سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

دکوراسیون تک رنگ در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. فضاهای نشیمن که به صورت تک رنگ تزئین شده اند یک روند محبوب در دکوراسیون خانه هستند. لایه بندی رنگ ها با رنگ مشترک نه تنها ظاهری چشمگیر ایجاد می کند ، بلکه دکوراسیونی را نیز فراهم می کند که حتی اگر یک طراح حرفه ای نباشید به راحتی می توانید به آن دست پیدا کنید. در ادامه با این نوع دکوراسیون بیشتر آشنا خواهید شد.

دکوراسیون تک رنگ چیست؟

مدل تک رنگ نه تنها در دکوراسیون منزل ، بلکه در بسیاری از زمینه ها از هنر گرفته تا مد نیز تاثیر گذاشته است. نزدیک بودن بسیار به مینیمالیسم با استفاده از یک رنگ تک و ساده ، محبوبیت دکوراسیون تک رنگ را بسیار افزایش داده است.

در دکوراسیون تک رنگ ، از رنگ یکسان در تمام عناصر یک اتاق ، از کف تا مبلمان ، رنگ دیوار ، آثار هنری و موارد دیگر استفاده می نمایید.

لیست قیمت 39 مدل کیف چرم زنانه اورجینال + خرید اینترنتی

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

دکوراسیونی که با یک رنگ ساخته شده ممکن است خسته کننده به نظر برسد ؛ اما نتیجه می تواند بسیار شیک و باشکوه باشد. هنگامی که محیط خانه را با دکوراسیون تک رنگ طراحی می کنید ، جزئیات معماری و بافت های منحصر به فرد را در یک فضا به نمایش می گذارید و آن را به نقطه کانونی خانه خود تبدیل می کنید.

دکوراسیون تک رنگ می تواند به محیط شما حس لوکس بدهد که هر زمان که بخواهید دکور خود را تغییر دهید. با رنگ آمیزی دیوارهای خود به رنگ های خنثی و انتخاب مبلمان با رنگ های یکسان ، محیطی را ایجاد کنید که در آن پارچه های رنگارنگی را انتخاب نمایید که با توجه به فصل یا سلیقه خود تغییر آسان تر و ارزان تری دارند.

اکنون بیایید نگاهی به سهم این سبک زیبا در فضای زندگی شما بیندازیم و اینکه چگونه می توانید آن را تزئین کنید.

چگونه یک دکوراسیون تک رنگ درست کنیم؟

هنگام ایجاد یک دکوراسیون تک رنگ برای خانه خود ، بهترین مکان برای شروع این است که به کف خانه نگاه کنید. شما می توانید پارکت یا کف سنگی خود را بر روی رنگی غالب قرار دهید و با استفاده از رنگی که بر روی زمین روی دیوارها ، پارچه ها و مبلمان خود اعمال کرده اید ، شروع به ایجاد لایه ها کنید.

برای ایجاد و لایه بندی طرح خود باید عناصر و قطعاتی را در یک خانواده رنگی انتخاب نمایید. اگر از رنگ هایی با ته رنگ یا تناژ یکسان در انتخاب های خود استفاده می کنید ، لایه بندی ظاهر تک رنگ خود را شروع نمایید.

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

خود را به رنگ های روشن محدود نکنید

هنگام طراحی با دکوراسیون تک رنگ فقط به رنگ های سفید و خنثی محدود نشوید. رنگ ‌های پررنگ ‌تر مانند آبی ، سبز یا حتی بنفش را می ‌توان با استفاده از همان رنگ ‌ها در یک فضا قرار داد. تطبیق تمام وسایل موجود در فضای زندگی خود با استفاده از رنگ های یکسان می تواند وحدت ایجاد کند و باعث شود جلوه تک رنگ را بسیار بهتر احساس نمایید.

انتخاب رنگ برای دکوراسیون تک رنگ ، که می توانید با استفاده از خلاقیت خود ایجاد کنید ، به شما این امکان را می دهد که سبک خود را لمس کنید و به شما امکان می دهد با دکوراسیون خود یکپارچه شوید. با استفاده از ته رنگی که انتخاب می کنید ، تنوع ایجاد نمایید. تنها نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که انتخاب رنگ شما به طور مساوی توزیع شود.

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

نقش چوب را فراموش نکنید

چوب که با گرما بخشیدن به محیط در اکثر دکوراسیون ها اهمیت دارد ، یکی از مهم ترین قسمت های سبک دکوراسیون تک رنگ شماست. مطمئن باشید تاثیر مبلمان چوبی سازگار با رنگ انتخابی شما بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

مبلمان چوبی که به شما امکان می دهد با افزودن عمق و طبیعی بودن به فضای زندگی خود به سبکی پیچیده دست یابید ، با رنگ های مختلف برای سبک تک رنگ ایده آل است.

قدرت اکسسوری ها را نادیده نگیرید

اکسسوری ها نقش زیادی در سبک دکوراسیون تک رنگ ایفا می کنند ، جایی که حتی کوچک ترین جزئیات مهم هستند و باید با بقیه فضای شما هماهنگ باشند. همه چیز از قاب نقاشی که به دیوار آویزان می کنید تا مجسمه های روی میز بسیار مهم است.

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

اضافه کردن لایه

یک طرح کاملاً سفید ممکن است بسیار ساده و کسل کننده به نظر برسد ، یا یک طرح کاملاً آبی شاید کمی بیش از حد منسجم به نظر برسد. افزودن لایه ها به فضای نشیمن می تواند خانه شما را بسیار شیک و جالب جلوه دهد.

بافت چوبی یا الیاف بافته شده طبیعی در همان پالت رنگی می تواند نتایج واقعا خوبی ایجاد کند. وسایل نرمی مانند کوسن ، روکش یا فرش را به عنوان اکسسوری های ایده آل در نظر بگیرید تا به فضا بافت و نقش ببخشید. کاغذ دیواری بافت دار یا یک قطعه هنری که می توانید به دیوار آویزان کنید ، راهی عالی برای متعادل کردن یکنواختی دکوراسیون تک رنگ است.

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

از توجه به جزئیات غافل نشوید

هنگامی که اتاق خود را با رنگ های مشابه پر می کنید ، خطر این هست که تفاوت های زیادی در محیط نداشته باشید. این امر باعث می شود جزئیات نادیده گرفته شوند و اتاق شما به عنوان یک کل ظاهر گردد. برای جلوگیری از این وضعیت ، سعی کنید تضاد را در جزئیات کوچک جلب کنید. به عنوان مثال ، از سر شیر و دستگیره های کابینت با رنگ های مختلف استفاده کنید تا طراحی تک رنگ را در آشپزخانه خود متعادل نمایید.

خرید41 مدل کوله پشتی کودک فانتزی + قیمت ارزان

رنگ ‌هایی که در دکوراسیون تک رنگ استفاده می ‌کنید لازم نیست تفاوت زیادی با رنگ اصلی ‌تان داشته باشند ؛ اما استفاده از رنگ‌ هایی که در تضاد با پالت تک رنگ شما در جزئیات کوچک هستند ، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

نقاط کانونی ایجاد نمایید

از رنگ برای ایجاد و برجسته کردن نقاط کانونی در اطراف اتاق استفاده کنید. برای قسمت‌ های بزرگ ‌تر مانند دیوارها و مبلمان ، رنگ‌ های آرام‌تر و ملایم‌تر را انتخاب کرده و برای وسایل کوچک ‌تر مانند اکسسوری ، آثار هنری و فرش از رنگ ‌های تیره‌تر استفاده نمایید.

قرار دادن رنگ ‌های روشن ‌تر روی دیوارها باعث می ‌شود اتاق شما بزرگ ‌تر و جادارتر به نظر برسد ، در حالی که اکسسوری آن را دنج و راحت نگه می‌ دارد.

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

حال و هوای اتاق خود را تنظیم کنید

تنظیم حال و هوای اتاق شما به تعیین طرح رنگ و تن شما کمک می کند. آیا می خواهید اتاق شما آرام باشد یا پر جنب و جوش؟ گرم و دلپذیر است یا سرد و آرام؟

برای گرما می توانید رنگ های گرم سنتی مانند صورتی ، نارنجی و قهوه ای را به عنوان مبنای ایده های طراحی داخلی تک رنگ خود انتخاب کنید. اگر به دنبال تمی آرامبخش هستید ، انتخاب آبی ، یاسی و خاکستری برای دکوراسیون تک رنگ همیشه جواب می دهد. برای شادابی بیشتر ، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در سراسر رنگ ‌بندی پخش شده ‌اند و برای محیطی آرام ‌تر ، رنگ‌ های نزدیک به هم را انتخاب نمایید تا طرحی تک رنگ را به تصویر بکشید.

تصاویر بیشتر:

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

لیست قیمت 40 مدل ماگ سفری زیبا و کاربردی + خرید اینترنتی

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

سبک تک رنگ در دکوراسیون منزل

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آپارتمان با دکور زیبا و رنگ های خنثی در کنار چیدمانی باشکوه ، آشنایی با انواع رنگ آبی و نحوه استفاده آنها در دکوراسیون داخلی ، آشنایی با دکوراسیون خانه با رنگ روشن و شاد به روشی بسیار ساده ، آشنایی با رنگ های مناسب اتاق کودک ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)