کارگاهِ تو؛ پلتفرم هوشمند ساخت و ساز برای مدیریت بدون کاغذ پروژه ها

ساخت و ساز هوشمند چیست؟

ساخت و ساز هوشمند، استفاده از فناوری‌های نوین برای بهبود فرآیند ساخت و ساز است. این فناوری‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند برنامه‌ریزی، طراحی، اجرا، مدیریت و بهره‌برداری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

برای هوشمندسازی ساخت و ساز، می‌توان از فناوری‌های مختلفی مانند اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین (ML)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) استفاده کرد. نخستین پلفترم بومی ساخت و ساز هوشمند با نام کارگاهِ تو برای مدیریت هوشمند پروژه ساختمانی از طریق آدرس www.kargaheto.ir قابل دسترسی است.

کارگاهِ تو نخستین پلتفرمی در ایران می باشد که نسبت به حذف کاغذ در صنعت مدیریت پروژه ساخت و ساز می پردازد و امیدوار است در آینده­ای نزدیک مدیریت پروژه بدون کاغذ در سراسر ایران فراگیر شود.

کارگاهِ تو؛ پلتفرم هوشمند ساخت و ساز برای مدیریت بدون کاغذ پروژه ها

هوشمندسازی ساخت و ساز چه مزیت­هایی دارد؟

بهبود بهره‌وری: فناوری‌های هوشمند می‌توانند به کاهش زمان و هزینه ساخت و ساز کمک کنند که در نهایت موجب افزایش سطح بهره وری می­شوند.

بهبود کیفیت: فناوری‌های هوشمند می‌توانند به کاهش خطاها و بهبود کیفیت ساخت و ساز کمک کنند که این باعث افزایش کیفیت ساخت می­شود.

بهبود ایمنی: فناوری‌های هوشمند می‌توانند به افزایش ایمنی کارگران و افراد حاضر در ساختمان کمک کنند و سطح ایمنی کارگاه را تا حد زیادی افزایش دهند.

بهبود پایداری: فناوری‌های هوشمند می‌توانند به کاهش مصرف انرژی و منابع و بهبود پایداری ساختمان‌ها کمک کنند.

پلتفرم ساخت و ساز هوشمند کارگاهِ تو کارگاهِ تو چگونه به هوشمندسازی فرآیندهای ساخت و ساز کمک می­کند؟

پلتفرم کارگاهِ تو دارای قابلیت­هایی می­باشد که همچون دستیاری قدرتمند در کنار افراد قرار می­گیرد و کمک می­کند تا فرآیندها به صورت مرتب و دقیق قابل مدیریت و کنترل باشند. برخی از ویژگی­های این پلتفرم به شرح زیر می­باشد:

  1. مانیتورینگ و کنترل پروژه:

با اضافه نمودن دوربین­های مداربسته به پلتفرم کارگاهِ تو، امکان مانیتورینگ پروژه در هر مکان و هر زمان ممکن می­شود. همچنین هوش مصنوعی به کار گرفته در این پلتفرم می­تواند در هر لحظه همچون چشمی بینا و بیدار پروژه شما را مانیتور کرده و گزارشی از پردازشات خود را به صورت خودکار برای شما تهیه نماید.

  1. مدیریت مالی:

پلتفرم ساخت و ساز هوشمند کارگاهِ تو با ایجاد امکان تعریف کلیه اسنادهای مربوط به هزینه­ها، پرداختی­ها و دریافتی­ها این زمینه را فراهم نموده است تا شما در پلتفرمی جامع بتوانید مدیریت گردش مالی خود را انجام دهید. بخش مدیریت مالی این امکان را به شما می­دهند که در هر زمان بتوانید گزارش دقیقی از صورت­های مالی پروژه به تفکیک پروژه­ها، طرف حساب­ها­، هزینه­ها، پرداختی­ها و … دریافت نمایید.

کارگاهِ تو؛ پلتفرم هوشمند ساخت و ساز برای مدیریت بدون کاغذ پروژه ها

  1. مدیریت زمان­بندی و برنامه ریزی:

به کمک گانت چارت می­توانید تمامی فازهای پروژه­ها را به صورت دقیق برنامه ریزی کرده و فرآیندها را مطابق با زمان­بندی پیش ببرید و در هر زمان بتوانید میزان پیشرفت پروژه خود را ثبت نمایید. گانت چارت پلتفرم کارگاهِ تو این امکان را به شما می­دهد که بتوانید پیش­بینی از هزینه­های آتی پروژه خود داشته باشد که این در قالب گزارشی نمودارگونه به شما ارائه می­شود.

  1. مدیریت ایمنی:

افزایش ایمنی یکی از مهم ترین اهداف پلتفرم کارگاهِ تو می­باشد. این پلتفرم با به کارگیری هوش مصنوعی کمک میکند تا شما در هر لحظه از وضعیت ایمنی پروژه خود اطلاعات دقیقی کسب نمایید. همچنین در پلتفرم کارگاهِ تو بخشی به عنوان مدیریت چک لیست قرار دارد که می­توان کلیه چک لیست­های ایمنی، HSE و اجرایی پروژه را در این بخش تکمیل نمود و در نهایت شاخص ایمنی که به صورت خودکار محاسبه شده است را برای کنترل ایمنی بررسی نمود.

  1. مدیریت تیم و وظایف آن­ها:

یکی از مهم ترین مسائل روز دنیا مدیریت تیم می­باشد. مدیریت تیم ایده‌ای است که در آن گروهی از افراد دور هم جمع می‌شوند تا برای رسیدن به یک هدف مشترک به صورت متحد کار کنند و یک رهبر با موقعیت بالاتر این تیم را هدایت می­کند. با پلتفرم کارگاهِ تو به راحتی می­توان ارتباط بین افراد را برقرار کرد. همچنین می­توان وظایف افراد را در این پلتفرم تعریف کرده، به آن­ها ارجاع داده و تا حصول نتیجه از ایشان پیگیری نمایید.

کارگاهِ تو؛ پلتفرم هوشمند ساخت و ساز برای مدیریت بدون کاغذ پروژه ها

این موارد تنها بخشی از امکانات پلتفرم ساخت و ساز هوشمند کارگاهِ تو می­باشد. شما می­توانید برای مشاهده تمامی امکانت این پلتفرم به سایت www.kargaheto.ir مراجعه نمایید.

برای هوشمندسازی ساخت و ساز به کمک پلتفرم کارگاهِ تو، از چه روش­هایی می‌توان از آن پلتفرم استفاده کرد؟

پلتفرم ساخت و ساز هوشمند کارگاهِ تو به دو روش خرید اشتراک ابری و خرید پکیج استقرار قابل تهیه می­باشد. این پلتفرم آنلاین بر روی تمامی دستگاه­های هوشمند از جمله: گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر، تلویزیون­های هوشمند و … قابل استفاده می­باشد.

در حال حاضر، صنعت ساخت و ساز در حال حرکت به سمت هوشمندسازی است. با پیشرفت فناوری‌های نوین، انتظار می‌رود که هوشمندسازی ساخت و ساز در آینده نیز به سرعت ادامه یابد.

برخی از کاربردهای خاص فناوری‌های هوشمند در صنعت ساخت و ساز

برنامه‌ریزی: فناوری‌های هوشمند می‌توانند به برنامه‌ریزان ساخت و ساز کمک کنند تا پروژه‌ها را به طور موثرتری برنامه‌ریزی کنند. این فناوری‌ها می‌توانند برای انجام کارهای مختلفی مانند پیش‌بینی نیازهای مواد و تجهیزات، شناسایی تداخل‌ها، مدیریت منابع انسانی و مدیریت ریسک‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

اجرا: فناوری‌های هوشمند می‌توانند به مجریان ساخت و ساز کمک کنند تا پروژه‌ها را به طور موثرتری اجرا کنند. این فناوری‌ها می‌توانند برای انجام کارهای مختلفی مانند نظارت بر روند ساخت و ساز، شناسایی خطاها، کنترل پروژه، مدیریت نیروی انسانی و بهبود ایمنی کارگران مورد استفاده قرار گیرند.

کارگاهِ تو؛ پلتفرم هوشمند ساخت و ساز برای مدیریت بدون کاغذ پروژه ها

مدیریت: فناوری‌های هوشمند می‌توانند به مدیران ساختمان‌ها کمک کنند تا ساختمان‌ها را به طور موثرتری مدیریت کنند. این فناوری‌ها می‌توانند برای انجام کارهای مختلفی مانند نظارت بر مصرف انرژی، شناسایی مشکلات، و بهبود ایمنی ساختمان مورد استفاده قرار گیرند.

هوشمندسازی ساخت و ساز می‌تواند مزایای مختلفی را برای صنعت ساخت و ساز به همراه داشته باشد. این مزایا شامل بهبود بهره‌وری، بهبود کیفیت، بهبود ایمنی، و بهبود پایداری می‌شوند. با پیشرفت فناوری‌های نوین، انتظار می‌رود که هوشمندسازی ساخت و ساز در آینده نیز به سرعت ادامه یابد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟