داکت اسپلیت یا کولر گازی

از سوالات رایج مشتریان در هنگام خرید داکت اسپلیت  گرین میتوان به کیفیت و قیمت آن اشاره کرد .

داکت اسپلیت یا کولر گازی

سیستم های تهویه مطبوع نوع انبساط مستقیم (DX) یک سیستم رایج مورد علاقه بسیاری از کارفرمایان، به ویژه در ساختمان های مسکونی کوچک است. این سیستم ها شامل اسپلیت (کولر گازی) و داکت اسپلیت می باشد که در این مقاله به مقایسه داکت اسپلیت گرین و کولر گازی ایران رادیاتور می پردازیم. در ادامه با دماباما همراه باشید.

عملکرد داکت اسپلیت و کولر گازی

داکت اسپلیت گرین

اگر قصد استفاده از داکت اسپلیت برای سیستم تهویه مطبوع در یک آپارتمان یا فضای اداری را دارید و از وجود انواع داکت اسپلیت با ظرفیت ها، برندها، قیمت ها و مشخصات مختلف سردرگم شده اید، داکت اسپلیت گرین بهترین داکت اسپلیت است.

مشخصات داکت اسپلیت گرین

داکت اسپلیت گرین دو نوع اینورتر و معمولی را تولید و به فروش می رساند. داکت اسپلیت معمولی دارای دور موتور ثابت است و نمی تواند با دور موتور متغیر کار کند که همین باعث افزایش مصرف برق و هزینه می شود، زیرا زمانی که دما و دور فن به اندازه حداکثر تنظیم شود، موتور کندانسور در حالت حداکثری خود به کار ادامه می دهد.

از طرف دیگر یک داکت اسپیلت اینورتر دارای سرعت متغیر است و با افزایش و کاهش دمای فن یا هوا، سرعت موتور را تغییر می دهد و در نتیجه مصرف برق و هزینه انرژی را کاهش می دهد. این رده انرژی داکت اسپیلت اینورتر گرین را به A و داکت اسپلیت معمولی گرین را به کلاس انرژی B تقسیم می کند. این باعث برتری داکت اسپلیت گرین و خرید آن حتی با قیمت بالاتر نیز می شود.

برای اطلاع از کیفیت و نحوه خرید به وبسایت دماباما مراجعه فرمایید

داکت اسپلیت یا کولر گازی

مهمترین ویژگی های کولر گازی ایران رادیاتور

تجهیزات تهویه مطبوع کارخانه ایران رادیاتور دارای مزایای قابل توجهی بوده و مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد و حجم فروش نیز بسیار افزایش یافته است. قدرت تهویه این کولرها بسیار بالاست و می توانند به سرعت محیط مورد نظر را خنک کنند. برخی از مدل های این برند دارای سرمایش و گرمایش دوگانه هستند.

بنابراین در چهار فصل سال از آن ها استفاده می شود و هوا را به حد مطلوب می رساند. این مدل ها با عملکرد در محدوده دمایی 7- الی 43+ درجه قادر به تنظیم دما و ایجاد آسایش و رفاه برای کاربران این محیط هستند. در زیر مزایا و ویژگی های اصلی اسپلیت ایران رادیاتور آورده شده است.

مجهز به کندانسور Golden fin

کویل اوپراتور و کندانسور کولرهای گازی تولید شده توسط شرکت ایران رادیاتور از نوع Golden fin می باشد که یک تکنولوژی طلاکاری ویژه است که در واقع ضد زنگ و ضد خوردگی بوده و کویل ها و کندانسورها را عایق می کند. این عایق از پوسیدگی و خوردگی جلوگیری می کند. بنابراین این مدل کویل از لوله های آلومینیومی و (فن) تیغه های مسی ساخته شده است.

کم مصرف، مقرون به صرفه

ایران رادیاتور سعی می کند با استفاده از تکنولوژی روز مصرف برق را کاهش داده و از گرانی قبوض برق جلوگیری کند. به همین دلیل برخی از مدل های این کولر گازی مجهز به فناوری اینورتر هستند که می تواند مصرف انرژی را تا 60 درصد کاهش دهد. ضمناً رده مصرف انرژی این محصول کلاس A+ می باشد.

طراحی بسیار منحصر به فردی دارد

تمامی کولر گازی ها دارای دو قسمت اصلی شامل یونیت داخلی و یونیت خارجی هستند که یونیت داخلی این دستگاه در فضای داخل اتاق یا سالن نصب می شود.بنابراین باید ظاهری زیبا و ساده داشته باشد تا در دکوراسیون و چیدمان محیط خللی ایجاد نکند و با آن سازگار شود. کولر گازی ایران رادیاتور نیز توسط طراحان خلاق در ساخت یونیت های تهویه مطبوع داخلی ساخته می شود که نتیجه آن محصولی منحصر به فرد و شیک است.

مجهز به فیلترهای بادوام

سیستم های تهویه مطبوع برند ایران رادیاتور مجهز به فیلترهای بسیار بادوام هستند که خاصیت مثبت و مطلوب این فیلترها جذب آلاینده های مختلف در هوا می باشد. این فیلترها قابل شستشو هستند، بنابراین توصیه می شود که به طور مرتب آنها را تمیز کنید تا عمر بیشتری داشته باشند و عملکرد آنها کاهش نیابد.

داکت اسپلیت یا کولر گازی

    مزایا و معایب  کولر گازی

استقلال هر واحد

هزینه اولیه ارزان

تعمیر و نگهداری کم

کارکرد آسان

طول عمر مناسب

معایب

فاقد کنترل زوم است و با روشن شدن دستگاه در آپارتمان، کل فضا از جمله اتاق نشیمن و اتاق خواب هم دما می شود. اگرچه ترموستات در بزرگترین فضا قرار دارد، اما دمای هوا را اندازه گیری می کند که بزرگترین نقطه ضعف سیستم داکت اسپلیت است.

انرژی آن کمی بیشتر از چیلر یا مینی چیلر است، اما انرژی کمتری نسبت به اسپلیت دیواری مصرف می کند.

در اکثر داکت اسپلیت‌ ها صدای دستگاه آزار دهنده است.

دو عامل بسیار مهم در انتخاب داکت اسپلیت

انتخاب دستگاه

اجرای درست و اصولی

برای بهره مندی از بالاترین راندمان سیستم داکت، لوله کشی و لوله‌مسی باید توسط پرسنل مجرب انجام شود. به راحتی می توان گفت که بازدهی 50 درصدی یک دستگاه به پیاده سازی اولیه آن بستگی دارد.

مصرف برق داکت اسپلیت و کولر گازی

کولرهای گازی اسپلیت برق حدودا بیشتری از مینی چیلرها یا چیلرها مصرف می کنند، اما نسبت به اسپلیت دیواری مصرف برق کمتری دارند. بسته به پارامترهایی که بر هزینه برق تاثیر می‌گذارند، این پارامترها به طور متوسط ​​از 10٪ تا 15٪ متغیر است.

تنظیم دمای نقطه آسایش برای هر خانه بر اساس موقعیت جغرافیایی (دما و رطوبت) و همچنین ویژگی‌های فیزیکی و عادات متفاوت است و در زمانی که دستگاه روشن است مؤثر است.

رعایت نکات مصرف انرژی برای مصرف کنندگان بسیار مهم است. باز یا بسته شدن در و پنجره و تعداد کولر و درز و خروجی هوا و رعایت مفاد ماده 19 ساختمان موثر است.

زاویه تابش خورشید و تأثیر اشراف ساختمان بر روی همسایه های آپارتمان یا طبقه، مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار می دهد.

خرید داکت اسپلیت و کولر گازی

داکت اسپلیت یا کولر گازی

انتخاب سیستم تهویه مطبوع مناسب برای هر پروژه، به خصوص پروژه های بزرگ، نیاز به بررسی دقیق و کامل دارد. وجود سیستم های مختلف در صنعت تهویه مطبوع بر حسب نیاز و شرایط جانبی متفاوت است؛ بنابراین اساسا نمی توان گفت که کولر گازی یا داکت اسپلیت بر دیگری برتری مطلق دارد.

همانطور که می بینید این دو سیستم از نظر قیمت و هزینه برق تفاوت چندانی با هم ندارند، بنابراین به طور کلی می توان اسپلیت یا کولر گازی را برای واحدهای مسکونی یا مغازه های کوچک مناسب تر دانست، در حالی که در واحدهای بزرگتر با فضای زیاد داکت اسپلیت انتخاب بهتری است زیرا به یونیت های خارجی زیادی نیاز ندارد.

در این صفحه مقایسه داکت اسپلیت و کولر گازی انجام شد و با شناسایی تفاوت های کلیدی بین داکت اسپلیت و کولر گازی و در نظر گرفتن بودجه اولیه و نیاز ساختمان می توان مناسب ترین سیستم را انتخاب کرد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟