معرفی 3 تا از بهترین اسپرسو سازهای سال 2022

معرفی 3 تا از بهترین اسپرسو سازهای سال 2022

بهترین مدل های اسپرسو ساز خانگی کدام اند؟

اسپرسو ساز یکی از پرکاربرد ترین انواع نوشیدنی ساز می باشد. با این دستگاه شما می توانید علاوه بر قهوه اسپرسو دیگر انواع قهوه که بر پایه ی اسپرسو هستند را نیز تهیه کنید. با علاقه مندتر شدن بیشتر مردم به انواع قهوه و اسپرسو وجود دستگاه اسپرسو ساز خانگی در بین لوازم برقی های خانگی جایگاه ویژه ای یافته است. یکی از اصلی ترین ملاک های قیمت لوازم برقی های خانگی برند آن ها می باشد. قیمت اسپرسو سازهای خانگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به برند و کاربرد آن ها متفاوت است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با 3 تا از بهترین مدل های دستگاه اسپرسو ساز آشنا کنیم.

قهوه ساز یا اسپرسو ساز

در ابتدا می خواهیم شما را با تفاوت میان قهوه ساز و اسپرسو ساز ها آشنا کنیم. معمولا منظور از قهوه ساز، قهوه ساز های قطره ای می باشد. این نوع قهوه ساز ها معمولا ارزان قیمت تر هستند و به همین دلیل بیشتر در خانه ها این نوع دستگاه های قهوه رایج می باشد. قهوه ساز های قطره ای با فشاری حدود یک بار قطره های آب را از میان دانه های قهوه عبور می دهند. قهوه ی تهیه شده با این دستگاه ها رقیق تر از اسپرسو هستند. همچنین دانه های قهوه استفاده شده در این دستگاه ها معمولا درشت تر از دانه های مخصوص قهوه اسپرسو هستند.

اسپرسوساز ها نیز نوعی قهوه ساز محسوب می شوند با این تفاوت که تخصص آن ها فقط تولید قهوه اسپرسو است. دستگاه های مخصوص اسپرسو معمولا با فشار خیلی بالاتری در حد 15 تا 19 بار آب را از میان دانه های قهوه عبور می دهند. علاوه بر این، دانه های قهوه ی اسپرسو باید بسیار ریزتر آسیاب شده و کاملا یک دست باشند. همین موضوع باعث می شود که قهوه ی اسپرسو حالت کرمی تری داشته باشد. همچنین میزان نسبت آب به قهوه در اسپرسو بیشتر از قهوه های معمولی است. بنابراین اسپرسو قهوه ی غلیظ تری نسبت به قهوه های دیگر می باشد. طعم قهوه ی اسپرسو رابطه ی مستقیمی با نوع دستگاه آن، تعداد بار فشار بخار آب ایجاد شده توسط دستگاه و تازه بودن و میزان ریز بودن قهوه ی استفاده شده دارد.

میزان کافئین موجود در اسپرسو بالاتر از قهوه های معمولی است. خیلی از افراد حتی طرفدار دبل اسپرسو هستند که از ترکیب دو شات اسپرسو تهیه می شود و کافئین بالاتری هم دارد. پس اگر از طرفداران قهوه اسپرسو و دیگر نوشیدنی هایی هستید که بر پایه ی اسپرسو تهیه می شوند با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

اسپرسو ساز

اسپرسو یکی از پرطرفدارترین انواع قهوه است که اصالتی ایتالیایی دارد. مصرف این قهوه به دلیل داشتن کافئین بالا باعث ایجاد تمرکز و دقت بیشتر در افراد می گردد. قهوه های زیادی هستند که بر پایه ی اسپرسو تهیه می شوند. این قهوه ها شامل قهوه کاپوچینو، لاته، دبل اسپرسو، آمریکانو، موکا، ماکیاتو و… از طرفداران زیادی بهره مند هستند. قیمت این قهوه ها معمولا بالا می باشد و اگر طرفدار آن ها هستید مقرون به صرفه نیست که هر روز برای نوشیدن آن ها به کافی شاپ بروید. شما با تهیه دستگاه اسپرسو ساز خانگی می توانید این نوشیدنی ها را خودتان در خانه درست کنید. این دستگاه با عبور دادن آب جوش با فشار خیلی بالا از بین دانه های ریز مخصوص، قهوه اسپرسو را آماده می کند. همچنین این دستگاه ها معمولا قسمت دیگری به عنوان نازل بخار نیز دارند. نازل بخار برای تهیه فوم شیر مورد استفاده قرار می گیرد. فوم شیر در اکثر نوشیدنی های بر پایه اسپرسو مانند کاپوچینو وجود دارد.

معرفی سه مدل از بهترین دستگاه های اسپرسو ساز خانگی

  • اسپرسو ساز نسپرسو مدل گرن لاتیسیما Gran Lattissima: این دستگاه یکی از بهترین اسپرسوساز های ایتالیایی می باشد. این مدل از نسپرسو از جدیدترین و پیشرفته ترین مدل ها می باشد. گرن لاتیسیما از نوع اسپرسو ساز های کپسولی بوده و دارای فشار بخار 19 بار است. در این مدل 9 دکمه ی لمسی تعبیه شده که با استفاده از آن ها می توانید علاوه بر اسپرسو، 9 تا از محبوب ترین انواع قهوه ( کاپوچینو، لاته، موکا، ماکیاتو، لانگو، ریسترتو، آمریکانو، او له و فلت وایت) را نیز در زمان بسیار کمی درست کنید. از ویژگی های پیشرفته این مدل می توان به سیستم گرم کردن فنجان، سیستم شستشوی خودکار، سیستم هشدار رسوب زدایی، سیستم خاموشی خودکار پس از 9 دقیقه، قابلیت تولید فوم شیر و قابلیت تنظیم میزان غلظت قهوه اشاره کرد.

معرفی 3 تا از بهترین اسپرسو سازهای سال 2022

  • اسپرسو ساز نسپرسو لاتیسیما پرو: این دستگاه از بهترین های کمپانی معتبر دلونگی Delonghi ایتالیا است. این اسپرسوساز خانگی کاملا اتوماتیک و از نوع کپسولی است. لاتیسیما پرو از قهوه ساز های پرقدرت موجود در بازار با فشار بخار 19 بار است. این مدل دستگاه دارای گزینه هایی بر روی صفحه نمایشگر لمسی خود می باشد. با این گزینه ها می توانید 5به صورت اتوماتیک نوع قهوه مختلف ( لاته، کاپوچینو، لانگ کافی، اسپرسو، ریستریتو)، شیر گرم و آب داغ تهیه کنید.

معرفی 3 تا از بهترین اسپرسو سازهای سال 2022

  • اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685: دلونگی یکی از معتبر ترین برند های ایتالیایی می باشد. اسپرسو ساز های دلونگی خانگی بسیار متنوع هستند و یکی از بهترین های آن ها مدل EC685 است. این مدل از محبوب ترین های قیمت مناسب بازار می باشد. این اسپرسو ساز معروف ظاهر کم حجمی دارد و دارای فشار بخار 15 بار است. از قهوه ی آسیاب شده در این مدل دستگاه برای تهیه قهوه استفاده می شود. شما می توانید قهوه های متنوعی به صورت دستی با این دستگاه درست کنید. همچنین تولید فوم شیر نیز از ویژگی های این دستگاه می باشد.

معرفی 3 تا از بهترین اسپرسو سازهای سال 2022

خرید دستگاه اسپرسو ساز

امروزه با گسترش کسب و کار های اینترنتی کمتر کسی برای خرید لوازم برقی به صورت حضوری به بازار مراجعه می کند. اما در کنار سهولت انجام خرید از فروشگاه های اینترنتی باید به معتبر بودن آن فروشگاه آنلاین نیز توجه داشته باشید. فروشگاه آنلاین نیک و شیک یکی از فروشگاه های معتبر لوازم خانگی و برقی می باشد. انواع متنوعی از اسپرسوساز و هر سه مدل اسپرسوسازی که در بالا معرفی کردیم در این فروشگاه موجود است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نیک و شیک خریدی مطمئن و آسان داشته باشید.

ممنون از این که تا پایان مقاله ما را همراهی کردید و امیدواریم که خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟