلافگی از سر نرسیدن نوبت خود یا اضطراب، از سنگینی فضای مطب دندانپزشکی رنج خواهند برد.بنابراین به اهمیت روزافزون دکوراسیون مطب های دندانپزشکی پی می بریم.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

ایده های مهم و اصولی دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری?

  • ترکیب رنگ شاد و با نفوذ
  • نورپردازی های مناسب
  • توجه به دغدغه و آرامش فکری مراجعین
  • اهمیت به زیبایی مطب با وجود گل ها و گیاهان در دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری
  • بهره مندی از متریال و پارکت های چوبی در اتاق انتظار به دلیل آرامش و گرمی آن
  • اهمیت به ایجاد فضایی برای کودکان در اتاق انتظار
  • و..

?️?️?️

اهمیت ترکیب رنگ شاد و با نفوذ در دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

استفاده رنگ های شاد و آرام بخش در اتاق های انتظار و به خصوص اتاق های درمان دندانپزشکی بسیار مهم می باشد لذا دندانپزشک از شخصیت مراجع و رازهای نهفته در ذهن او خبر ندارد.شاید مراجعی باشد که ذاتا از مطب های دندانپزشکی می ترسد و تنها به دلیل ضرورت به آنجا آمده است بنابراین بهره مندی از رنگ های اصولی بسیار حائز اهمیت است.

✅ پیشنهاد:کمک از تخصص روانشناس در حوزه رنگ و محیط.لذا ایشان با رعایت اصول رنگ در دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری و امروزی و نیز در نظر گرفتن مسائل روانشناختی در افراد اعم از اضطراب،عصبانیت و..از رنگ های مناسب،شاد و..استفاده می کند تا با تاثیر بر خلق و ناخودآگاه ذهن افراد،با دیدن رنگ ها آرامش و نشاط بر وجود مراجعین تزریق گردد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

اهمیت نورپردازی های مناسب در دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

وجود نور و روشنایی در مطب دندانپزشکی به خصوص اتاق انتظار حرف اول را می زند بنابراین به این امر بسیار باید توجه نمود و از آن غافل نشد.اکثر افراد با روشنایی نور انرژی گرفته و به حال خوبی دست می یابند.در صورت وجود پنجره بهتر است پرده ها کنار داده شده و نور و آرامش به فضای اتاق انتظار تابیده شود.

✅پیشنهاد:در صورت عدم وجود پنجره در اتاق انتظار و درمان می توان از عنصری مثل باکس لایت برای دیوارها استفاده نمود.می توان تصویر بر روی باکس لایت را یا تصویری خارج از حیطه دندانپزشکی یا مرتبط با آن در نظر داشت تا با روشن بودن باکس لایت صحنه ای پر نور و جذاب در فضا تداعی شود.

اهمیت توجه به آرامش مراجعین با طراحی اصولی دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

? بهره مندی از مبلمان نرم و راحت

✅ اگر در اتاق انتظار از مبلمان راحتی استفاده گردد مراجعینی که چندین ساعت در مطب منتظر نوبتشان هستند از خشکی صندلی های اتاق اذیت نشده و به راحتی بر روی آن ها می نشینند.نرم بودن این مبل ها و راحت بودن مراجعین بسیار مهم بوده و بر آرامش فکری ایشان تاثیر بسزایی دارد.لذا می توان از صندلی ها و مبلمان راحتیِ تکی استفاده نمود تا اگر مراجعین نسبت به حفظ فاصله یکدیگر حساس بودند این حریم بین آن ها حفظ گردد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

? نصب تلویزیون بر دیوار

✅ اصولا برخی از مراجعین نیاز دارند در اتاق انتظار فارغ از استفاده از تلفن همراه برای گذراندن وقت تلویزیون تماشا کنند و حواس خود را پرت کنند بهتر است بر روی یکی از دیوارهایی که مبلمان رو به روی آن ها قرار دارند تلویزیون نصب گردد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

? بهره مندی از قفسه های کتاب

✅ بهتر است از اهمیت کتاب غافل نشده و بخشی از دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری و مدرن را به نصب قفسه های کتاب اختصاص داد؛لذا بهره مندی از کتاب های متنوع در هر ژانری می تواند خلاقیتی به شمار آید که نظر برخی مراجعین را به خود جلب می نماید و علاوه بر تنوع رنگ جلد کتاب که بر زیبایی محیط تاثیر زیادی دارد سبب آشنایی مراجعین با کتاب های پرکاربرد و جذاب می شود.

و این نیز می تواند خاطره ای به یادماندنی برای مراجعی که بر فرض برای کامپوزیت کردن دندان هایش به یک کلینیک کامپوزیت دندان در شرق تهران رفته است،تداعی کرده و همیشه از این کلینیک و فضای جذاب و کتاب های خواندنی اش یاد کند و بخواهد دوباره به آن جا مراجعه کرده و ساعت ها در انتظار سر رسیدن نوبت خود به کتاب خواندن مشغول گردد.

? بهره مندی از پارتیشن

✅ پارتیشن ها در عصر امروز کاربرد فراوانی داشته و سبب جداسازی بخش های متعدد مطب دندانپزشکی می شوند لذا می توان از هر نوع پارتیشنی مثل پارتیشن رنگی استفاده کرده و علاوه بر مشخص کردن و جداسازی محدوده های مطب به زیباسازی فضا کمک نمود تا مراجع راحت و سریع تر به بخش خدماتی مورد نیاز خود ورود یابد.

به اصطلاح می توان با پارتیشن،بخش های خدماتی مطب دندانپزشکی را اعم از خدمات دندانی جراحی عمومی و نیز کاشت کامپوزیت و لمینت دندان و..جدا ساخته و نظمی به دکوراسیون مطب قائل نمود.

اهمیت به زیبایی مطب با وجود گل ها و گیاهان در دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

گل ها و گیاهان تاثیر بسزایی در رفع اضطراب مراجعینی که از دندانپزشکی می ترسند داشته و علاوه بر آن سبب آرامش روح و روان تمامی مراجعین می گردد لذا می توان از گل های طبیعی و شاد با عطر و بوی مناسب در مطب استفاده کرد.

✅ پیشنهاد:در صورتی که در مطب به دلیل پژمردگی زودهنگام گل ها و گیاهان زنده و طبیعی از این عنصر زیبایی استفاده نشود می توان از جایگزینی بسیار عالی یعنی ماس وال استفاده نمود.ماس وال نوعی دیوار خزه ای است که گیاهان زنده و طبیعی ثابت و همیشگی را بر روی خود داشته و سبب می گردد..

محیط و دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری از زیبایی بسیار خاصی بهره مند شده و سبب آرامشِ خاطر مراجعین و کادر کلینیک شود.و نیز نگهداری پیچیده ای نداشته و می توان با کمک متخصصی در این امر ماس وال بسیار جذابی را بر دیوار یا سقف اتاق انتظار مطب نصب نمود.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

بهره مندی از متریال و پارکت های چوبی در اتاق انتظار به دلیل آرامش و گرمی آن

می توان در اتاق انتظار از متریال و پارکت های چوبی برای ایجاد فضایی گرم و انرژی بخش بهره جست تا مراجع با تماشای رنگ ها و دکوراسیون پوشیده شده از چوب سرشار از آرامش شود.

✅️پیشنهاد:بهتر است از چوب های روشن و تابلوهایی با تصاویر طبیعت و..استفاده گردد تا زیبایی و آرامش هر دو در کنار هم حال خوبی در مراجعین ایفا کنند.

اهمیت به ایجاد فضایی برای کودکان در اتاق انتظار

از آنجایی که ممکن است برخی با کودکانشان به مطب مراجعه کنند بهتر است از امکاناتی سرگرم کننده و بانشاط استفاده گردد تا کودکان سرگرم شده و در مواقعی بدخلقی نکنند.

✅ پیشنهاد:استفاده از عروسک،اسباب بازی و بازی فکری معمایی و ..

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟