کابینت ام دی اف چیست – معرفی سبک کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت جزو مهمترین و پرکاربردترین اجزای آشپزخانه است که جنس و ظاهر آن در دکوراسیون منزل به خصوص برای خانم‌های خانه بسیار اهمیت دارد. در گذشته کابینت‌ها اغلب در چندین نوع انگشت شمار وجود داشتند مثلا کابینت‌های چوبی و یا فلزی با رنگ‌های مختلف، ولی با توجه به اینکه امروزه کابینت‌های متنوعی در بازار وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت‌ها ، کابینت ام‌ دی‌ اف است که انواع مختلفی دارند. لازم است قبل از انتخاب کابینت آشپزخانه خود، با انواع کابینت‌های ام‌دی‌اف (MDF) و مزایا و معایب آن آشنا شوید تا به درستی تصمیم بگیرید.پس در این مطلب با مجموعه نوین کابین همراه باشید.

کابینت ام دی اف چیست - معرفی سبک کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت ام دی اف چیست

نام ام دی اف و کابینت ام دی اف رو قطعا برای یک بار هم که شده شنیده اید و اولین مدلی میباشد و در زمان اجرای کابینت به ذهن شما میرسد . ام دی اف مخفف کلمه Medium-density fibreboard به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است. در واقع ام دی اف از ذرات خرده شده چوب تشکیل شده است. این الیاف توسط چسب یا رزین در یک دستگاه متراکم و فشرده شده و سپس تحت حرارت خشک می‌شوند و بعد از آن به قطعات مناسب برش می‌خورند. فرق این تخته با تخته‌های خرده چوب در اندازه‌های الیاف آن‌هاست. تخته خرده چوب از تکه‌های بزرگتر چوب تشکیل شده است. MDF از رنگ و بافتی ثابت برخوردار است و اغلب دقیقاً مانند درب افرا رنگ شده به نظر می‌رسد .همینطور کابینت ام دی اف از قدیمی ترین مدلهای موجود در بازار میباشد و اقتصادی در مدل کابینت آشپزخانه میباشد اما امروزه ام دی اف همان طرح ساده قدیمی نیست و دچار تعقییرات بسیار زیادی شده است که در ادامه با آن بیشتر آشنا میشیم .

کابینت ام دی اف چیست - معرفی سبک کابینت آشپزخانه ام دی اف

انواع مدل کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف که امروزه تقریباً در تمامی خانه ها وجود دارد در سبک های مختلف طراحی و ساخته می‌شود در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با این سبک و مدل ها آشنا کنیم. ورق ام دی اف متریال اصلی انواع کابینت آشپزخانه است. بالاتر اشاره کردیم که ام دی اف چیست.

ام دی اف خام در مرحله اول در ضخامت شانزده میلیمتر تولید می‌شود و سپس روکش های مختلف روی ام دی اف خام پرس می‌شود. جنس این روکش ها بسیار متنوع است. اگر بخواهیم به انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف اشاره کنیم میشود سه سبک اصلی { کابینت ام دی اف کلاسیک ” کابینت ام دی اف مدرن ” کابینت ام دی اف نئوکلاسیک } البته به دلیل محدودیت در تعداد کلمات پیشنهاد میشود برای اطلاع بیشتر در مورد این سبک ها به صفحه ایی که در زیر این کلمه درج شده است کلیک کنید تا درباره صفر تا صد کابینت ام دی اف و تمامی سبک ها و مدلهای این مدل کابینت آشنایی کامل داشته باشید همچنین میتوانید از مشاوره کاملا رایگان مجموعه نوین کابین هم برخوردار شوید …

مقاله مرتبط = آشنایی با صفر تا صد کابینت ام دی اف 

مزایای کابینت ام دی اف

  • ورق ام دی اف گستردگی رنگ و طرح ها و مدل های بی نهایت دارد و شما هر سلیقه ای داشته باشید می‌توانید رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • ظاهر شیک کلاسیک و مدرن کابینت های ام دی اف زیبایی را به خانه ها آورده و از نظر جذابیت و زیبایی قابل قیاس با کابینت های فلزی و قدیمی نیستند.
  • با توجه به آن که در تهیه آن ها از خرده چوب های بازیافتی استفاده می‌شود، با استفاده از آن ها می‌توان به حفظ محیط زیست کمک کرد.
  • کابینت ام دی اف عمر طولانی و همچنین تحمل وزن بسیاری دارد.
  • اصولاً کابینت ام دی اف با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شود.
  • کابینت آشپزخانه ام دی اف قیمت مناسبی دارد.

کابینت ام دی اف چیست - معرفی سبک کابینت آشپزخانه ام دی اف

معایب کابینت ام دی اف

  • صفحه کابینت در صورت حرارت دیدن مثل گذاشتن قابلمه گرم به مرور فرسوده می‌شود و رنگ آن قسمت تغییر می‌کند. پیشنهاد می‌کنم از اینکار پرهیز کنید.
  • کابینت ام دی اف در مقابل رطوبت آسیب پذیر است و در صورت برخورد مکرر آب با کابینت آن قسمت باد کرده و قابل تعمیر نیست و میبایستی تعویض شود.
  • ورق ام دی اف در هر رنگ و طرحی که باشد در مقابل اشیا تیز و برنده آسیب پذیر هستند.
  • در صورت آسیب دیدن از حرارت یا اجسام برنده امکان ترمیم کابینت وجود ندارد.

کابینت ام دی اف چیست - معرفی سبک کابینت آشپزخانه ام دی اف

تفاوت ورق ام دی اف ایرانی و خارجی

تفاوت ورق ام دی اف ایرانی و خارجی در میزان تراکم فیبر آنهاست. ورق ام دی اف خارجی تراکم فیبر بالاتری دارد. این تراکم بالا موجب مقاومت و استحکام بیشتر ورق ام دی اف خارجی می گردد. تراکم بالا باعث می شود تا نصب لولا و دستگیره ها بهتر صورت گیرد و هنگام باز و بسته شدن درب کابینت سر و صدا ایجاد نشود.

مقاله پیشنهادی = نکات طلایی هنگام خرید کابینت آشپزخانه

یکی دیگر از تفاوت های ام دی اف ایرانی و خارجی در این است که مغز ام دی اف های ایرانی نسبت به خارجی تیره تر است. دلیل تیرگی آن استفاده از چسب بیشتر است. روکش های ملامینه خارجی رنگ بهتری نسبت به ایرانی دارند و بیشتر حس طبیعت را تلقین می‌کنند.

کابینت ام دی اف چیست - معرفی سبک کابینت آشپزخانه ام دی اف

رنگ های کابینت ام دی اف

رنگ کابینت آشپزخانه دقیقا از قسمت های بسیار مهم میباشد که افراد حساسیت بسیار زیادی بخرچ میدهند اما نمیشود گفت کدام رتگ عالی است و کدام رنگ بد چراکه این قضیه تماما سلیقه ایی است . اما با پیشرفت تکنولوژی در صنعت دکوراسیون و کابینت دیگر برای رنگ شما جواب رد نخواهید شنید چراکه هر رنگی که بخواهید قابل اجرا است از رنگ های روشن تا رنگ های تیره ماننده مشکی قابل اجرا میباشد اما پیشنهادی ما این است که در زمان طراحی کابینت تصمیم به اجرای رنگ کنید چراکه در زمان اتمام طراحی متوجه میشوید که آیا این رنگ مناسب است یا خیر .

قیمت کابینت ام دی اف (نحوه محاسبه قیمت کابینت)

در نوین کابین محاسبه قیمت کابینت طبق جدول بالا صورت می گیرد و با توجه به طرح مورد نظر مشخص می شود کار از چند لایه و چند رنگ تشکیل شده و نیاز به CNC دارد یا خیر. همچنین استفاده از دستگیره مخفی، لولا و جک خاص و طرح روی درب ها و حتی پایه کابینت قیمت ساخت کابینت محاسبه می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت ام دی اف بر مبنای متر طول می‌باشد البته با ابعاد استاندارد . ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی متر می باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی متر می‌باشد‌. ارتفاع استاندارد کابینت دیواری (هوایی) ۷۰ سانتی‌متر و عمق آن ۳۰ سانتی متر میباشد، ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری (ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر) است. مبنای محاسبه کابینت کمدی، کابینت ویترینی، کابینت ارتفاع ۹۰ و … از همین استاندارد ها ضریب می گیرد.

سخن آخر

دچار سردرگمی نشوید امروزه تعداد بسیار زیادی مدل و سبک های مختلفی درحال حاضر موجود است اما نباید خود را درگیر تمامی این مدل ها کنید قطعا در آخر طرح و مدلی را انتخاب میکنید که علاقه ایی به آن ندارید پیشنهادی ما مشاوره و کارشناسی و طراحی نوین کابین میباشد هر طراحی بخواهید کارشناسان ما به شما مشاوره میدهند و برای شما طراحی رایگان میکنند پس حتما ی سری به سایت نوین کابین بزن ” به امید دیدار ”

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟