اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت چیست؟

اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت چیست؟

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه‌ای است که نه فقط مکانی برای درست کردن غذا، بلکه محلی برای دریافت آرامش بیشتر اعضای خانواده به شمار می‌رود؛ بنابراین لازم است تا چیدمان آشپزخانه به نحوی باشد که زیبایی و آرامش در محیط حاکم شود. البته شاید تصور کنید که با افزایش قیمت ملک و کاهش وسعت خانه‌ها، فضای زیادی برای چیدمان اصولی و زیبای آشپزخانه ندارید؛ اما لازم است بدانید با توجه به اینکه کابینت و قفسه‌های داخلی اصلی‌ترین جزء آشپزخانه در طراحی دکوراسیون هستند، طراحان دکوراسیون داخلی با طراحی انواع اکسسوری کابینت و آشپزخانه، سازماندهی به این محیط پر کاربرد را ساده تر کرده اند و با استفاده از آن­ها سعی در بزرگتر نشان دادن آشپزخانه و استفاده بهینه از فضا را دارند.

در این مطلب قصد داریم اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت را نام برده و جذاب‌ترین امکاناتی که امروزه در کابینت‌ها مشاهده می‌شوند را به شما معرفی کنیم.

اجزای اصلی کابینت

در گذشته کابینت­ها یک چهارچوب فلزی یا چوبی ساده داشتند و تنها یراقی که برای آن­ها استفاده می شد لولای درب بود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تولید یراق آلات کابینت و طراحی داخلی آشپزخانه نیز پیچیده‌تر شده است؛ تا جایی که تجهیزات مدرن و کارآمدی به بازار عرضه شده تا کابینت­ها را زیباتر و کاربردی کند. به این ترتیب شما می توانید سازماندهی آشپزخانه و کابینت هایتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

البته نکته قابل توجه اینجاست که همیشه اطمینان از کیفیت بخش‌های مختلف کابینت و تمامی یراق آلات اولین قدم پیش روی ماست. هرچقدر هم که تجهیزات در اختیار ما مدرن باشند، اگر کیفیت مطلوبی را ارائه ندهند قطعا بر روی زیبایی و کیفیت کل کابینت ها تاثیر منفی می گذارند.

هر کابینت از بخش­های مختلفی تشکیل شده که همه آن­ها در کنار یکدیگر باعث ساخت کابینتی مرغوب و با کیفیت می شوند. برای شناخت این اجزا با ما همراه باشید.

اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت چیست؟

بدنه کابینت

مهمترین قسمت یک کابینت، بدنه آن است. استفاده از متریال مناسب باعث افزایش کیفیت اسکلت اصلی کابینت و بالا رفتن قدرت تحمل آن می‌شود. دقت کنید بدنه کابینت بعد از ساخت و نصب سازه قابل تعویض نیست؛ پس تمام سعی خود را انجام دهید تا کابینتی با بدنه مرغوب تهیه و نصب کنید.

کابینت‌های امروزی معمولا از MDF ساخته می‌شود که در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم دارد.

درب کابینت

درب کابینت مهم ترین نقش را در زیبایی کابینت های ما دارد. درب کابینت معمولا هم‌جنس بدنه کابینت است و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، مدل‌ها و رنگ‌های متفاوتی را سفارش دهید.

البته درب کابینت ها انواع متفاوتی دارند و شما می توانید بسته به طراحی داخلی منزلتان از درب‌های شیشه‌ای یا درب‌های کنده‌کاری شده استفاده کنید. همچنین ممکن است در طراحی شما برخی از کابینت ها اصلا درب نداشته باشند؛ البته اگر قصد دارید بر روی بعضی از کابینت‌های خود درب نگذارید، به این موضوع دقت کنید که جنس و طرح داخل کابینت باید با نوع روکشی که بر روی درب کابینت‌های دیگر استفاده شده، هماهنگ باشد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت چیست؟

یراق آلات کابینت

اگر شما بهترین بدنه و درب را برای کابینت‌های خود انتخاب کرده باشید، اما در انتخاب یراق آلات حساسیت به خرج ندهید، نتیجه نهایی چندان رضایت‌بخش نخواهد بود. یراق آلات کابینت از اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت هستند که باعث می‌شوند کابینت ها عملکرد و سلامت بهتری داشته باشند.

  • لولا کابینت درب کابینت را به بدنه متصل کرده و باعث حرکت آسان درب در هنگام باز و بسته می شود. استفاده از لولا کابینت ضد زنگ باعث می شود تا مخصوصا در کابینت زیر سینک، به مشکل زنگ زدگی و خوردگی لولا بر نخورید.
  • جک کابینت مناسب درب های بالایی کابینت است و باعث می شود درب به سمت بالا باز شده و در موقعیت دلخواه شما نگه داشته شود.
  • پایه کابینت در زیر کابینت شما قرار می گیرد و تمام وزن کابینت را تحمل می کند تا بدنه کابینت با سطح زمین برخوردی نداشته و در معرض رطوبت قرار نگیرد.
  • پاخور کابینت برای زیبایی بیشتر کابینت ها استفاده می شود و کمک می کند تا کابینتی یک دست و جذاب داشته باشید و قسمت زیرین کابینت شما مشخص نشود.
  • قرنیز کابینت یکی از مهم­ترین یراق آلات کابینت برای سلامتی بیشتر کابینت هاست؛ چرا که در قسمت اتصال میز کابینت به دیوار نصب می شود و از ریختن آب به قسمت پشت کابینت ها و نفوذ آن به بدنه کابینت جلوگیری می کند.
  • دستگیره کابینت نقش مهمی در زیبایی کابینت ها دارد. از طرفی دستگیره باعث می شود تا چربی دست شما با درب کابینت برخورد نداشته باشد و طول عمر درب کابینت افزایش پیدا کند. انتخاب دستگیره‌های شیک و زیبا، زیبایی و جلوه آشپزخانه را بیشتر می کنند.

در هنگام خرید یراق آلات به جنس و کیفیت آن‌ها دقت کرده و از خرید یراق کابینتی ضعیف بپرهیزید. چرا که در صورت انتخاب اتصالات بی کیفیت، خیلی زود مجبور به تعمیر یا تعویض آن‌ها خواهید شد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت چیست؟

اکسسوری کابینت

اکسسوری کابینت تجهیزاتی هستند که وجود آن ها الزامی نیست، اما باعث مجهز­تر شدن و کارایی بیشتر کابینت­ها می شوند.

  • آبچکان ها یکی از اصلی ترین اکسسوری های کابینت هستند و به همین دلیل در انواع متفاوتی تولید می شوند تا با سلیقه و نیاز شما مطابق باشند. در بین انواع آبچکان کابینت، آبچکان توکار یکی از قدیمی ترین و محبوب­ترین آب چکان هاست.

 پریز توکار کابینت وسیله ای است که بدون شک در تمام آشپزخانه ها به آن نیاز داریم. کمبود پریز برق در آشپزخانه از یک سو و تعداد بالای لوازم برقی مورد نیاز ما در روز از سوی دیگر باعث می شود تا این اکسسوری به وسیله ای پر فروش و پر استفاده تبدیل شود. البته شما می توانید در کنار استفاده از سوکت های برق این پریز مخفی، از امکاناتی مثل میکروفون، شارژر وایرلس و انواع پورت های یو اس بی، تلفن و… نیز استفاده کنید. لازم است بدانید که قیمت پریز توکار با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد متفاوت است.

  • سوپر مارکت کابینت بهترین اکسسوری برای نظم بخشی به کابینت هاست. این طبقات ریلی قابل جابجایی هستند و کمک می کنند تا شما بهترین چیدمان را داخل کابینت ها داشته باشید و دیگر با مشکل کمبود جا و بی نظمی کابینت ها مواجه نشوید.
  • نورپردازی کابینت آشپزخانه تکمیل کننده طراحی دکوراسیون آشپزخانه شماست. تجهیزات مدرن نورپردازی مثل ال ای دی های شاخه ای و سنسور های هوشمند کابینتی را در قسمت های بیرونی و درونی کابینت خود متصل کنید تا از روشنایی خودکار و جذاب آشپزخانه لذت ببرید. استفاده از نور مخفی در دکوراسیون آشپزخانه گزینه‌ای جذاب برای افراد سخت‌پسند است.

اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت چیست؟

خرید اکسسوری و یراق آلات کابینت از تجهیز یراق

امروزه اجزای اصلی کابینت پیشرفته‌تر شده و اکسسوری و یراق کابینت در انواع مختلف وارد بازار شده است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب و خرید تجهیزات کابینت، با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را بگیرید.

تجهیز یراق با بیش از ده سال سابقه فروش انواع یراق آلات و اکسسوری کابینت، تجهیزات نورپردازی و… بهترین مرجع برای کسب اطلاعات و خرید محصولات محسوب می شود.

شما می توانید در تمام ساعات کاری هفته از طریق سایت اینترنتی تجهیز یراق، تماس با 02177343556 و یا مراجعه به فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق، از کارشناسان تیم تجهیز یراق مشاوره بگیرید و پس از شناخت کامل ویژگی های محصول مورد نظرتان آن را خریداری نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟