اصول طراحی باغ ویلا در شمال

تصور داشتن باغ ویلا در شمال و زندگی در آن بسیار لذت بخش است و نمی شود علاقه ایی که به طبیعت و زندگی در محیط بکر را داریم انکار کرد. باغی بزرگ که در محوطه ی آن درختان میوه وجود دارد و سرسبزی و زیبایی فضا بسیار دلنشین و روح بخش است.

اصول طراحی باغ ویلا در شمال

معمولا در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا  باغ ویلاها قرار دارند و گزینه مناسبی است برای کسانی که مایلند زمانی را به دور از زندگی ماشینی و آلودگی های آن به استراحت بپردازند.

از جمله پرطرفدارترین و گران قیمت ترین نوع املاک باغ ویلاها هستند که در همه جای کشور مخصوصا شمال کشور به فروش می رسند. ویلایی مجلل و باشکوه که در وسط یک باغ بزرگ واقع شده با درختان میوه ی متنوعی که دارد و فروش بار درختان راهی برای کسب درآمد صاحب ویلا باغ محسوب میشود.

طراحی باغ ویلا سوا از طراحی ویلا و آپارتمان و سایر ساختمان ها است ، این طراحی به دو بخش تقسیم میشود. طراحی فضای داخلی باغ ویلا و طراحی فضای خارجی.

اصول طراحی باغ ویلا در شمال

بهتر است باغ ویلا در یک ساختمان دو طبقه ساخته شود و منظره ایی که از طبقه بالا به باغ دیده میشود را در فصول مختلف نمی توان از دست داد. از پرطرفدارترین طراحی های باغ ویلا ، طراحی بصورت دوبلکس است که فضای خصوصی و عمومی آن مجزا می باشد.

در طراحی داخلی باغ ویلا بهتر است از نور طبیعی در فضای ساختمان استفاده شود وجود دیوارهای شیشه ایی و پنجره های بزرگ قدی به این امر کمک می کند. سقف بلند و فضاهایی با سقف بلند نیز در باشکوه تر شدن ساختمان موثر است. درمجموع در نظر داشته باشید که هرچه ساختمان باغ ویلا باشکوه تر و مجلل تر باشد در نهایت فضای بیرونی نیز میبایست به همان میزان لوکس و مجلل باشد و این بر روی قیمت تمام شده ی باغ ویلا تاثیر مستقیم می گذارد.

به همان میزان که طراحی فضای داخلی باغ ویلا اهمیت دارد ، طراحی فضای بیرونی باغ ویلا  نیز مهم است. کسانی که می خواهند صاحب باغ ویلا باشند معمولا از هیاهوی زندگی شهر خسته شده اند و دوست دارند در فضای سرسبز و در منطقه ایی خوش آب و هوا صاحب ملک باشند بنابراین طراحی فضای بیرونی باغ ویلا به همان نسبت باید جذاب و گیرا باشد. چیدمان درست درختان، استفاده از گل و گیاه درست و گل کاری اصولی محوطه در کنار سایر المان ها میتواند فضای بیرونی مطلوبی را برای ما خلق کند. از همین رو در شهر رویان به دلیل باغ ویلا های زیبایی که وجود دارد خرید ویلا در رویان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اصول طراحی باغ ویلا در شمال

از جمله المان هایی که میتوان برای فضای بیرونی در خرید ویلا در شمال از آن استفاده کرد :

آلاچیق، میتوان گفت از پرطرفدارترین المان های بیرونی است که در اشکال و ابعاد مختلف ساخته می شود و نه فقط برای باغ ویلا که برای همه ی ویلاها کاربردی است و از جمله امکانات آن محسوب میشود. وجود یک آلاچیق و باربیکیو کنار هم ترکیب جذابیب ست که میتوان خاطرات قشنگی را در آن فضا رقم زد. حتی اگر گیاهخوار باشید تجربه ی یک باربیکیو می تواند برایتان لذت بخش باشد. وجود باربیکیو هم در فضای بیرونی علاوه بر جنبه زیبایی که دارد از جمله امکانات آن باغ ویلا محسوب میشود.

استخر، وجود استخر و جکوزی می تواند در محیط باز باشد و یا در محیط سربسته در هر حال از امکانات لاکژری باغ ویلا محسوب میشود. یکی از لذت بخش ترین تفریحات ، شنا کردن است، از این رو وجود استخر و جکوزی در باغ ویلا علاوه بر اینکه می توانند راهکارهای درمانی محسوب شوند نشان دهنده رفاه بیشتر این فضا است.

آب نما، تصور اینکه جوی روانی از لابه لای درختان سرسبز عبور کند. و صدای فرح بخش آن به گوش برسد بسیار نشاط آور است. با طراحی آب نما در اشکال مختلف می توانیم این امکان را بوجود بیاوریم که البته سلیقه ی شخصی نیز در این امر دخیل است.

اصول طراحی باغ ویلا در شمال

در سالهای اخیر که تقاضا برای خرید ویلا در نوشهر و خرید ویلا در شمال افزایش یافته، دست منفعت طلبان و سودجویان در این زمینه برای خرید و فروش غیرقانونی ویلا در شمال باز شده است. آنقدرها که به نظر میرسد خرید و فروش ملک در شمال آسان نیست و بهتر است با مشاوران باتجربه سیوان در این زمینه مشورت کنیم. مشاوران خبره سیوان آماده همکاری با شما هستند، برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟