یک سفر کیش آخر هفته‌ای چقدر خرج دارد؟

یک سفر کیش آخر هفته‌ای چقدر خرج دارد؟

کیش یکی از زیباترین جزیره‌های جنوبی ایران است که امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است. به همین دلیل در تمامی روزهای سال گردشگران ایرانی و خارجی با تهیه بلیط هواپیما به این جزیره سفر می‌کنند. کیش در اغلب روزهای سال آب و هوای مساعدی دارد. این جزیره تفریحات آبی بسیار سرگرم کننده‌ای دارد و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی در خود جای داده است.

سفر به کیش یکی از سفرهای گران داخلی محسوب می‌شود. با این حال با یک برنامه ریزی درست و کنترل هزینه‌ها می‌توانید با قیمتی مقرون به صرفه به این جزیره زیبا سفر کنید.

راه‎‌های بسیار زیادی جهت سفر به این جزیره وجود دارد. یکی از بهترین و به صرفه‌ترین آن‌ها استفاده از تور کیش است. تور برای شما بلیط تهران کیش گرفته و هتل رزرو می‌کند. با این حال می‌توانید خودتان نیز برنامه سفر به کیش بچینید و با دوستان و آشنایان خود به این جزیره سفر کنید.

در ادامه این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که یک سفر کیش آخر هفته‌ای چقدر خرج دارد؟

وسیله نقلیه در سفر به کیش

اولین گام در سفر به جزیره کیش، انتخاب وسیله نقلیه است. بهترین و منطقی‌ترین وسیله‌ای که به کمک آن می‌توانید به جزیره سفر کنید، هواپیما است. اما این وسیله نقلیه از سایر وسایل کمی گران‌تر است. پرواز به کیش از اغلب شهرهای بزرگ ایران و در بیشتر روزها انجام می‌شود. کافی است بلیط هواپیما به کیش خریداری کنید و در ساعت مشخص در فرودگاه حاضر شوید. قیمت بلیط کیش به عوامل بسیار زیادی همچون روز پرواز، ساعت پرواز، نوع ایرلاین، خدمات پرواز و … بستگی دارد و قیمت متغیر دارد. در ایام تعطیل همچون عید نوروز و دیگر تعطیلات مانند آخرهای هفته قیمت بلیط هواپیما نیز افرایش پیدا می‌کند.

به طور معمول بلیط هواپیما از تهران به کیش به صورت رفت و برگشت در روزهای آخر هفته و در ماه بهمن سال 1400 معادل 2 میلیون تا 3 میلیون تومان است.

چگونه بلیط هواپیما ارزان کیش بخریم؟

  • اگر می‌خواهید بلیط هواپیمای شما ارزان‌تر باشد، بهتر است سفر در آخر هفته را فراموش کنید. در تعطیلات قیمت تمامی محصولات و خدمات گردشگری بیشتر می‌شود.
  • در روزهای پایانی سال زمانی که افراد درگیری‌های بیشتری دارند، بازار سفر خلوت است و سفرها با تقاضا و مسافران کمتری انجام می‌شود. در نتیحه قیمت بلیط هواپیما و دیگر محصولات گردشگری کاهش پیدا می‌کند.
  • اگر بلیط هواپیمای خود را برای صبح و اول وقت رزرو کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. پروازهایی که در عصر انجام می‌شوند، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند.
  • اگر یک چمدان همیشه بسته و آماده سفر دارید، بلیط چارتری هواپیما را فراموش نکنید. استفاده از بلیط لحظه آخری کیش یکی از بهترین روش‌ها جهت کاهش هزینه‌های سفر است.

یک سفر کیش آخر هفته‌ای چقدر خرج دارد؟

هزینه سفر به کیش با قطار

  • قطار از هواپیما بسیار کم هزینه‌تر است اما برای رسیدن به کیش باید راه طولانی را پشت سر بگذارید. به عنوان مثال از تهران به کیش باید سوار قایق‌های بندرعباس شوید و سپس از بندرعباس با قایق‌های مخصوص به جزیره بروید. قیمت بلیط قطار تهران بندرعباس معادل 400 الی 600 هزار تومان است.
  • هزینه قایقی که باید از بندرعباس تا کیش سوار شوید، معادل 70 تا 100 هزارتومان است.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

اگر وقت زیادی را برای تورکیش در نظر گرفته‌اید، خوردوی شخصی نیز یکی از گزینه‌های سفر است. اگر ماشین شما مطمئن و سالم است، در سفر به کیش باید هزینه بنزین را در نظر بگیرید. پس از آن باید هزینه لندی گراف از بندرچارک تا جزیره کیش را بپردازید که قیمت آن متغیر است اما از 1 میلیون تومان آغاز می‌شود. همچنین یک عوارض 300 هزارتومانی وجود دارد که از بدو ورد به جزیره باید آن را پرداخت کنید.

هزینه اقامت در کیش

پس از این که راه رسیدن به این جزیره را انتخاب کردید، باید فکری برای محل اقامت کنید. خوشبختانه کیش اقامتگاه و هتل های متنوعی دارد که در رنج قیمتی گوناگون قرار می‌گیرد. بنابراین با هر بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید می‌توایند در جزیره کیش اقامت کنید. در ادامه به برخی از انواع هتل های کیش و هزینه آن‌ها خواهیم پرداخت.

هتل 4 و 5 ستاره کیش

در میان اقامتگاه‎ها و هتل های کیش، هتل های 5 و 4 ستاره از قیمت بسیار بیشتری نسبت به دیکر هتل ها برخوردار هستند. از مشهورترین هتل های کیش می‌توان به هتل ترنج، داریوش، مارینا پراک، بین‌المللی کیش، شایگان و … اشاره کرد. این هتل ها از استانداردهایی در سطح جهانی برخوردار هستند و امکانات رفاهی و خدماتی آن‌ها بسیار زیادی است. یک نفر به ازای یک شب اقامت در این هتل ها باید هزینه‌ای معادل 2 میلیون تا 5 میلیون در نظر بگیرد.

یک سفر کیش آخر هفته‌ای چقدر خرج دارد؟

هتل 3 ستاره کیش

اقامت در هتل های 3 ستاره جزیره، قیمت بسیار کمی را به همراه دارد. این هتل های نیز تمیز و باکیفیت هستند اما امکانات رفاهی آن‌ها از دیگر هتل های لوکس کمتر است. کیش هتل های سه ستاره و میان رده متنوعی دارد و می‌توانید یکی از آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. هزینه یک شب اقامت در اتاق یک نفره هتل های سه ستاره معادل 800 تا 2 میلیون تومان است. از مشهورترین هتل های سه ستاره می‌توان به هتل پارسیان، هتل گراند و جام جم اشاره کرد.

هتل 1 و 2 ستاره

کیش هتل های پایین رده 1 و 2 ستاره نیز دارد که قیمت آن‌ها از دیگر هتل ها بسیار پایین‌تر است. اگر می‌خواهید تعداد شب‌های کمی در این جزیره اقامت کنید، این هتل ها هزینه شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. هزینه اقامت در این هتل ها به ازای یک شب نهایت 800 هزارتومان است.

سوئیت در کیش

لازم نیست حتماً در هتل اقامت کنید. اگر تعداد شما زیاد است و یا به صورت خانوادگی سفر کرده‌اید، اجاره ویلا و سوئیت نیز می‌توانید در پایین آوردن هزینه‌ای شما بسیار مفید باشد. البته لازم به ذکر است که قیمت این سوئیت‌ها به امکانات و موقعیت مکانی آن‌ها بستگی دارد. هزینه اقامت در این سوئیت‌ها از شبی 500 هزارتومان آغاز می‌شود. با اقامت در این مراکز می‌توانید سایر هزینه‌ها همچون خورد و خوراک خود را نیز کاهش دهید. زیرا امکانات آشپزی در این سوئیت‌ها وجود دارد.

هزینه تور کیش

اگر می‌خواهید راحت و بدون دغدغه به این جزیره سفر کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تور کیش است. مجری تور برای شما بلیط هواپیما کیش می‌خرد و هتل مناسب با قیمتی که در نظر گرفته‌اید رزرو می‌کند. تعداد تورهای کیش بسیار زیاد است و قیمت آن‌ها به مواردی همچون نوع بلیط، نوع هتل، تعداد روزهای تور، خدمات و … بستگی دارد. یک تور آخر هفته‌ای در های سیزن کیش که در 3 شب برگزار می‌شود، به طور تقریبی هزینه‌ای معادل 5 میلیون تومان دارد. با این حال در ماه‌های گرم سال همچون فصل تابستان می‌توانید تور با قیمت‌های بسیار پایین‌تر خریداری کنید.

هزینه خورد و خوراک در کیش

اغلب هتل ها به همراه سرویس صبحانه ارائه می‌شوند. با این حال برای وعده‌های نهار و شام باید فکری کنید. کمتر کسی است که به شهر ساحلی سفر کند و از غذاهای دریایی نچشد. انواع ماهی و میگو را می‌توانید در سراسر این جزیره پیدا کنید. در کیش رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد که غذاهای مختلف ایرانی و فرنگی سرو می‌کنند. برای یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی در کیش باید هزینه‌ای معادل حداقل 100 هزارتومان کنار بگذارید. این رقم در رستوران‌های لوکس گاهی به 400 هزارتومان نیز می‌رسد.

قیمت تاکسی در کیش

تاکسی‌های کیش در سطح شهر در حال تردد هستند. هزینه کرایه این وسایل نقلیه به واسطه تاکسی متر محاسبه می‌شود. با این حال اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌توانید از مینی‌بوس‌هایی استفاده کنید که در سطح شهر حرکت می‌کنند. این مینی‌بوس‌ها مسیر مشخصی دارند اما کرایه آن‌ها بسیار ارزان است.

هزینه مراکز تفریحی در کیش

کیش مراکز تفریحی و گردشگری بسیار زیادی دارد. بسیاری از آن‌ها رایگان و برخی دیگر مشمول هزینه‌هایی می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش گران نیستند اما برخی از تفریحات هزینه‌های بالایی دارند. برای تجربه تفریحات آبی باید از 40 هزارتومان تا 500 هزارتومان کنار بکذارید. دوچرخه سواری و کرایه موتورهای برقی ارزان‌تر است و هزینه آن‌ها از 30 هزارتومان آغاز می‌شود.

شهر زیرزمینی کاریز به ازای ورود هر نفر 80 هزار تومان دریافت می‌کند. برای بازدید از موزه مردم شناسی باید 40 هزارتومان کنار بگذارید.

یک سفر کیش آخر هفته‌ای چقدر خرج دارد؟

خرید در جزیره کیش

اگر به جزیره کیش سفر کرده‌اید، خرید سوغاتی را فراموش نکنید. فروشگاه‌ها و مراکز خرید لوکسی در این جزیره وجود دارند که قیمت اجناس آن‌ها بسیار گران است. اما برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید به بازار و مراکز خرید محلی شهر مراجعه کنید. از مهم‌ترین مراکز خرید کیش می‌توان به مراکز خرید مریم، مروارید، ونوس، پانیذ، پردیس، زیتون، مرجان و… اشاره کرد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟