مهاجرت به کانادا با راهنمایی وکلا و مشاوران سازمان سپهر فلاحتی

مهاجرت به کانادا با راهنمایی وکلا و مشاوران سازمان سپهر فلاحتی

کانادا به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان، مقصدی مناسب برای مهاجرت و شروع زندگی جدید است. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش سرمایه و سودآوری بیشتر کانادا را انتخاب می‌کنند و بسیاری از کارآفرینان برای اجرایی کردن ایده‌هایشان سراغ راه‌اندازی استارتاپ می‌روند. جوانان نیز بعد از اخذ نمره قابل‌قبول در آزمون زبان، شانس خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا امتحان می‌کنند.

علاوه بر این موارد دولت کانادا برای جذب هرچه بیشتر نیروی کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، برنامه‌های مختلفی از جمله اکسپرس اینتری، برنامه استانی، ویزای خوداشتغالی و … دارد تا بتواند مهاجران بیشتری را جذب کند. با این مقدمه بیایید درباره انتخاب سپهر فلاحتی به عنوان وکیل مهاجرت به کانادا بیشتر صحبت کرده و با فرایند مهاجرت به این کشور زیبا و دوست‌داشتنی بیشتر آشنا شوید.

مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی دارد!

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی دارد؛ شما از طریق برنامه‌هایی مانند:

  • اسپانسرشیپ خانوادگی
  • خوداشتغالی
  • درخواست ویزای تحصیلی
  • درخواست ویزای کار
  • استارتاپ ویزا
  • سرمایه‌گذاری در کانادا
  • اکسپرس اینتری
  • برنامه استانی

و ده‌ها روش دیگر می‌توانید برای مهاجرت اقدام کنید. مسئله مهم برای شرکت در هرکدام از این برنامه‌ها این است که شما به‌عنوان متقاضی بتوانید بر اساس نوع برنامه‌ای که درخواست کردید، مدارک ضروری و البته کاملاً واقعی را جمع‌آوری کرده و ارائه دهید. علاوه بر این موارد بر اساس نوع برنامه درخواستی‌تان باید در صورت لزوم مدرک زبان (یکی از امتحان‌های رسمی آیلتس یا تافل) را نشان داده، تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های یک سال زندگی را نیز داشته باشید.

ارائه مدرک تحصیلی، سابقه کار و بیمه، دعوت‌نامه یا نامه پذیرش و … نیز از دیگر مواردی است که شما برای موفقیت در پرونده مهاجرتی‌تان به آن نیاز دارد.

هرکدام از این برنامه‌ها قیمت مشخصی دارند که در زمان ارسال پرونده بابت بررسی پرونده و انگشت‌نگاری باید بر حسب دلار کانادا و به‌صورت آنلاین پرداخت شود. مدت‌زمان رسیدن نتیجه نیز به نوع برنامه درخواستی شما بستگی دارد، مثلاً ویزای دانشجویی حداکثر به 8 ماه و ویزای استارتاپ به 16 ماه زمان نیاز دارد. بر همین اساس است که می‌گوییم متقاضیان برای مهاجرت به حضور وکیل مهاجرت به کانادا نیاز دارند که در طول این مسیر راهنمایی‎شان کرده، برای جمع‌آوری مدارک و آماده‌کردن مدارک مالی یا همان تمکن مشاوره داده، در نگارش نامه‌های مهم همراهی کرده و مسیر پرونده را به موفقیت قطعی برساند.

با این توضیحات بیایید در ادامه با یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا که بر اساس تحصیلات دانشگاهی، سابقه کار و نمره زبان است، بیشتر آشنا شویم.

مهاجرت به کانادا با راهنمایی وکلا و مشاوران سازمان سپهر فلاحتی

مهاجرت به کانادا با روش اکسپرس اینتری

زمانی که با درخواست ویزای تحصیلی بخواهید برنامه مهاجرت به کانادا را شروع کنید، فقط برای مدت‌زمان تحصیلتان ویزا دارید و باید بعد از تحصیل نسبت به تمدید آن اقدام کنید در صورتی که با روش‌هایی مانند اکسپرس اینتری به‌عنوان دارنده اقامت کانادا وارد این کشور شده و مسیر زندگی‌تان کمی متفاوت‌تر می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که برای موفقیت در رقابت اکسپرس اینتری شما باید حتماً حداقل امتیازات برای ورود به پول pool یا همان رقابت یا استخر را داشته باشید. بعد از قرارگرفتن در پول، امتیازات شما در مقایسه با رقیبانتان بررسی شده تا در نهایت افرادی که بیشترین صلاحیت و بهترین امتیاز را دارند، بتوانند دعوت‌نامه دریافت کرده و از طریق اکسپرس اینتری به‌عنوان نیروی متخصص کار وارد کانادا شوند.

با این وجود حالا دیگر مطمئن شدید که ویزای اکسپرس اینتری روند سختگیرانه و ویژه‌ای دارد و هرکسی نمی‌تواند در آن موفق شود. در نتیجه شما باید بر اساس معیارهایی مانند:

  • میزان تحصیلات دانشگاهی
  • نمره زبان در آزمون آیلتس و تبدیل به CLB
  • سابقه کار و پوزیشن شغلی (کارمند، کارمند ارشد، مدیر، مدیرعامل)
  • امکان ارائه پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی

و موارد مشابه برای اکسپرس اینتری اقدام کرده و بر اساس این فاکتورها در پول رقابت با دیگران قرار بگیرید.

برنامه اکسپرس اینتری که چند سالی است توسط دولت کانادا برای جذب مهاجران خارجی در حال اجرا است و به سه دسته:

  1. برنامه فدرال اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker Program)
  2. برنامه فدرال اسکیل ترید (Federal Skilled Trade Program)
  3. برنامه تجربه کار کانادایی (Canadian Experienced Class)

تقسیم می‎شود که شما بعد از مشورت با وکیل، محاسبه امتیازات خودتان و مدارکی که می‌توانید ارائه دهید، برای یکی از این سه برنامه درخواست می‌دهید.

سیستم اکسپرس اینتری به‌صورت کلی یکی از بهترین برنامه‌های درخواست مهاجرت به کانادا است که نتیجه موفقیت در آن اخذ اقامت دائم است، منتها برای شرکت در این برنامه باید در سطح بالایی از لحاظ دانش زبان، تحصیلات و سابقه کاری قرار داشته باشید. در ضمن برای اطلاع از آخرین وضعیت برنامه هم می‌توانید نتایج قرعه‌کشی پول اکسپرس اینتری را که دو هفته یکبار برگزار می‎شود، چک کرده و با امتیازات خودتان مقایسه کنید.

البته این برنامه محدودیت‌هایی هم دارد که مهم‌ترین آن مشخص نبودن جواب قطعی بعد از ورود به pool است که می‌تواند برنامه زمانی بسیاری از مهاجران را تغییر دهد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتماً از مشاوران مجرب مؤسسه سپهر فلاحتی برای دریافت اطلاعات بیشتر استفاده کرده و بر اساس شرایط فعلی بهترین تصمیم را برای آینده‌تان بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟