اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون منزل

داشتن فضایی جذاب و آرام بخش در منزل آرزوی همه ما است. بسیاری از افراد بدون آگاهی از اصول طراحی داخلی منزل، اقدام به خرید المان ها و لوازم مختلفی می کنند که نه تنها جذابیت دکوراسیون را از بین می برد؛ بلکه عدم هماهنگی لازم در دکوراسیون منزل را به همراه دارد.

اگر آگاهی لازم در خصوص طراحی داخلی دکوراسیون منزل را ندارید، باید با طراحان متخصص در این زمینه مشورت کنید. فروشگاه مبلمان و دکوراسیون هومتو ارائه کننده انواع مبلمان منزل در طرح و رنگ مورد نظر شما است. شما عزیزان می توانید تمامی لوازم مورد نیاز برای داشتن دکوراسیونی منحصربه فرد را مطابق با سلیقه و هارمونی منزل خود، از هومتو خریداری کنید.

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون منزل

11 اشتباه رایج در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی نادرست و غیر اصولی در دکوراسیون داخلی منزل سبب می شود تمام وقت و هزینه ای که برای خرید لوازم دکوراسیون خود کرده اید، به هدر رود. برخی از این اشتباهات در تمامی منازلی که در آن رفت و آمد داریم، تکرار شده اند؛ به همین دلیل در نگاه اول به چشم نمی آیند. در ادامه به رایج ترین این اشتباه ها اشاره می کنیم:

  1. اندازه گیری درست مقیاس

اندازه گیری مقیاس برای انتخاب و خرید لوازم منزل از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال یک مبل برنزی کلاسیک بزرگ درست است که بسیار جذاب است، اما برای فضاهای کوچک طراحی نشده است و می تواند هماهنگی دکوراسیون داخلی را بر هم زند.

  1. استفاده از سبک های زیاد

بسیاری از افراد برای طراحی فضای داخلی منزل خود از سبک های زیادی استفاده می کنند که این امر می تواند سبب آشفتگی در طراحی داخلی شود. اگر به ترکیب سبک ها علاقه مند هستید، باید در 70 درصد فضا از یک سبک استفاده کنید و برای 30 درصد باقی مانده، سبکی دیگر برگزینید.

  1. چیدمان صحیح مبل ها

بسیاری از افراد همانند گذشته مبل ها را در کنار دیوار قرار می دهند. این امر کاملا اشتباه است. شما می توانید با وسط قرار دادن مبلمان خود یا ایجاد چند منطقه مختلف با فرش و مبلمان، فضای بزرگ تری را ایجاد کنید. این نوع چیدمان در فضاهای باز با پلان شکسته اهمیت دارد.

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون منزل

  1. نصب تابلو در ارتفاع بالا

یکی از رایج ترین اشتباهات در چیدمان فضای داخلی منزل، نصب تابلوها در ارتفاع بالا است. تابلوها باید در ارتفاعی نصب شوند که بیننده بتواند آن را در حالت نشسته و بدون بالا گرفتن سر، مشاهده کند. علاوه بر این زمانی که قصد دارید یک گالری از تابلوها بر روی دیوار ایجاد کنید، باید فاصله 10 سانتی را بین قاب ها در نظر بگیرید.

  1. استفاده زیاد از اکسسوری ها و لوازم تزئینی

استفاده از لوازم دکوری زیاد، لوازم یادگاری و قدیمی به همراه لوازمی که از یک حراجی خریداری کرده اید در کنار هم می تواند سبب به زدن دکوراسیون داخلی منزل شود. بهتر است برای چیدمان دکور فضای داخلی منزل خود تنها از چند وسیله که با یکدیگر هماهنگی دارند، استفاده کنید.

  1. استفاده زیاد از گل های طبیعی

درست است که گل های طبیعی برای ایجاد طراوت و شادابی محیط مورد استفاده قرار می گیرند، اما نباید تمام فضاهای خالی منزل را با گلدان های طبیعی پر کنید. استفاده زیاد از گلدان های طبیعی شاید تا مدتی جذابیت داشته باشد، اما بعد از آن خسته کننده می شود، مخصوصا اگر گل ها به مرور زمان خشک شوند.

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون منزل

  1. تک رنگ بودن المان های مورد استفاده در دکوراسیون

اصولاً طراحی داخلی منزل و رنگ های مورد استفاده از آن باید مطابق با سلیقه شما انجام شود. توجه داشته باشید که انتخاب یک رنگ برای طراحی فضای داخلی منزل می تواند به مرور حس افسردگی و یکنواختی را القا کند؛ بنابراین بهتر است لوازم مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی منزل خود را در از میان رنگ های ترکیبی و جذاب مانند بنفش و سفید، طوسی و صورتی و… انتخاب کنید.

  1. قرار دادن تلویزیون در جای نامناسب

تلویزیون به عنوان نقطه کانونی منزل در نظر گرفته می شود؛ بنابراین باید در مکانی درست قرار بگیرد. قرار دادن تلویزیون در مقابل پنجره یا در کنار آن می تواند سبب بازتاب نور شود؛ بنابراین تصاویر به صورت واضح دیده نمی شوند و به مرور زمان به چشم شما آسیب می زند.

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون منزل

  1. استفاده از فرش در اندازه نامناسب

فرش ها نقش زیادی در جذابیت دکوراسیون داخلی دارند، اما وقتی درست انتخاب نشوند، هماهنگی دکوراسیون را بر هم می زنند. بهتر است فرش خود را به گونه ای انتخاب کنید که تنها فضای اختصاص داده شده به مبلمان را بپوشاند.

  1. عدم توجه به ابعاد و طرح پرده

از دیگر اشتباهات رایج در زمان طراحی داخلی دکوراسیون منزل، استفاده از پرده های کوتاه برای سالن پذیرایی و پرده های بلند برای اتاق خواب و عدم توجه به طرح آن است. طرح و رنگ پرده باید درست مطابق با سایر لوازم مورد استفاده در منزل باشد تا هماهنگی کاملی بین آن ها ایجاد شود. بهتر است برای سالن های پذیرایی از پرده های ضخیم و بلند و برای اتاق خواب از پرده حریر و کوتاه استفاده نمایید.

  1. نورپردازی نامناسب

اگر شما از بهترین لوازم دکوراتیو استفاده کنید، اما نورپردازی صحیحی نداشته باشید، جذابیت فضا به چشم بیننده نمی آید. استفاده از لوسترهای مدرن در کنار نورپردازی در اطراف سقف و نور مخفی که معمولا داخل کناف ها و گچبری ها به کار برده می شود، جلوه زیبایی به دکور منزل شما می بخشد.

خرید انواع لوازم دکوراتیو

فروشگاه مبلمان و دکوراسیون هومتو با دارا بودن سابقه ای طولانی در صنعت چوب و دکوراسیون، ارائه دهنده انواع مبلمان، میز ناهارخوری، سرویس خواب، میز تلویزیون و… در طرح و رنگ دلخواه شما است. طراحان هومتو تمامی سفارشات (آینه کنسول، مبلمان، میز اداری و…) را به صورت کاملاً اختصاصی و مطابق با سلیقه شما طراحی و آماده می کنند. شما مشتریان محترم می توانید طرح یا عکس محصول مورد نظر خود را برای طراحان هومتو ارسال کرده تا آن را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده کرده و با گارانتی مادام العمر به شما تحویل دهند.

شما عزیزان می توانید محصولات دکوراتیو مورد نیاز خود را متناسب با بودجه و رنگ مورد نظر خود خریداری کرده و خانه خود را به فضایی آرام بخش تبدیل کنید؛ پس همین الان با کارشناسان هومتو تماس بگیرید و هماهنگی های لازم برای خرید یا مشاوره خرید را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)