بررسی بهترین قفل درب چوبی از نگاه مشتریان

بررسی بهترین قفل درب چوبی از نگاه مشتریان

یکی از محبوب‌ترین درب‌ها در منازل مسکونی و ادارات، درب‌های چوبی هستند. درب‌ چوبی سال‌هاست که در ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت استفاده می‌شود و به دلیل زیبایی و عمر طولانی، یکی از اولین انتخاب‌ها برای درب اتاق، درب سرویس بهداشتی و حتی درب ورودی خانه‌ها و واحدهای اداری است. 

بدون شک اصلی‌ترین نقش هر درب، بالا بردن امنیت خانه و یا محل کار است و به همین دلیل انتخاب قفل مناسب هر درب مسئله‌ای مهم و حیاتی به شمار می‌رود. انتخاب بهترین قفل درب چوبی با توجه به فضا، جنس درب و میزان تردد افراد صورت می‌گیرد. در ادامه این مطلب انواع قفل درب چوبی بررسی شده و شما را با ویژگی‌های بهترین قفل درب چوبی متناسب با هر فضا، آشنا خواهید شد.

انواع قفل درب چوبی

در بسیاری واحدها در ادارات مختلف از درب چوبی استفاده می‌شود. امنیت این درب‌ها با کمک انواع قفل از جمله قفل مکانیکی، قفل سوئیچی درب چوبی، قفل کلیدی و قفل دیجیتال درب چوبی تامین می‌شود. هر کدام از این قفل‌ها مزایا و معایبی دارند که به صورت گذرا به انواع قفل درب چوبی اشاره خواهد شد:

  • قفل سوئیچی: این مدل قفل از جنس فلز ساخته می‌شود و دارای 2 اهرم و سیلندرهای مخصوص است. در بسیاری از ادارات از این مدل قفل برای درب‌های چوبی استفاده می‌شود.
  • قفل مکانیکی: این قفل همان مدل ساده قفل‌های قدیمی است و زبانه و دستگیره از اجزای اصلی آن هستند. از این قفل برای درب سرویس بهداشتی یا اتاق‌ها استفاده می‌شود.
  • قفل دیجیتال درب چوبی: این قفل نسل جدیدی از صنعت قفل‌سازی است که برای امنیت بیشتر ساختمان اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی بهترین قفل درب چوبی از نگاه مشتریان

حال که با انوع قفل درب چوبی آشنا شده‌اید، بهترین قفل مناسب برای درب‌های چوبی کدام است؟ بهترین قفل درب چوبی را از جنبه‌های مختلف می‌توان دسته بندی نمود و مورد بحث قرار داد. اما بهترین نوع قفل درب چوبی، قفلی است که امنیت و آسایش حداکثری را برای ساختمان فراهم نماید. قفل دیجیتال درب چوبی توانسته با تنوع بالا در محصولات، هم از نظر امنیت و هم از نظر راحتی و آسایش، به عنوان بهترین انتخاب برای درب‌های چوبی شناخته شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این قفل‌ها بیشتر آشنا شوید.

قفل دیجیتال؛ بهترین قفل درب چوبی

در ابتدا بهتر است به تعریف کوتاهی از قفل دیجیتال چیست؟ بپردازیم. قفل دیجیتال که با نام‌های قفل هوشمند و قفل الکترونیکی نیز در بازار نام برده می‌شوند، قفلی است که برای باز نمودن درب از یک جریان الکتریکی یا نیرویی محرک استفاده می‌کند. در واقع برای باز نمودن این درب‌ها دیگر نیازی به کلید ندارید و با استفاده از رمز عبور، کارت و یا اثر انگشت می‌توانید درب را باز نمایید. استفاده از این قفل‌ها علاوه بر امنیت، راحتی بیشتری را برای صاحبان ملک به همراه خواهد داشت.

قفل‌های دیجیتال چند سالی است که مورد استفاده قرار می‌گیرند و در همین مدت کوتاه توانسته‌اند به دلیل داشتن کارایی بالا سهم زیادی از بازار را از آن خود کنند. قفل‌های هوشمند در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، هتل‌ها و… به کار می‌روند. با توجه به محبوبیت استفاده از درب چوبی در ساختمان، قفل دیجیتال نیز مخصوص این درب‌ها تولید و عرضه شده است. بسیاری از افراد بر این باورند که قفل‌های دیجیتالی بهترین قفل درب چوبی می‌باشد. اما دلیل این نگاه مثبت چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از این دلایل بیشتر آشنا شوید.

بررسی بهترین قفل درب چوبی از نگاه مشتریان

ویژگی‌های امنیتی قفل دیجیتال درب چوبی

قفل دیجیتال را می‌توان بهترین قفل درب چوبی دانست؛ چرا که علاوه بر امنیت بسیار بالا، ویژگی‌های منحصربفرد دیگری هم دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

استفاده از تکنولوژی‌های امنیتی

وارد کردن ولتاژ بالا به قفل، یکی از روش‎های از کار انداختن سیستم امنیتی هوشمند خانه‌ها است. اما سیستم ضد شوک قفل دیجیتال باعث می‌شود که عملکرد آن متوقف شده و افراد نتوانند به زور وارد خانه شوند. همچنین این قفل‌ها مجهز به سیستم اعلام حریق هم هستند و به محض دریافت سیگنال‌های اتش سوزی از جمله دود یا حرارت، آلارم آنها فعال خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قفل هوشمند، استفاده از قفل کودک است. با کمک این تکنولوژی، افراد داخل خانه نمی‌توانند بدون وارد کردن رمز از خانه خارج شوند. این مسئله برای افرادی که از فرزند کوچک یا شخصی آلزایمری در خانه نگهداری می‌کنند؛ بسیار مهم و کاربردی است.

اتصال به ریموت

امکان اتصال قفل هوشمند به ریموت یا تلفن همراه، یکی از دلایلی است که باعث می‌شود قفل دیجیتال به عنوان بهترین قفل درب چوبی شناخته شود. با کمک این ویژگی می‌توان بدون نیاز به حضور در منزل، درب را قفل و کنترل کرد. همچنین اتصال قفل دیجیتال به پروتکل‌های خانه هوشمند، کمک می‌کند سیستم‌های مختلف از قبیل روشنایی هوشمند، سیستم امنیتی و … را به هم متصل کنید.

بررسی بهترین قفل درب چوبی از نگاه مشتریان

انواع قفل دیجیتال درب چوبی

قفل دیجیتال از مستحکم‌ترین آلیاژها ساخته می‌شود که در برابر حرارت و ضربه و فشار مقاوم‌اند. قفل هوشمند ضد سرقت را معمولا به سه دسته تقسیم بندی می‌کنند:

قفل درب چوبی با دستگیره رمزدار

قفل رمزی یکی از امن‌ترین قفل‌های دیجیتال است که تنها افرادی که رمز مخصوص را داشته باشند قادر به باز کردن آن خواهند بود. برخی از مدل‌های این قفل مجهز به عملکرد تابع خیالی هم هستند؛ به این معنا که برای جلوگیری از مشخص شدن رمز، می‌توانید ابتدا یا انتهای رمز اصلی اعداد تصادفی وارد کنید.

دستگیره درب چوبی کارتی هوشمند

همان گونه که احتمالا در هتل‌ها یا برخی از سازمان‌ها هم دیده‌اید؛ بعضی از مدل‌های قفل دیجیتال با کمک کارت باز می‌شوند و بدون داشتن کارت مخصوص کسی نمی‌تواند درب را باز کند. استفاده از این نوع قفل در بخش‌هایی که تعداد بیشتری نیازمند دسترسی به آن هستند، کاربرد بیشتری دارد.

قفل دیجیتال درب چوبی اثر انگشتی

از پرکاربردترین مدل‌های قفل دیجیتال، قفل اثر انگشتی درب است که تنها با کمک اثر انگشت افرادی که قبلا در سیستم ذخیره شده‌اند باز می‌شود. این مدل قفل برای ورودی منازل، ساختمان‌های اداری و تجاری قابل استفاده است. توجه به سنسور اثر انگشت موجود در قفل اثر انگشتی از اهمیت بالایی برخوردار است که بتواند امنیت بیشتر و راحتی را برای افراد فراهم نماید.

بررسی بهترین قفل درب چوبی از نگاه مشتریان

بهترین مارک قفل درب چوبی

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ بهترین قفل درب چوبی باید ویژگی‌هایی از قبیل امنیت بالا، زیبایی، دوام بالا و کاربری ساده و آسان را داشته باشد. قفل دیجیتال درب چوبی نیز از این مسئله استثنا نیست، باید به آسانی نصب شود و آسیبی به خود در نرساند. بهتر است قفلی که برای درب چوبی انتخاب می‌کنید؛ دارای بدنه مستحکم و سنسورهایی با حساسیت بالا باشد و دارای عملکردهای امنیتی از جمله باز کردن قفل دوگانه، قفل کودک، تابع خیالی و… باشد تا حداکثر امنیت را برای ساختمان شما به همراه داشته باشد.

برند هوک، ارائه دهنده انواع قفل دیجیتال درب چوبی همچون دستگیره دیجیتال، قفل یا دستگیره اثر انگشتی، قفل رمزی و قفل کارتی است، که شما می‌توانید قفل‌هایی با تمام ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شده است، از آن تهیه و خریداری نمایید. برای اطلاع از ویژگی‌های ذکر شده این محصولات و مشاهده آن‌ها به سایت هوک به نشانی www.lock.ir مراجعه نمایید و با خیالی آسوده از خرید قفل دیجیتال درب چوبی لذت ببرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟