معرفی بهترین سنگ‌های چینی

سنگ چینی یا سنگ کریستال از جمله سنگ‌های ساختمانی پرکاربرد است که از تنوع زیادی در طرح و بافت برخوردار می‌باشد. این سنگ‌ها از معادن مختلفی در کشور استخراج شده و در فضاهای مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از سنگ‌های کریستال در زمره بهترین سنگ‌های چینی قرار دارند و نسبت به سایر سنگ‌ها از فروش و کاربرد بیشتری برخوردار می‌باشند. در ادامه به معرفی بهترین سنگ‌های چینی پرداخته و با یکی از معتبرترین مراکز خرید آن آشنا خواهیم شد.

سنگ چینی چیست؟

معرفی بهترین سنگ‌های چینی

سنگ چینی یک سنگ آهکی است که بر اثر فشار و حرارت بالا متبلور می‌شود. برای همین این سنگ در گروه سنگ‌های دگرگونی قرار می‌گیرد و جزو خانواده سنگ‌های مرمریت محسوب می‌شود. این سنگ‌های ساختمانی بسته به ترکیبات شیمیایی و میزان دگرگونی انواع مختلفی دارند. اما اغلب آنها دارای بلورهای درشت هستند که این بلورها وجه تمایز سنگ چینی با سنگ‌های کربناتی رسوبی می‌باشد.

کانی اصلی تشکیل دهنده اغلب سنگ‌های کریستال، کلسیت نام دارد. اما کانی‌های دیگری نظیر کوارتز، گرافیت، سیمونیت، پیریت و هماتیت نیز در آن به چشم می‌خورد. خصوصیات سنگ چینی تا حد زیادی به کانی‌های موجود در آن بستگی دارد. برای مثال هر چقدر میزان کانی کوارتز در سنگ بیشتر باشد، میزان سختی سنگ نیز بیشتر می‌شود. در صورتی هم که سنگ‌های کریستال کاملا خالص باشند، به رنگ سفید و درخشان یافت می‌شوند. مواد کربن‌دار در سنگ چینی سبب ایجاد رنگ‌های خاکستری روشن تا سیاه در آن می‌شود.

توجه به خصوصیات بهترین سنگ‌های چینی

معرفی بهترین سنگ‌های چینی

سنگ چینی همچون هر سنگ ساختمانی دیگری دارای یک سری خصوصیات و ویژگی‌ها است. در زمان خرید باید به این ویژگی‌ها توجه کرده و نسبت به میزان آن در سنگ توجه کرد. برای مثال سنگ چینی جذب آب پایینی دارد. با این حال برخی از انواع آن نسبت به نفوذ آب و رطوبت مقاوم‌تر هستند. از این رو اگر قرار باشد از سنگ چینی در محیط‌های مرطوب استفاده شود، باید به این موضوع توجه بیشتری شود. در زیر به بررسی مهمترین خصوصیات سنگ چینی می‌پردازیم.

  • مقاومت سایشی بالا

سنگ چینی از مقاومت سایشی بسیار خوبی برخوردار است. برای همین گزینه مناسبی برای کف ساختمان است و در اثر رفت و آمد زیاد مورد سایش و خوردگی قرار نمی‌گیرد. سنگ چینی سختی زیادی داشته و در برابر خط و خش نیز مقاوم است. برای همین میتوان از آن در بسیاری از فضاهای شلوغ همچون محیط‌های تجاری، آموزشی و اداری استفاده کرده و نگرانی از بابت سایش سنگ در دراز مدت نداشت.

  • مقاومت در برابر فشار و ضربه

یکی از مهمترین ویژگی‌های سنگ کریستال، مقاومت بالا نسبت به ضربه و فشار است. این سنگ جزو سنگ‌های مقاوم و مستحکم است که دلیل آن به خاطر تراکم بالای سنگ و شکل‌گیری آن تحت فشارهای زیاد است. برای همین سنگ چینی کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارد و در بخش‌های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی میتوان از آن در محیط‌های صنعتی و یا فضاهایی همچون آشپزخانه که امکان سقوط یا عبور اجسام سنگین است، استفاده کرد.

  • عدم جذب گرما

یکی از خصوصیات سنگ چینی این است که جذب گرمای پایینی دارد. همین ویژگی باعث شده تا این سنگ برای مناطق گرمسیری گزینه بسیار خوبی باشد. برای همین در زمان خرید سنگ چینی بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید و محل نصب سنگ را در نظر بگیرید. عدم جذب گرما در سنگ چینی به خنک ماندن فضای ساختمان کمک می‌نماید.

  • جذب آب پایین

از آنجایی که تراکم و فشردگی سنگ چینی بالا است، این سنگ از جذب آب ناچیزی برخوردار است. برای همین اگر به دنبال خرید سنگ برای استفاده در محیط‌های مرطوب هستید، میتوانید سنگ کریستال را در نظر بگیرید. البته بسته به سورت سنگ میزان جذب آب در آنها میتواند کمی متفاوت باشد.

  • مقاومت نسبت به شرایط جوی مختلف

سنگ‌های کریستال در برابر شرایط جوی از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهند. همین خصوصیت باعث شده تا بتوان از آن در فضاهای باز نیز استفاده کرد. برای مثال میتوان از سنگ چینی به عنوان سنگ نما، سنگفرش پیاده‌رو و سنگ پله جلوی ساختمان استفاده کرد.

بهترین سنگ‌های چینی از موج فعال کیش

معرفی بهترین سنگ‌های چینی

جهت خرید انواع سنگ‌های ساختمانی میتوانید از طریق شرکت موج فعال کیش اقدام نمایید. این شرکت یکی از شرکت‌های بین المللی است که با برخورداری از بزرگترین معادن و کارخانجات برتر کشور، در زمینه تامین سنگ‌های تزیینی جهت ساخت و ساز فعالیت دارد. شرکت موج فعال کیش یک شرکت بین المللی بوده و سالانه به صادرات بسیاری از سنگ‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی می‌پردازد. در حال حاضر خرید انواع سنگ‌های ساختمانی نظیر سنگ چینی از طریق این شرکت امکانپذیر است. سنگ‌های چینی همچون سنگ چینی نیریز، سنگ چینی ازنا، سنگ چینی بیانکو، سنگ چینی لایبید، سنگ چینی الیگودرز و سنگ چینی قروه از طریق شرکت موج فعال کیش قابل سفارش و خرید هستند.

بهترین سنگ‌های چینی

  • سنگ چینی نیریز یا کریستال اسپایدر: این سنگ چینی از پس زمینه سفید و روشنی برخوردار است و بر روی آن خطوط نامتقارنی به رنگ تیره به چشم می‌خورد. کریستال اسپایدر یا چینی نیریز از ظاهر زیبا و منحصربفردی برخوردار است و در صنعت ساخت و ساز کاربرد بسیار زیادی دارد. در رابطه با کاربردهای این سنگ چینی زیبا میتوان به کفپوش فضاهای داخلی، سنگ پله و راه پله، قاب و حاشیه آسانسور و نماسازی ساختمان اشاره کرد.
  • سنگ چینی ازنا: سنگ کریستال ازنا که با نام سنگ چینی ارباب نیز شناخته می‌شود، از سطح یکدستی برخوردار است و دارای کمترین میزان رگه و موج می‌باشد. سنگ چینی ازنا در ابعاد و طول‌های مختلف از طریق شرکت موج فعال کیش قابل سفارش است.
  • سنگ چینی بیانکو: سنگ کریستال بیانکو از سورت‌های باکیفیت سنگ الیگودرز است و از زمینه روشن با رگه‌های نامنظم و ظریفی برخوردار می‌باشد. این سنگ ساب‌پذیری خوبی داشته و نسبت به فشار و سایش بسیار مقاوم است.
  • سنگ چینی الیگودرز آبی: این سنگ چینی در سورت‌های مختلفی در بازار موجود است. سورت‌های ضعیف آن از لکه‌های زیادی برخوردار هستند و با قیمت کمتری به فروش می‌رسند. شما میتوانید سنگ چینی الیگودرز آبی سورت سوپر و درجه یک را از این شرکت تهیه نمایید.
  • سنگ چینی لایبید: سنگ کریستال لایبید از زمینه خاکستری رنگ برخوردار است و رگه‌ها و خطوطی به رنگ سفید و دودی دارد. این سنگ چینی در ابعاد مختلفی تولید و فرآوری می‌شود و محدودیت متراژ ندارد. در صورت تمایل به استفاده از سنگ چینی لایبید در دکوراسیون داخلی ساختمان خود میتوانید آن را در ابعاد دلخواه از موج فعال کیش خریداری نمایید.
  • سنگ چینی قروه: این سنگ چینی از زمینه سفید روشن برخوردار بوده و دارای رگه‌ها و خطوطی به رنگ طوسی می‌باشد. بیشترین پرداختی که بر روی سنگ چینی قروه انجام می‌شود، پرداخت صیقلی است که زیبایی سنگ را دوچندان می‌کند.

جمع بندی

سنگ چینی یکی از سنگ‌های ساختمانی زیبا و مستحکم است که در انواع مختلفی در بازار موجود می‌باشد. از مهمترین معادن سنگ چینی در کشور میتوان به معدن سنگ چینی الیگودرز، معدن سنگ چینی یزد، معدن سنگ چینی نیریز و معدن سنگ چینی ازنا اشاره کرد. شما میتوانید انواع سنگ‌های چینی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از شرکت موج فعال کیش تهیه نمایید و در محیط مورد نظر خود مورد استفاده قرار دهید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟