مزایا و معایب پکیج برقی دیواری + بررسی تخصصی

حتما با واژه پکیج آشنا هستید. پکیج دستگاهی میباشد که امروزه یک جایگزین خوب برای آبگرمکن ها ، موتورخانه ها و … شده است و واقعا کارایی بسیار زیادی دارد. اما در نظر داشته باشید که پکیج تنها در یک مدل و با یک سوخت تولید نمیشود بلکه پکیج این امکان را دارد که با گاز طبیعی ، مایع ، برق و … شروع به کار کند.

مزایا و معایب پکیج برقی دیواری + بررسی تخصصی

معرفی انواع پکیج به همراه سوخت آن

پکیج به عنوان یک سیستم گرمایشی مدرن در مدل های مختلفی تولید میشود اما مهم ترین تفاوتی که در پکیج ها وجود دارد سوخت مصرفی آنها میباشد. در برخی از محیط های شهری دسترسی به گاز طبیعی بسیار آسان بوده و استفاده از پکیج گازی کاملا مقرون به صرفه میباشد.

اما در برخی از محیط های روستایی یا محیط های برون شهری مانند ویلا ، باغ و … دسترسی به سوخت های فسیلی مانند گاز و گازوئیل واقعا مشکل میباشد به همین خاطر تنها گزینه برای اینکه بتوان گرمایش آب مصرفی و محیط را تامین کرد استفاده از پکیج برقی دیواری میباشد.

پکیج برقی دیواری چیست و چه کاربردی دارد؟

پکیج برقی دیواری یک سیستم گرمایشی کاملا مدرن میباشد که با استفاده از نیروی برق آب مصرفی را گرم میکند و این آب گرم برای مصارف روزانه مانند شستن دست ، استحمام و … و هچنین برای گرمایش محیط به وسیله رادیاتور ، سیستم گرمایش از کف مورد استفاده قرار میگیرد.

در برخی از محیط هایی که تا به امروز سوخت گاز در آنها وجود ندارد پکیج برقی یک گزینه بسیار خوبی بشمار می آید چون این سیستم گرمایشی در ظرفیت های پایین و طرفیت های بالا برای همه محیط ها مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از بهترین مزایای پکیج های برقی دیواری مصرف کاملا بهینه آنها میباشد اما به این مورد توجه داشته باشید که تولید کننده های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت میکنند به همین دلیل در هنگام خرید پکیج برقی به کیفیت آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.

اما بحث داغ و مهم در مورد مزایا و معایب پکیج برقی دیواری میباشد. پکیج برقی هم مانند سایر سیستم های گرمایشی دارای مزایا و معایب بسیار زیادی بوده و به همین دلیل امروز در سایت اتاق تصمیم داریم به این موارد بپردازیم :

معایب پکیج برقی

قبلا از اینکه به معرفی مزایای پکیج برقی بپردازیم ابتدا چند معایب مهم در مورد پکیج برقی را معرفی میکنیم. در نظر داشته باشید که معایب پکیج برقی بیشتر در کیفیت دستگاه نمایان میشود و اگر شما خریدار محترم یک محصول خوب را خریداری کنید به هیچ عنوان شاهد معایب نشده و همیشه در طول سالیان دراز یک سیستم گرمایش خوب را خواهید داشت.

مزایا و معایب پکیج برقی دیواری + بررسی تخصصی

در هنگام قطع شدن برق، آب را گرم نمیشود

یکی از معایبی که در پکیج برقی دیواری یا زمینی یا هر سیستم گرمایشی دیگری که با برق کار میکند وجود دارد این است که در زمان قطع شدن برق دستگاه توانایی گرم کردن آب را ندارد ولی در نظر داشته باشید که تولید کننده های معتبر و شناخته شده از ایزولاسیون و عایق بندی استفاده میکنند که گرمای آب در زمان طولانی از بدنه و مخزن دستگاه خارج نشود و آب مدت زمان زیادی گرم بماند.

مصرف بیش از حد برق

در گذشته برخی از بخاری های برقی مصرف برق بسیار زیادی داشتند ولی امروزه بهینه سازی آنها باعث شده است که مصرف پایینی داشته باشند به همین خاطر این مورد در پکیج برقی هم صدق میکند چون برخی از تولید کننده ها برای اینکه سود زیادی از فروش محصول و پکیج داشته باشند از قطعات بی کیفیت و غیر استاندارد استفاده میکنند که این مورد باعث میشود تا مصرف برق در پکیج افزایش چشمگیری داشته باشد.

برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد میکنیم که حتما در هنگام خرید از پکیج برقی با کیفیت و استانداردی استفاده کنید.

عدم استفاده در محیط های پرمصرف

همانطور که میدانید سوخت گاز ، گازوئیل ، نفت قدرت زیادی در گرم کردن آب دارند به همین دلیل اگر محیط آب مصرفی بسیار زیادی داشته باشد نمیتوان از پکیج برقی دیواری یا زمینی استفاده کرد چون قدرت برق تک فاز یا سه فاز نسبت به سوخت فسیلی نسبتا کم بوده و پکیج برقی در این صورت نمیتواند گزینه خوبی برای محیط شما بشمار آید.

در نظر داشته باشید که امروزه چندین تولید کننده پکیج های برقی دو مبدله تولید میکنند که این پکیج ها نسبت به پکیج های ساده قیمت بالایی داشته ولی برای محیط هایی که مصرف زیادی دارند بهترین گزینه میباشد.

مزایای پکیج برقی

در کنار چند معایب پکیج برقی مسلما پکیج برقی دیواری بیش از ده ها مزایا دارد و به خاطر اینکه شما با بهترین مزایای پکیج برقی آشنا شوید ما کلیدی ترین نکات را برای شما معرفی میکنیم.

راندمان 95% گرمایش آب

راندمان بالای گرمایش آب در همه پکیج های برقی وجود ندارد. بهترین پکیج برقی که توسط یک برند خوب و شناخته شده تولید میشود دارای راندمان گرمایشی بالای 95 درصد میباشد. المنت خوب و طراحی استاندارد باعث میشود تا تمامی مصرف برق دستگاه به گرمایش تبدیل شود به همین دلیل حتما برای اینکه بخواهید یک پکیج با راندمان بالا داشته باشید حتما در انتخاب خوب دقت بسیار زیادی انجام دهید.

مزایا و معایب پکیج برقی دیواری + بررسی تخصصی

طراحی زیبا و لاکچری

برخی پکیج ها دارای طراحی بسیار ساده هستند و افرادی که به زیبایی محیط خود توجه میکنند از نصب کردن پکیج در دید افراد خودداری میکنند چون جلوه زشتی به محیط وارد میکند. اما پکیج های برقی به دلیل طراحی زیبا این مشکل را ندارند و میتوان حتی در بین کابینت نیز از آن استفاده کرد.

در نظر داشته باشید که برخی از پکیج های دارای بدنه سفید رنگ هستند و در پکیج هایی که در داخل آنها احتراق وجود دارد به مرور زمان رنگ بدنه به رنگ زرد تبدیل میشود ولی در پکیج های برقی این مورد اصلا وجود نداشته و جلوه بسیار خوبی به محیط وارد میکند.

بدون نیاز به دودکش در محیط

سوخت های فسیلی مانند گاز ، گازوئیل و … در هنگام احتراق دی اکسید کربن از خود تولید میکنند و این دی اکسید کربن حاصل سوختن میباشد و باید محیط دارای دودکش باشد تا گاز های سمی تولید شده در پکیج از دستگاه به محیط بیرون خارج شود. اما در پکیج برقی به دلیل اینکه احتراقی صورت نمیگیرد هیچ آلایندگی تولید نمیشود و میتوان بدون دودکش از پکیج برقی استفاده کرد.

بهترین است به این نکته توجه داشته باشید که در پکیج های برقی هیچ قسمتی برای نصب دودکش وجود ندارد و کارکرد این پکیج ها بدون دودکش بوده و همچنین به عنوان دوسدار محیط زیست شناخته میشوند.

کارکردی کاملا بی صدا

اگر در محیط از آبگرمکن یا پکیج استفاده کرده باشید کاملا متوجه میشوید که در هنگام کارکردن پکیج صدایی از دستگاه تولید میشود و این مورد کاملا طبیعی بوده و به دلیل احتراق و یا صدای جرقه زدن میباشد. در پکیج های برقی هیچ جرقه ای وجود نداشته و کارکرد دستگاه کاملا بیصدا میباشد و به همین دلیل است که میتوان از پکیج برقی حتی در اتاق خواب یا در آشپزخانه استفاده کرد که این مورد به عنوان مزایای پکیج برقی دیواری شناخته میشود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟