رشته جذاب طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن

 در دو دهۀ اخیر شاهد ورود روش‌های نوین طراحی و دکوراسیون داخلی در کشور هستیم، به‌نحوی‌که بسیاری از ساختمان‌ها اعم از مسکونی، تجاری، اداری و غیره با استفاده از طراحی و دکوارسیون‌های روز دنیا ساخته می‌شوند و علاوه‌بر ظاهر زیبا، امکانات متعددی را در اختیار ساکنین قرار می‌دهند. در این‌خصوص مؤسسات مختلفی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش طراحی داخلی و دکوراسیون نموده‌اند تا علاوه‌بر تربیت افراد متخصص و دارای مهارت کافی، بتوانند گامی مؤثر در جهت ساخت بناهای استاندارد و با کیفیت عالی بر دارند؛ ازاین‌ رو لازم دانستیم تا شما را با رشتۀ جذاب و منحصر‌به‌فرد طراحی و دکوراسیون داخلی و دوره‌های لازم در این زمینه نظیر آموزش تری دی مکس و آموزش اتوکد آشنا سازیم.

برای کسب دانش، تجربه و مهارت در حوزۀ طراحی و دکوراسیون داخلی می‌بایست افراد ضمن فراگیری مفاهیم تئوری، دوره‌های آموزشی مختلف را بگذارند؛ به دلیل اینکه این رشته از زیرشاخه‌های معماری و عمران است و آموزش تری دی مکس و اتوکد از آموزش‌های پایه و اساسی آن به شمار می‌رود؛ بنابراین اگر قصد ورود به این رشته را دارید و می‌خواهید با دانش و تخصص کافی وارد این عرصه شوید، باید دوره آموزش تری دی مکس و اتوکد را بگذارنید.

رشته جذاب طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن

طراحی و دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی و دکوراسیون داخلی از رشته‌های پرکاربرد درزمینۀ ساختمان‌سازی است که تمامی حساسیت و دقت خود را برای طراحی داخلی سازه و چیدمان فضا به‌کار می‌گیرد. درواقع این علم با هدف زیباسازی محیط به‌وجود آمده و عملکرد مطلوب آن سبب شده تا بناهای متعددی با طراحی و دکور جذاب احداث شوند. البته برای موفقیت در این راه می‌بایست دوره‌های جامع آموزش طراحی داخلی و سایر نرم‌افزارهای موردنیاز نظیر آموزش اتوکد و تری دی مکس طی نمایید تا پس از کسب دانش و تخصص کافی، بتوانید طراحی داخلی و دکوراسیون ساختمان‌ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

دانش آموختگان این رشته، طراح دکوراسیون داخلی نامیده می‌شوند ، البته در کنار گذراندن دوره‌های آموزش طراحی داخلی،طراحان باید ذوق هنری داشته باشند تا در کنار تخصص و تجربۀ دکوراسیون داخلی، اماکن مختلف را به حالت ایده‌آل و مطلوب در بیاورند.

رشته جذاب طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن

تاریخچۀ رشته طراحی و دکوراسیون داخلی

تا اواخر قرن 18 میلادی مردم بر اساس استعداد و خلاقیت خود، منازل مسکونی، کاخ‌ها، قصرها، کاروانسراها و غیره را می‌ساختند و بسیاری از آثار تاریخی و بناهای موجود در کشورهای مختلف حاصل ذوق و استعداد نسل‌های گذشته است، اما در اواخر قرن 18 و اوایل قرن نوزدهم میلادی، رشته‌ای تحت عنوان طراحی و دکوراسیون داخلی به‌وجود آمد و دانش آموختگان این رشته به‌عنوان طراحی داخلی ساختمان مشغول به کار شدند. با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری اطلاعات به این عرصه، نرم‌افزارهای متعددی به کمک طراحان آمده‌اند و فرآیند طراحی و ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی ساختمان را برای فرد طراح دکوراسیون داخلی راحت‌تر نموده‌اند.

درصورتی‌که قصد ورود به این رشتۀ جذاب را دارید؛ توصیه می‌کنیم حتماً در دوره آموزش طراحی داخلی و نرم‌افزارهای مرتبط با آن مانند دوره آموزشی تری دی مکس و اتوکد شرکت کنید تا علاوه‌بر افزایش بار علمی، به لحاظ عملی نیز در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید.

تفاوت بین معمار داخلی با طراح دکوراسیون داخلی

به‌طورکلی معمار وظیفۀ مدیریت، ساماندهی فضا و محل قرارگیری هر یک از بخش‌های ساختمان را برعهده دارد؛ بدین‌صورت که تعیین می‌کند که هرکدام از بخش‌ها به چه صورت قرار بگیرند، اما درمقابل، طراح دکوراسیون با شناسایی نوع کاربری محیط و نیاز مخاطبان (افکار مردم)، تغییرات اساسی در ظاهر اماکن مختلف ایجاد می‌کند و موجب افزایش زیبایی و جذابیت آن می‌شود. به‌عبارتی می‌توان گفت طراح دکوراسیون پس از طی دوره‌های آموزش طراحی داخلی، آموزش اتوکد و تری دی مکس، سطح مهارت و تخصص خود را افزایش داده و به‌راحتی می‌تواند تغییرات اساسی در ساختار سازه به وجود بیاورد و موجب بهبود ظاهر و زیباسازی آن شود.

رشته جذاب طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن

ورود به دانشگاه و تحصیل در رشتۀ طراحی و دکوراسیون داخلی

طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، به این نتیجه دست یافتیم که طراحی و دکوراسیون داخلی از رشته‌های محبوب و دارای متقاضی زیاد در دانشگاه است، به‌گونه‌ای که هرساله تعداد زیادی از دانشجویان، این رشته را برای کسب علم و مهارت‌های روز دنیا و اشتغال در بازار کار مطلوب آن انتخاب می‌کنند. شما نیز درصورتی‌که قصد تحصیل در این رشتۀ پرطرفدار را دارید، باید بدانید که از طریق دو رشتۀ تحصیلی ریاضی فیزیک و هنر می‌توانید با قبولی در کنکور، این رشته را برای ادامۀ تحصیل انتخاب کنید.

البته در این راستا افراد زیادی هستند که با فراگیری تجربی این علم و ضمن گذراندن دوره‌های آموزش طراحی داخلی و نرم‌افزارهای مربوط به آن از قبیل آموزش تری دی مکس و اتوکد، به‌عنوان طراح دکوراسیون داخلی مشغول به کار می‌شوند. در ابتدا ممکن است با خود بیندیشید که از لحاظ علمی این افراد با دانش آموختگان دانشگاهی در یک سطح قرار ندارند؛ بله درست است، اما برای فراگیری سریع‌تر علوم طراحی داخلی و ورود به بازار کار پردرآمد آن، می‌بایست روش دوم را انتخاب کنید، بدین‌ترتیب که با گذراندن دوره آموزش طراحی داخلی، دوره آموزش اتوکد و سایر نرم‌افزارهای موجود، به یک طراح باتجربه و ماهر تبدیل شوید و کار خود را به‌صورت رسمی آغاز نمایید.

رشته جذاب طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن

مهارت‌های مهم در دوره‌های آموزش طراحی داخلی

با توجه به اینکه هدف از برگزاری دوره‌های آموزش طراحی داخلی و نرم‌افزارهای موردنیاز در این زمینه به‌منظور افزایش آگاهی، توان و تخصص افراد صورت می‌گیرد، یک‌سری مهارت‌ها به فراگیران آموزش داده می‌شود. بعضی از مهم‌ترین این مهارت‌ها به شرح زیر عبارت است از:

– آشنایی با نیاز و روحیات مشتریان:

تا زمانی‌که نسبت به نیاز و روحیات مخاطب خود شناخت کافی نداشته باشید، نمی‌توانید آن‌طور که باید و شاید تغییرات اساسی در فضای داخلی انجام دهید و همچنین چیدمان وسایل را به‌گونه‌ای قرار دهید که فضای داخلی ساختمان به مطلوب‌ترین شکل ممکن در بیاید. بدین منظور در تمامی دوره‌های آموزش طراحی داخلی علاوه‌ بر بیان مفاهیم اولیه و آموزش تری دی مکس و اتوکد، نحوۀ آشنایی با نیازهای اساسی مخاطب به فراگیران آموزش داده می‌شود.

– افزایش دقت کار:

طراحی داخلی هر بنا مستلزم صرف وقت و دقت بالا است. بر همین اساس هرچه دقت فراگیران بیشتر باشد، به تبع فضای داخلی محیط، جلوه و طراحی بهتری خواهد داشت.

– انجام طراحی متناسب با خواسته مشتری:

در تمامی مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون باید نیاز و خواسته مخاطب در اولویت قرار بگیرد و مراحل طراحی با توجه به آن انجام شود؛ ازاین‌رو در دوره آموزش طراحی داخلی این مهارت اساسی و مهم به دانشجویان و فراگیران آموزش داده می‌شود.

خاطرنشان می‌شود که برای ورود به بازار کار پررونق این رشته باید دوره‌های مختلف آموزش طراحی داخلی را در دانشگاه یا سایر مؤسسات آموزشی بگذرانید تا با کسب مهارت‌های لازم و موردنیاز، راحت‌تر و سریع‌تر مشغول به کار شوید و درآمد کسب کنید.

رشته جذاب طراحی و دکوراسیون داخلی و راه های ورود به بازار کار آن

سخن آخر

رشته طراحی و دکوراسیون داخلی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی است و افراد زیادی پا به عرصه فراگیری علوم مختلف آن گذاشته‌اند،آموزشگاه طراحی داخلی تصویرگران پویا اندیش با سابقه بیش از 3 دهه آموزش در حوزه هنر های تجسمی، هنرجویان موفق و حرفه‌‌ای را تربیت کرده‌اند و کارنامه‌ای موفق در این زمینه دارند. جهت شرکت در کلاس و دوره آموزش طراحی داخلی جامع می‌توانید از طریق آدرس وب‌سایت https://decorasion.ir/ با این مجموعه پرتلاش آشنا شوید و با شماره تلفن‌های 02122580505 و 02122587587 یا 02128111110 تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی‌های اولیه را دریافت کنید.قطعاً با افزایش آگاهی، مهارت و تجربه، مسیر دستیابی به موقعیت‌های شغلی بهتر و کسب درآمد بیشتر، هموارتر خواهد شد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟