ابعاد توالت فرنگی وال هنگ (اندازه‌های لازم در نصب توالت فرنگی دیواری)

توالت‌های دیواری که به توالت وال هنگ معروف هستند، توالت‌هایی هستند که به دیوار متصل شده‌اند. قسمت اعظم لوله‌کشی توالت فرنگی وال هنگ در دیوار پشت توالت پنهان شده و توالت با ارتفاع مناسب از کف نصب می شود. توالت‌های دیواری در ابعاد مختلفی طراحی می‌‌شوند و می‌‌توانند متناسب با فضای سرویس بهداشتی شما بزرگ یا کوچک باشند که باید قبل خرید، ابعاد توالت فرنگی وال هنگ را در نظر بگیرید. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ (اندازه‌های لازم در نصب توالت فرنگی دیواری)

تخمین ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

خرید وال هنگ با توجه به فضای بسیار کمی که اشغال می‌کند و نوع طراحی، بسیار محبوب است؛ برای خرید بهتر است فروشگاه معتبر و مطمئنی مانند عمرانیاز را انتخاب کنید، چرا که در این فروشگاه می‌توانید توالت وال هنگ را با تنوع برند، تنوع مدل، قیمت مناسب و ضمانت اصالت و سلامت کالا بخرید. قبل از خرید حتما با ابعاد توالت فرنگی وال هنگ آشنا باشید تا بر اساس فضایی که در اختیار دارید انتخاب درستی کنید.

هیچ پاسخ قطعی برای تعیین دقیق ابعاد توالت فرنگی دیواری وجود ندارد، زیرا آن‌ها از نظر شکل، اندازه، نوع و مدل طراحی با هم متفاوت هستند. با این وجود، امکان تعیین ابعاد فرنگی وال هنگ به شکل استاندارد وجود دارد.

عمق وال هنگ استاندارد ممکن است بین 69 تا 76 سانتی‌متر باشد، در حالی که عرض آن اغلب در حدود 51 سانتی‌متر است و ارتفاع پشت آن می‌تواند بین 53-79 سانتی‎متر باشد.

برای انطباق با استانداردهای ADA، ارتفاع وال هنگ از کف تمام شده (یا ارتفاع توالت فرنگی وال هنگ از سطح زمین)، باید بین 43.1 و 48.3 سانتی‎متر باشد. در گذشته، اکثر توالت‌های معمولی با ارتفاع 38.1 سانتی‌متر ساخته می‌شدند که این ارتفاع استانداردهای دسترسی را پشتیبانی نمی‌کند.

ارتفاع توالت فرنگی وال هنگ

ارتفاع توالت فرنگی وال هنگ ممکن است بر اساس نظر شخصی، مدل یا اندازه متفاوت باشد، اما به طور کل این توالت باید حداقل 38 تا 48 سانتی متر از سطح زمین بالاتر باشد.

توصیه می‌‌شود ارتفاع وال هنگ از کف تمام شده برابر با 38 سانتی متر باشد، چرا که این ارتفاع به طور گسترده به‌عنوان ارتفاع معمولی در نظر گرفته می‌شود. با این وجود، کاربرانی که نیازهای خاصی دارند، مانند افراد مسن یا افراد معلول، ممکن است بخواهند ارتفاع توالت‌های منزل خود را کمی‌ افزایش دهند تا نشستن روی آن‌ها ساده‌تر شود.

وقتی نوبت به نصب توالت فرنگی می‌‌رسد، متوجه می‌شویم که توالت فرنگی وال هنگ نسبت به دیگر مدل‌ها با امکان سفارش‌سازی بیشتری طراحی می‌شود. ممکن است افراد ارتفاع توالت فرنگی وال هنگ را متناسب با اعضای خانواده سفارش دهند. اگر چه که ارتفاع معمولی توالت دیواری 400 میلی‌متر است که فاصله کف تا بالای لبه کاسه توالت را در بر می‌‌گیرد. البته در برخی موارد بسته به نوع شرایط، ارتفاع 300 میلی‌متر نیز برای طراحی توالت وال هنگ در نظر گرفته می‌شود.

محدودیت وزن توالت دیواری

بخش قابل توجهی از استانداردهای ساخت مربوط به اندازه توالت فرنگی دیواری است، البته این توالت‌ها باید دارای محدودیت وزنی باشند، اما در عین حال باید بتوانند وزن افراد دارای اضافه وزن را نیز تحمل کنند. دیواری که به‌عنوان تکیه‌گاه توالت فرنگی وال هنگ برای نگه داشتن کاسه و مخزن توالت ساخته می‌شود، باید به اندازه کافی قوی باشد.

اگر دیوار تخریب شود یا آسیب ببیند، ظرفیت تحمل بار آن کاهش می‌‌یابد. عملیاتی مانند تخریب دیوار تا نصب یک سازه فلزی محکم که وزنی حدود 226 کیلوگرم را تحمل می‌کند، فشار قابل توجهی بر روی دیوار وارد می‌کند. علاوه بر این، استحکام کلی سازه به طور قابل توجهی تحت تأثیر کیفیت قاب نگهدارنده و همچنین براکت‌ها و پیچ و مهره‌ها قرار دارد.

نصب صحیح و جامع یکی دیگر از مواردی است که به‌اندازه ابعاد توالت فرنگی وال هنگ اهمیت دارد. اگر توالت فرنگی شما به خوبی به دیوار پیچ نشده باشد، این احتمال وجود دارد که پیچ‌ها در نتیجه سایش و پارگی معمولی شل شوند که این موضوع باعث می‌شود ظرفیت وزن توالت به مرور زمان کاهش یابد.

از طرفی اگر فریم قاب توالت به تنهایی حدود 36 کیلوگرم وزن دارد، باید بتواند حداقل 226 کیلوگرم وزن را تحمل کند. طیف گسترده‌ای از اشکال قاب برای انتخاب در بازار موجود هستند. سطح مهارت و دقت در طراحی توالت فرنگی تعیین می‌کند که آن‌ها چقدر وزن می‌توانند تحمل کنند. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که نوع با کیفیت اتصالات و قاب را انتخاب می‌کنید. این موضوع بخشی از اصول نصب استاندارد توالت فرنگی وال هنگ است و ایمن بودن آن را تضمین می‌کند.

عمق توالت دیواری

یکی دیگر از مواردی که در مورد ابعاد توالت فرنگی وال هنگ باید در نظر گرفت، عمق آن است که درست مانند سایر عوامل می‌تواند دارای تنظیمات مختلفی باشد. معیارهای مختلفی برای توالت‌های استاندارد در نظر گرفته می‌شود، از جمله ارتفاع، عرض و عمق یا طول.

  • عمق: 48 سانتی متر
  • عرض: 38 سانتی متر
  • ارتفاع: حدودا بیش از 45 سانتی متر
  • فاصله از جلو تا عقب مخزن توالت: معمولاً 25 سانتی متر

از آنجایی که مخزن به پشت توالت متصل است، در نتیجه کل فاصله‌ای که توالت فرنگی را از دیوار جدا می‌کند، افزایش می‌یابد. هرگز محاسبه فاصله وال هنگ از دیوار بغل را بر اساس اندازه‌گیری‌های خود توالت انجام ندهید، چرا که این نوع اندازه‌گیری، مخزن توالت را در نظر نمی‌گیرد. در بیشتر موارد، فاصله کلی بین توالت و دیوار به‌عنوان فاصله از دیوار تا خط مرکزی تخلیه توالت اندازه‌گیری می‌شود. این یک روش استاندارد اندازه‌گیری است و کاربر را قادر می‌‌سازد تا یک توالت را متناسب با زهکشی منزل خود انتخاب کند. خط مرکزی فاضلاب و خط مرکزی توالت کاملاً به یکدیگر نزدیک هستند.

اگر قصد نصب توالت جدید را دارید، خط وسط زهکشی را به اندازه 30 تا 35 سانتی متر از دیوار خارج کنید. این کار، فضا را برای یک توالت با عمق 50 تا 60 سانتی متر فراهم می‌کند. اگر فاصله از خط وسط زهکشی کمتر از 30 سانتی متر باشد، توالتی بخرید که کوچکتر از اندازه معمولی باشد یا عمق آن کمتر از 45 سانتی متر باشد.

توجه داشته باشید که حداقل فاصله وال هنگ از دیوار 18 سانتی‌متر است. البته به طور کلی فاصله وال هنگ از دیوار بغل بین 18 تا 23 سانتی‌متر تخمین زده می‌شود.

حداقل ضخامت دیوار برای ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

از آنجایی که قاب و مخزن توالت فرنگی وال هنگ در داخل دیوار پنهان است، قطعا باید دیوار ضخامت مناسبی برای دربرگیری ابعاد توالت فرنگی وال هنگ داشته باشد، بنابراین منطقی است که نتوان توالت دیواری را در دیواری که خیلی نازک است قرار داد.

نصب توالت فرنگی وال هنگ تا زمانی امکان‌پذیر است که دیوارهای شما به اندازه کافی ضخیم باشند که مخزن توالت دیواری و لوله‌های فاضلاب را نگه دارند و پنهان کنند. در بیشتر موارد، یک توالت دیواری باید حداقل 25 سانتی متر ضخامت داشته باشد تا حداقل نیازها را برآورده کند.

جمع بندی

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ پیش از نصب و جای‌گذاری آن اهمیت دارد. این ابعاد شامل ارتفاع توالت فرنگی وال هنگ، فاصله وال هنگ از دیوار بغل، حداقل فاصله وال هنگ از دیوار و… می‌شود. برای نصب توالت فرنگی، فاصله بین دیوار و توالت را با در نظر گرفتن مخزن توالت تعیین کنید. ضمن اینکه پیش از خرید این نوع توالت، وضعیت ضخامت دیوار را برای جای‌گذاری مخزن و لوله فاضلاب در نظر بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)