نحوه پاک کردن لکه لوازم آرایشی با قالیشویی تهران جم

یکی از دغدغه های خانم ها تمیز ماندن  فرش های خانه شان است. مخصوصا موقع آرایش کردن و مزاقبت از نریختن لوازم آرایشی از جمله کرم پودر، رژ لب، پودر پنکک روی فرش، که این عامل موجب ناراحتی اعضای خانواده خواهد شد. شما بعد پاک کردن لکه لوازم آرایشی از روی فرش متوجه سختی این موضوع می شوید. که چقدر کار سرسام آوری خواهد بود.

حال شما تلاش زیادی می کنید که با استفاده از روش های سنتی مشکل رخ داده را حل کنید، اما نتیجه ای از این بابت دریافت نمی کنید. به نقل از سایت قالیشویی تهران جم مواد آرایشی به علت استفاده از متریال های شیمیایی و بسیار چرب، دارای ماندگاری رنگ بسیار بیشتری است ، لذا شما نیازمند این هستید که با روش های خاصی نسبت به پاک کردن لوازم آرایشی اقدام کنید.

نحوه پاک کردن لکه لوازم آرایشی با قالیشویی تهران جم

لکه رژ لب و پاک کردن آن از فرش

اولین مشکلی که اغلب افراد با آن رو به رو هستند پاک نشدن لکه رژ لب از روی فرش است، این ماده آرایشی به علت ترکیب چربی، رنگ و موم ماندگاری به شدت بالا دارد. که نیازمند استفاده از روش های بخصوصی برای پاک کردن لوازم آرایشی از سطح فرش است.

قابل توجه باشد که: نکته اصلی این روش پاک سازی این است که در لحظه اول که رژ لب روی فرش باعث ایجاد لکه شده است سریعا اقدام کنید. اگر چند دقیقه از لکه دار شدن فرش گذشته باشد دیگر به راحتی قابل انجام نیست.

در اولین مرحله از روش باید مقدار باقیمانده از رژ لب بر روی فرش را با استفاده از یک چاقو تیز و یا چسب نواری از روی فرش بردارید، این کار باعث می شود که تا جای ممکن از نفوذ رژ لب به تار و پود فرش جلوگیری شود.

و در دومین مرحله وقت آن رسیده است که با استفاده از یک کاسه آب داغ و همچنین مقدار کف مشغول به پاک کردن لکه های ایجاد شده بر روی فرش با استفاده از اسفنج شوید. باید این مورد را در نظر داشته باشید که پاک کردن لکه ها باید به آرامی انجام شود.

نحوه پاک کردن لکه کرم پودر یا پنکک از فرش

به صورت کلی شاهد این هستیم که پنکک یا کرم پودر نیز دارای تاثیر مشابهی مانند رژ لب است. لذا برای حل این مشکل از روند سابق می توانید استفاده کنید.

اما توجه داشته باشید به دلیل چربی بالای لوازم آرایشی می توانید پس از تمیر کردن کامل بخش مورد نظر، روی سطح فرش یک دستمال آغشته به تینر را گزاشته تا چربی را بصورت کامل به خود جذب کند.

و یا در غیر این صورت از قالیشویی در نیاوران بخواهید تا وظیفه شستشوی فرش شما را به عهده بگیرد و با مسئولیت و ضمانت فرش های دستباف شما را رفو و یا بشورد.

نحوه پاک کردن لکه لوازم آرایشی با قالیشویی تهران جم

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

یکی دیگر از انواع لکه های لوازم آرایشی که بر روی فرش ایجاد می شوند و روش های مختلفی برای پاک کردن آن نیز وجود دارد، لکه لاک می باشد. اگر که حجم بسیار زیادی از لاک ریخته باشد باید با استفاده از پارچه به صورت عمودی تمامی لاک باقیمانده را از روی فرش بردارید.

در این روند نیز بسیار مراقب باشید تا پارچه به صورت افقی بر روی فرش کشیده نشود چرا که باعث پخش شدن بیشتر از قبل لاک خواهد شد و دیگر کاری از دست شما ساخته نیست. اگر که فرش شما دارای رنگ روشن است می توانید با استفاده از موادی نظیر پد های پاک کننده که آغشته به استون هستند به کمرنگ کردن و یا حتی پاک کردن لکه های بوجود آمده بپردازید.

پاک کردن لاک از روی فرش های تیره

البته قابل توجه است که اگر فرش شما دارای رنگ تیره است، می توانید با استفاده از روشی ساده تر مشکل خود را حل کنید. تنها کافی است تا با استفاده از یک قطره چکان الکل را بر روی لکه لاک بریزید و سپس با پارچه تمیز بر روی لکه بکشید تا لکه پاک شود. هر لکه دارای سطح چربی مختلفی می باشد و لذا نیازمند روش بخصوصی برای حل آن و پاک شدن از روش فرش خواهد بود.

هدف ما با ارائه این مطلب، حل مهمترین مشکلاتی بود که اغلب افراد در هنگام تمیز کردن فرش خود با آن سر و کلمه می زنند. اگر که روش های مذکور برای شما جوابگو نبود و یا نتوانستید آن ها را به درستی انجام دهید، پیشنهاد ما مراجعه به قالیشویی تهران جم می باشد که می تواند بهترین انتخاب شما برای حل تمامی مشکلات به صورت حرفه ای و سریع باشد.

بهترین قالیشویی در تهران

قالیشویی تهران جم با 35 سال سابقه درخشان در حوزه شست و شوی انواع فرش ماشینی و دستباف همواره پیشرو در این صنعت بوده است. این مجموعه عضو رسمی اتجادیه قالیشویان تهران می باشد که با شناسه صنفی 0058293681 می توانید از صحت این موضوع مطلع شوید. خدمات قالیشویی تهران جم به مناطق مختلف تهران از جمله قالیشویی در پاسداران ارائه می شود.

تلفن تماس: 02122503723

وبسایت: tehranjam.org

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟