بهترین جنس پارچه روتختی چیست؟

بهترین جنس پارچه روتختی چیست؟

کافی است گشتی در بازار یا سایت‌های مختلف بزنید تا با روتختی‌های گوناگون در طرح و رنگ‌های متنوع روبه‌رو شوید. اما انتخاب از روی طرح و رنگ عاقلانه و درست نیست. برای انتخاب یک روتختی مناسب بهتر است قبل از هر چیز جنس پارچه را بشناسید. به‌علاوه باید به مواردی مثل میزان حساسیت پوست، منطقه‌ محل زندگی از نظر میزان گرمسیر یا سردسیر بودن و مقدار بودجه توجه کنید. در ادامه به‌طور‌کامل در مورد انواع پارچه روتختی توضیح می‌دهیم تا شما بتوانید با خیالی آسوده خرید کنید.

پارچه پنبه‌ای؛ پارچه مناسب برای روتختی دونفره و یک‌نفره

یکی از بهترین انواع پارچه روتختی، پارچه پنبه‌ای است. پارچه‌های پنبه‌ای لطیف، خنک و نرم هستند. این روتختی‌های با‌دوام دربرابر شستشوی مکرر، مقاومت بالایی دارند. به‌علاوه می‌توانید با خیال راحت، برای نوزادان و کودکان پارچه روتختی اسپرت پنبه‌ای تهیه کنید. زیرا این پارچه‌ها ضدحساسیت است و به پوست حساس کودکان آسیب نمی‌رساند.

به‌ دلیل نوع تار‌و‌پود پار‌چه‌های پنبه‌ای، هوا از الیاف آن عبور می‌کند. به‌همین دلیل به پارچه‌هایی با قابلیت تنفس معروف است؛ بنابراین این پارچه‌ها برای استفاده در هوای گرم تابستان کاملاً مناسب هستند. اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، پارچه فلانل پنبه‌ای بخرید. زیرا بافت کرکی این پارچه شما را گرم نگه می‌دارد. همچنین، قیمت روتختی پنبه‌ای نسبت به انواع ابریشمی و مخمل مناسب‌تر است و با بودجه‌ای متوسط می‌توانید آن را تهیه کنید.

پارچه کتان؛ از انواع پارچه روتختی جدید

بافت پارچه کتان نسبت به پنبه خشن‌تر و زبرتر است اما به‌مرور زمان و با چند مرتبه شسته‌ شدن، لطیف‌تر می‌شود. روتختی کتان از بهترین انواع پارچه روتختی برای کسانی است که آلرژی و حساسیت بالایی دارند. این افراد می‌توانند با خیال راحت برای مدت‌ طولانی از روتختی‌های کتانی استفاده کنند؛ چراکه این روتختی‌ها در برابر پوسیدگی، کپک، قارچ و باکتری به‌شدت مقاوم هستند.

پارچه‌های کتانی مثل انواع پارچه روتختی پنبه‌ای، قابلیت تنفس دارند؛ بنابراین برای فصول گرم سال مناسب هستند. ولی زود چروک می‌شوند و ‌نسبت به بعضی پارچه‌ها قیمت بالاتری دارند؛ بنابراین اگر به‌دنبال روتختی دخترانه ارزان هستید، بهتر است گزینه‌های دیگری را هم بررسی کنید.

بهترین جنس پارچه روتختی چیست؟

پارچه پلی‌استر؛ یکی از انواع پارچه روتختی با الیاف مصنوعی

برخی پارچه‌های روتختی از نخ و الیاف مصنوعی مثل پلی‌استر تهیه می‌شوند. پارچه‌های پلی‌استر یکی از بهترین انواع پارچه با الیاف مصنوعی با قیمت مناسب است؛ بنابراین اگر دنبال خرید روتختی پسرانه یا دخترانه بادوام و باقیمت مناسب هستید، روتختی‌های پلی‌استر گزینه مناسبی به شمار می‌روند. مزایای دیگر روتختی پلی‌استر عبارت‌اند از:

  • استحکام بالایی دارد.
  • در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع تولید می‌شود.
  • ضدآب و ضد چین‌وچروک است.
  • لکه و کثیفی‌ها را به خود جذب نمی‌کند و راحت شسته می‌شود.
  • در برابر رطوبت مقاوم است.

البته اگر پوست حساسی دارید، این پارچه مناسب شما نیست، زیرا استفاده از الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی در ساخت این پارچه، موجب بروز حساسیت خواهد شد.

پارچه مخمل؛ بهترین پارچه برای روتختی گرم و زمستانی

مخمل جزو پارچه‌های خاص و لوکس به‌حساب می‌آید. این پارچه طرفداران خاص خود را دارد. فرایند تولید پارچه‌های مخمل دشوار است و همین باعث می‌شود قیمت بالاتری نسبت به پارچه‌های دیگر داشته باشد. مخمل جنسی کرکی دارد و از پشم، کتان، پنبه یا ابریشم بافته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این پارچه مناسب برای روتختی دونفره نرمی و لطافت آن است. این پارچه به دلیل جنس و طرحی که دارد، برای دوخت روتختی‌های زمستانی به‌کار می‌رود.

بهترین جنس پارچه روتختی چیست؟

پارچه ابریشمی؛ مناسب برای پارچه روتختی عروس

ابریشم را می‌توان یک پارچه هوشمند نامید. وقتی بدن شما گرم است، ابریشم آن را خنک می‌کند و هر وقت احساس سرما داشته باشید، ابریشم بدن شما را گرم نگه می‌دارد. پارچه‌های ابریشمی بسیار نرم هستند و دوام بالایی هم دارند و بیشتر از هر پارچه دیگری پوست و موی شما را سالم و لطیف نگه می‌دارند. اما با‌این‌وجود، ضعف‌هایی نیز دارند:

  • قیمت پارچه روتختی ابریشمی بالا است.
  • این پارچه به شست‌وشوی مداوم نیاز دارد.
  • عرق بدن باعث ضعیف شدن رنگ و جنس روتختی ابریشمی می‌شود.
  • پارچه‌های ابریشمی رطوبت را به خود جذب می‌کنند.
  • نگهداری این جنس پارچه‌ها دشوار است.

بهتر است برای شست‌وشوی روتختی‌های ابریشمی از روش خشک‌شویی استفاده کنید. زیرا لک آب به‌راحتی روی آن باقی می‌ماند.

روتختی رنفورس از انواع پارچه روتختی کلاسیک

اگر طرفدار پارچه روتختی اسپرت نیستید، روتختی رنفورس برای شما گزینه مناسبی است. استحکام و تراکم این پارچه بالا است و درعین‌حال لطافت و نرمی خاصی دارد. اگر از هر چیز نوع کلاسیک آن را می‌پسندید، روتختی رنفورس موردتوجه شما قرار خواهد گرفت. جنس این پارچه ۱۰۰‌درصد پنبه است و طرح‌های چاپ‌شده روی آن، انتخاب را برای انواع سلیقه‌ها ممکن می‌کند.

پارچه‌های ترکیبی؛ پارچه روتختی اسپرت مناسب برای انواع سلیقه‌ها

در بسیاری از موارد انواع پارچه روتختی، از یک الیاف خاص تهیه نمی‌شوند. به‌عنوان مثال، برای تهیه برخی پارچه‌ها ترکیبی از پنبه، پلی‌استر، کتان یا فلامنت به‌کار می‌روند. این پارچه‌های ترکیبی بسته به درصد الیاف متفاوت به‌کار‌رفته در آن‌ها، ویژگی‌های مختلفی دارند.

پارچه‌های پلی‌استر_پنبه از معروف‌ترین انواع پارچه روتختی ترکیبی هستند. این نوع پارچه‌ها به دلیل قیمت مناسب‌ و چروک نشدن، نسبت به پارچه‌های پنبه‌ای محبوبیت بالا‌تری دارند. از انواع پارچه‌های دیگر روتختی ترکیبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلامنت و پنبه
  • پلی‌استر، ویسکوز و فلامنت
  • پلی‌استر، ویسکوز و پنبه
  • فلامنت و پلی‌استر
  • پلی‌استر و ویسکوز

پارچه‌های ترکیبی مستحکم‌تر هستند و کیفیت خوبی دارند. بهتر است هنگام خرید پارچه‌های ترکیبی، آن‌ها را خوب لمس کنید تا از میزان لطافتشان مطمئن شوید.

خرید انواع روتختی با قیمت مناسب و کیفیت بالا از سایت صفاهوم

مشاهده و لمس پارچه روتختی تا حدودی می‌تواند معیار انتخاب شما باشد؛ اما در بسیاری از موارد هر چقدر هم که پارچه‌ها را از نزدیک ببینید و لمس کنید، امکان تشخیص کیفیت خوب پارچه و خریدی مطمئن را نخواهید داشت. در چنین مواقعی بهتر است از جایی مطمئن خرید کنید. فروشگاهی که با چشم بسته هم اعتماد شما را جلب کند و انواع پارچه روتختی با کیفیت عالی و تنوع بالا ارائه دهد.

فروشگاه صفاهوم با بیش از ۸۰ سال تجربه فروش کالای خواب، با‌کیفیت‌ترین روتختی‌ها در به مشتریان خود عرضه می‌کند. روتختی خریداری شده، در کوتاه‌ترین زمان به دست شما خواهد رسید و حال و هوای اتاق خواب شما را متحول خواهد کرد. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون دردسر از مدل‌های متنوع روتختی موجود در سایت صفاهوم به نشانی safahome.com بازدید کنید و در نهایت جنس مورد نظر خود را سفارش دهید. همچنین کارشناسان فروش صفاهوم با شماره تماس 03132230196 منتظر راهنمایی شما برای خریدی مطمئن هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)