بهترین نوع نمای خشک ساختمان کدام است؟

 نماهای خشک ساختمانی انواع مختلفی دارند که بسته به کاربری یک ساختمان و شرایط پروژه می‌توانیم برای سیستم اجرایی نما تصمیم گیری کنیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برا انتخاب نوع نمای مورد استفاده در ساختمان خود دچار تردید شده باشید. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی در این مورد با شما در میان بگذاریم.

بهترین نوع نمای خشک ساختمان کدام است؟

همان طور که شما هم تجربه کرده اید، قسمت‌هایی از یک ساختمان که همواره در خاطر افراد می‌ماند یکی دکوراسیون داخلی و دیگری نمای آن ساختمان است تا جایی که ممکن است نمای یک ساختمان به عنوان یک عنصر شاخص در آن محل شناخته شود و بعضا حتی افراد از آن نما برای آدرس دادن نیز استفاده بکنند.
عموما شرکت‌های بزرگ و موسسات و یا حتی پزشکان حاذق تمایل دارند که ساختمان محل کارشان نمایی خاص داشته باشد پس اهمیت‌ نمای یک ساختمان پر واضح است.
در این میان امروزه اجرای نماهای خشک ساختمانی بسیار متداول است چرا که این سیستم اجرای نما مزایای زیادی دارد. در واقع نماهای خشک سیستم اجرای صنعتی و مکانیکی داشته و دیگر روش‌های سنتی در این بین کاربردی ندارند. از جمله این مزیت‌های نمای خشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-سرعت در اجرا.
2-وارد کردن کمترین بار مرده به ساختمان.
3-امکان اجرای آسان در طبقات با ارتفاع زیاد.
4-همسو با بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان.
5-کیفیت در محصول نهایی.
6- قابلیت نگهداری و تعمیر آسان.
7-ایجاد انواع نماهای مدرن
مصالحی مثل سرامیک، کامپوزیت، شیشه ای، پانچ متال، سمنت برد، GFRC و … نمونه‌هایی از نماهای خشک هستند و تعیین بهترین نمای خشک متناسب با پروژه و طرح آن خواهد بود.
حال تصمیم داریم برای نمونه نمای کامپوزیت و نمای شیشه‌ای را برای شما شرح دهیم.

نمای کامپوزیت

اجرای نمای کامپوزیت اغلب در ساختمان‌های بزرگ و در سطح های سلب و یکپارچه متداول است. در واقع نمای کامپوزیت نوعی نمای مدرن است که پوششی از ورق‌های آلومینیومی با مشخصات فنی مقاوم در برابر عوامل خارجی و محیطی می باشد.

برای نصب کامپوزیت چند روش مختلف وجود دارد که آن ها را مختصرا در زیر شرح می‌دهیم. توصیه شرکت نما دیزاین به شما این است که حتما از مهارت تیم اجرایی نمای کامپوزیت در پروژه خود اطمینان حاصل کنید.
در تمامی روش‌های اجرایی ابتدا باید زیرسازی ورق‌های کامپوزیت با قوطی های فلزی صورت گیرد سپس متناسب با نوع روش پروفیل های مورد نیاز برای نصب کامپوزیت نصب گردد.

بهترین نوع نمای خشک ساختمان کدام است؟

نصب کامپوزیت به روش  H و L

در این روش پس از اتمام زیرسازی‌ها، ورق‌های آلومینیومی کامپوزیت متناسب با طرح و ابعاد و اندازه‌های نقشه به صورت کشویی در پروفیل‌های H  و L نصب می‌شوند. این روش دارای استاندارد جهانی نیست اما در ایران متداول است.

بهترین نوع نمای خشک ساختمان کدام است؟

نصب کامپوزیت به روش فیکس

در این روش پس از آماده سازی ورق‌های کامپوزیت و ایجاد خم‌های مورد نیاز با دستگاه‌های مخصوص، مطابق تصویر زیر ورق‌ها با استفاده از پیچ به زیرسازی متصل می‌شوند.

نصب کامپوزیت به روش هنگ

در این روش ریل های آلومینیومی خاصی استفاده می‌شود که پس از نصب این ریل یا ناودانی‌ها، ورق‌های

آلومینیومی که با دستگاه خم خورده اند و نیر دارای شیار‌های کناری هستند روی این ریل‌های آلومینیومی مطابق تصویر زیر نصب می‌گردند.

بهترین نوع نمای خشک ساختمان کدام است؟

نمای شیشه ای

این نوع نما نیز در دسته نماهای خشک و مدرن است و جلوه بسیار زیبایی برای نمای انواع ساختمان ایجاد می‌کند. با اجرای نمای شیشه‌ای می‌توانید حداکثر نور را وارد فضای داخلی ساختمان کنیم و همچنین بیشترین و بهترین دید را از داخل به مناظر بیرون داشته باشیم.

بهترین نوع نمای خشک ساختمان کدام است؟

نمای شیشه ای نیز براساس سیستم و نوع شیشه‌ها انواع مختلفی دارد که در زیر با انواع آن آشنا می‌شویم.

نمای کرتین وال شیشه ای

در این سیستم نمای شیشه ای از کرتین وال استفاده می‌شود که در آن ابتدا لامل های آلومینیومی به زیرسازی نصب شده و در نهایت در میان این لامل ها شیشه قرار می‌گیرد.
کرتین وال خود دارای انواع زیر است :
1-کرتین وال فیس کپ (قابدار): این در این نوع نمای شیشه ای قاب‌ها روی سطح شیشه نمایان ومشخص هستند و بسته به طراحی می‌توانند اشکال و رنگ‌های مختلفی داشته باشند.
2- کرتین وال فریم لس(بدون قاب): در این نوع قاب‌های بین شیشه‌ها روی سطح نما مشخص نیستند و اصطلاحا این نوع نما بدون قاب است و یک سطح فوق العاده صاف شیشه ای را ارائه می‌دهد.
3-یونیتایز: در این سیستم پانل‌های شیشه ای نما به صورت پیش ساخته در کارخانه ساخته می‌شوند و فقط در کارگاه نصب می‌گردند.

نمای شیشه اسپایدر

این نوع نمای شیشه‌ای سیستم نصب متفاوتی نسبت به کرتین وال دارد به این ترتیب که ابتدا ستون هایی از جنس استیل یا شیشه در دهانه‌ها نصب می‌گردد و سپس بعد از نصب چنگک هایی از جنس فولاد ضد زنگ، پانل‌های شیشه‌ای با پیچ به این چنگک‌ها متصل می‌گردند.

بهترین نوع نمای خشک ساختمان کدام است؟

به طور کلی اجرای نماهای خشک گزینه‌ای عالی برای انواع ساختمان‌ها است و مزایای ذکر شده برای انواع نماهای خشک مثل نمای کامپوزیت و یا نماهای شیشه ای مارا به انتخاب این نوع نما ترغیب می‌کند.
دقت کنید که اجرای نماهایی مثل نمای کامپوزیت و یا نمای شیشه‌ای به تجربه و مهارت زیادی احتیاج دارد پس انتخاب شرکت مجری نمای خشک ساختمانی برای پروژه خود را در نهایت سخت گیری انجام دهید تا از تبعات اجرای غیراستاندارد در امان باشید. شرکت نما دیزاین آماده یاری شما در این راه می‌باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟