مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه 100 متری

مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه 100 متری

خانه‌های 100 متری از جمله متراژ خانه‌هایی است که خانواده‌های ایرانی به آن علاقه‌مند هستند و اغلب افرادی که در بخش ساخت و ساز فعالیت دارند؛ به دنبال ساخت خانه‌هایی با متراژ 90، 100، 120 و 150 هستند. با توجه به اینکه مصالح استفاده شده در ساخت خانه‌ها، اصلی‌ترین بخش مالی ساخت و ساز را به خود اختصاص می‌دهند؛ دانستن میزان مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه 100 متری این کمک را به فعالان این حوزه می‌کنند که از قبل شروع کار، اقدام به تهیه این مصالح نمایند.

از آنجایی که قیمت مصالح در ایران مطابق با دیگر اقلام، تحت تأثیر تورم و قیمت دلار، افزایش قیمت را تجربه می‌کنند؛ خرید به موقع و حتی LC این کمک را به صاحبین کسب و کار می‌کند که هزینه ساخت و ساز را مدیریت کنند.

بد نیست بدانید که بازرگانی آیرومارت با سال‌ها تجربه در حوزه فروش تجهیزات ساختمانی اعم از تیرآهن، میلگرد، لوله، ناودانی و … این امکان را برای خریداران خود فراهم کرده است که بتوانند قیمت هر کدام از محصولات مورد نیاز خود مانند قیمت میلگرد کوثر اهواز را به صورت آنلاین دریافت نموده و حتی به کمک نمودارهای ارائه شده در بازه‌های زمانی مختلف مقایسه نمایند.

این نمودارها می‌توانند بهترین زمان خرید تجهیزات را به شما نشان دهند. کافی به آدرس اینترنتی iromart.com مراجعه نمایید و یا در صورت تمایل با شماره تلفن 02145306 تماس حاصل نمایید. همکاران ما می‌توانند شما را از خدمات ارائه شده توسط این مجموعه آگاه کرده و در جهت خرید در بهترین زمان شما را یاری نمایند.

برای ساخت خانه 100 چه تجهیزاتی لازم است؟

همان‌طور که می‌دانید در زمان شروع کار؛ مهندسین به شما پیشنهاد می‌دهند که خانه را با اسکلت فلزی بسازید یا اسکلت بتنی؟ این دو انتخاب نقش اصلی در انتخاب مصالح خواهد داشت. در ساخت فونداسیون هر دو باید آرماتوربندی انجام گیرد اما در ساخت طبقات سازه اسکلت فلزی، از تیرآهن استفاده شده و در اسکلت بتنی همچنان آرماتوربندی ادامه می‌یابد.

میلگرد برای ساخت خانه 100 متری

میلگرد اصلی‌ترین مصالحی است که برای ساخت خانه به آن نیاز خواهیم داشت. از میلگرد در ابعاد مختلف برای آرماتوربندی استفاده می‌شود. میلگرد از جمله مقاطع فولادی است که علاوه بر شکل ظاهری، از نظر متریال به کار رفته ساخت نیز با هم متفاوت هستند. به صورت متوسط میزان وزن آهن‌آلاتی که در آرماتوربندی نیاز خواهید داشت چیزی بین 35 تا 70 کیلوگرم تخمین زده می‌شود.

مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه 100 متری

تیرآهن

تیرآهن از جمله مصالحی است که در ساخت خانه 100 متری با اسکلت فلزی از آن استفاده می‌شود. بیشترین هزینه در ساخت خانه فلزی برای خرید تیرآهن صرف می‌شود. تیرآهن نیز در ابعاد مختلف، جنس و کارایی متفاوت در بازار موجود است. به صورت کلی وزن آهن‌آلات استفاده شده در یک سازه اسکلت فلزی بین 70 تا 120 کیلوگرم متفاوت است. این بسته به نوع روش ساخت خانه متفاوت می‌شود.

ناودانی

ناودانی از جمله مقاطع فولادی استفاده شده در ساخت و ساز است و از آن برای ساخت نمای ساختمان استفاده می‌شود. ناودانی‌ها در ابعاد، ضخامت و جنس‌های مختلف تولید شده در بازار موجود هستند. لازم به ذکر است در صورت تمایل به دانستن قیمت ناودانی 10 می‌توانید از طریق وب سایت فروشگاه اینترنتی آیرومارت به آدرس iromart.com اقدام نموده و یا با شماره 02145306 تماس حاصل نمایید. همکاران ما در این بازرگانی، شرایط خرید آل سی، بورسی و اقساطی همه انواع مقاطع فولادی را برای شما توضیح خواهند داد.

سیمان

سیمان از سنگ آهک و خاک رس تشکیل شده است و مخلوط آن با ماسه، شن و سنگ برای ساختن ملات و بتن استفاده می‌شود. از سیمان برای ساخت بتن استفاده می‌شود و به صورت کلی برای چسباندن دانه‌ها به یکدیگر کارایی دارد. برای بررسی کفیت سیمان آن را می‌شکنند و اگر تنها سنگ‌ها از یکدیگر جدا شدند و سیمان پودر نشد می‌توان تشخیص داد که سیمان خوبی در اختیار شما قرار دارد.

آجر

آجر نیز از مصالح پرکاربرد در ساخت خانه است. در گذشته‌های دور از آجر تنها برای ساخت دیوارهای استفاده می‌شد اما امروزه کاربرد تزئینی نیز دارد. ازجمله آجرهای رایج که در ساخت خانه از آن‌ها استفاده می‌شود می‌توان به آجر معمولی، آجر سفالی، آجر جوش و … اشاره کرد.

بلوک سیمانی

امروز بلوک‌های سیمانی جایگزین آجر و دیوارچینی شده است. این بلوک‌ها سبک‌تر هستند؛ اما مقاومت مناسبی دارند. بلوک‌های سیمانی ساختمان را در برابر هدر رفتن انرژی محافظت می‌کنند. استفاده از بلوک سیمانی در قسمت‌های مختلف ساختمان به صلاحدید مهندسی انجام می‌شود.

مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه 100 متری

لوله

استفاده از لوله‌های مختلف فلزی و پلاستیکی در قسمت سفت‌کاری اجتناب‌ناپذیر است. انتقال گاز، آب و فاضلاب از طریق لوله‌های انجام می‌گیرد. لوله‌های متناسب با هر قسمت در محل مناسب جایگذاری شده و لوله‌های فلزی به کمک جوشکاری با استانداردها لازم همخوانی می‌یابد.

گچ

گچ نیز دیگر مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه 100 متری است. در ابتدا از گچ خاک روی دیوارها کشیده می‌شود و بعد از خشک شدن آن از گچ سفید برای زیباسازی خانه استفاده می‌شود. استفاده از گچ به عنوان اولین لایه زیبا این امکان را به شما می‌دهد که در آینده خانه را رنگ زده و یا کاغذ دیواری کنید.

سرامیک

سرامیک دیگر مصالح تزئینی است که در نوعی سنگ به شمار می‌آید. از سرامیک هم در نمای منازل، هم در سرویس بهداشتی و حمام و هم در آشپزخانه استفاده می‌شود. سرامیک به کمک خاک رس و ماسه به دیوار و کف چسبانده می‌شود و قابلیت شستشو دارد. حفظ بهداشت و زیبایی خیره‌کننده سرامیک آن را به اصلی‌ترین مصالح ساخت خانه تبدیل نموده است.

قوطی

یکی دیگر از مصالح مورد استفاده در ساخت خانه 100 متری قوطی فولادی است. از قوطی برای ساخت چهارچوب درب‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌شود. قوطی‌ها در ابعاد، ضخامت و جنس‌های مختلف در بازار موجودند و این بسته به مهندسی دارند که کدام مدل قوطی را برای استفاده انتخاب نمایند. هر چند امروزه در و پنجره‌های آماده پی‌وی‌سی جایگزین این موارد شده‌اند اما قیمت تمام شده قوطی کمتر خواهد بود.

شیشه

در انتها تمامی پنجره‌ها نیاز به شیشه دارند. در انتخاب شیشه می‌توانید از شیشه‌های سکوریت و یا ساده استفاده نمایید. شیشه سکوریت در روشنایی روز محیط داخلی را نشان نمی‌دهد و از این رو می‌توانید از گرما و روشنایی خورشید در طول روز استفاده نمایید؛ اما شیشه‌های معمولی از این مزیت بی‌بهره‌اند.

مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه 100 متری

کلام آخر

در این مطلب تلاش داشتیم همه آنچه به ‌عنوان مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه 100 متری است معرفی نماییم. اصلی‌ترین متریال ساخت خانه شامل مقاطع فولادی همچون تیرآهن، میلگرد و بتن می‌شود. در صورت تمایل به خرید انواع مقاطع فولادی برای ساخت خانه می‌توانید به آدرس مربوط به بازرگانی آیرومارت iromart.com مراجعه کنید.

از جمله خدماتی که این بازرگانی در اختیار خریداران قرار می‌دهد می‌توان به خرید ال سی، اقساطی و بورسی اشاره داشت. انبارداری، برش فلزات نیز از دیگر خدماتی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره بهترین زمان و نحوه خرید مقاطع فولادی می‌توانید با شماره تلفن 02145306 تماس حاصل کرده و از مشاوره رایگان همکاران ما در این زمینه کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)