نورپردازی خطی مدرن

چراغ خطی از جمله ادوات نورپردازی است که در نورپردازی مدرن امروز، به طرز شگفت‌انگیزی مورد استقبال معماران، طراحان، مدیران اداری و سایر مصرف کنندگان قرار گرفته است. همین استقبال گسترده موجب شده که چراغ­ خطی در بازار محصولات روشنایی از نظر مدل، توان مصرفی، شکل، طرح، کیفیت قطعات و غیره، تنوع بسیار زیادی داشته­ باشد. به تبع این تنوع نیز،محدوده قیمت چراغ خطی بسیار گسترده بوده و نوع چیپ LED، نوع درایور، جنس بدنه، سیستم عملکرد و بسیاری عوامل دیگر، بر روی قیمت چراغ خطی تاثیر بسزایی دارند. در این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت چراغ خطی پرداخته‌ایم تا بتوانید با تحلیل مناسب ویژگی های چراغ خطی،ارزش چراغ خطی مورد نظر خود را تخمین بزنید و خرید لاین نوری را به بهینه­ ترین شکل ممکن انجام دهید.

دلیل تفاوت قیمت چراغ‌های خطی چیست؟

برای مشاهده گستره قیمتی بسیار بزرگ چراغ‌های خطی و اختلاف قیمت آن‌ها نیاز به جست و جوی زیادی نیست . به صورت کلی، هر المان معماری یا شی مربوط به دکوراسیون داخلی که به صورت سفارشی ساخته شود، معمولا قیمت‌های متنوعی در داخل بازار دارد. این تفاوت قیمت معمولا به تفاوت‌های فرایند ساخت بستگی دارد. این نکته در خصوص چراغ‌های خطی نیز کاملا صدق می‌کند. بعضی از چراغ­های خطی با قرار دادن یک ریسه LED در داخل یک پروفیل آلومینیومی ساخته‌می­شوند. بعضی دیگر اما به صورتی کاملا متفاوت ساخته شده و حالت ماژولار دارند یعنی هر قسمت چراغ به صورت جداگانه قابلیت جداسازی و تعویض را دارد. قطعا هر کدام از این روش‌ها مربوط به استفاده از چراغ خطی در فضایی خاص بوده و همین امر بر قیمت انواع نور خطی تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این عوامل تاثیرگذار پرداخته‌ایم:

نورپردازی خطی مدرن

موارد تاثیرگذار بر قیمت نهایی نور خطی

  • ابعاد و اندازه چراغ خطی

چراغ­های لاینی به صورت کلی در ابعاد مختلف چه از نظر طول و عرض و چه از نظر ارتفاع ساخته می‌شوند. از آن‌جایی که معمولا به جهت خنک کنندگی کافی و زیبایی و سبکی چراغ، جنس بدنه آن از آلومینیوم است، بخشی از هزینه‌های مربوط به چراغ خطی، مربوط به مقدار مصرف آلومینیوم بر اساس ابعاد و اندازه چراغ است.

  • نحوه عملکرد چراغ لاین

همان گونه که پیش‌تر ذکر شد، نورهای خطی به شکل‌های مختلفی عمل کرده و روشن می­شوند. راحت‌ترین شکل ساخت چراغ خطی و طبعا ارزان‌ترین آن، استفاده از ریسه ال ای دی (strip LED) است. اما این شیوه تولید چراغ خطی بیش از این که به سود مصرف‌کننده باشد، تنها به سود تولیدکننده است زیرا در این روش با سوختن بخش کوچکی از چراغ، به ناچار مجبور به تعویض کل منبع نور خواهید شد. علاوه بر این، تفاوت کیفیت نور خروجی ریسه‌های ال ای دی با انواع دیگر چراغ خطی بسیار فاحش است و این نورها کیفیت بسیار پایین‌تری دارند.

راه حل دیگر استفاده از چراغ­ خطی ماژولار است که بر اساس سیستم عملکرد به دو گروه جریان ثابت و ولتاژ ثابت تقسیم می­شوند. در چراغ خطی جریان ثابت همانطور که از اسمش پیداست، نیازی به ثابت نگه داشتن ولتاژ نبوده و تنها جریان به صورت ثابت است بنابراین روی برد چراغ از مقاومت الکتریکی استفاده نشده و همین امر باعث تولید حرارت کمتر می‌شود. علاوه بر این در داخل چراغ خطی باکیفیت، قطعه آلومینیومی به نام هیت سینک یا رفلکتور قرار گرفته که عمل پخش نور و تعادل گرمایی را به خوبی کنترل می‌کند. با مشاهده موارد فوق می‌توان نتیجه گرفت که اگرچه قیمت چراغ خطی جریان ثابت استاندارد زاگا در مقایسه با انواع دیگر چراغ خطی بالاتر است اما استفاده از این چراغ باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری می‌شود.

نحوه نصب چراغ خطی

منطقا با مصرف آلومینیوم کمتر، قیمت چراغ خطی ارزان‌تر است اما تفاوت قیمت فاحشی بین انواع چراغ های خطی توکار،روکار و یا آویز بر اساس نحوه نصب دیده نمی‌شود.بدین ترتیب برای تغییر حالت نصب چراغ نیاز به تغییر هزینه‌ها نیست. شاید تنها هزینه اضافه شده، مربوط به کابل‌های آویزی باشد که برای چراغ خطی آویز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت چراغ خطی مورد نظر خودم را چگونه تخمین بزنم؟

همانطور که می‌دانید چراغ خطی محصولی سفارشی است و قیمت آن به موارد مختلفی همچون طول، شکل و مشخصات کیفی بستگی دارد. بنابراین ممکن است هیچ گاه بدون بررسی دقیق نتوانید قیمت حدودی چراغ خطی خود را تخمین بزنید. اما این مسئله هم راه حل ساده‌ای دارد. شما می‌توانید با ارسال نقشه چراغ یا فضای مد نظر خود برای کارشناسان اکووات از مشاوره  رایگان نورپردازی بهره‌مند شده و علاوه بر این قیمت دقیق و خرید چراغ خطی مورد نظر خود را با همه تغییرات و سفارشی‌سازی‌های دلخواهتان مشاهده بفرمایید. برای ارتباط با کارشناسان اکووات تنها کافی است که از طریق شماره 02188031002 با ما به صورت آنلاین یا از طریق تماس تلفنی، تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟