مهم ترین نکاتی که در خرید یخچال باید در نظر داشته باشیم

یخچال و فریزر، بی اغراق مهم ترین لوازم هر خانه هستند و انتخاب مناسب ترین و بهترین آن ها همیشه یکی از بزرگ ترین دغدغه های همه ماست. ضمن آن که در شرایط اقتصادی فعلی، خرید و انتخاب یک یخچال مناسب برای خیلی ها مسئله ساز است. اینکه یخچال ما چه اندازه ای داشته باشد، چه برندی باشد، ظرفیت گنجایش آن چقدر باشد، چه قیمیت داشته باشد، چه رنگ و طرحی داشته باشد و… همگی جزو سوالاتی هستند که قبل از خرید یک یخچال از خودمان می پرسیم.

بنا بر این، اگر بخواهیم یک یخچال مناسب برای خانه خودمان انتخاب کنیم، باید ملاحظاتی را در نظر داشته باشیم و با آگاهی کامل این کالای حساس و ضروری را انتخاب کنیم. در مطلب امروز می خواهیم مهم ترین نکاتی که در خرید یک یخچال فریزر مناسب باید بدانید را مورد بررسی قرار می دهیم. پس حتما تا انتها ی مطلب همراه ما باشید.

بودجه ای که برای خرید کنار گذاشته اید

تقریباً تعیین کننده ترین عامل در انتخاب یک یخچال فریزر، سقف بودجه ای است که برایش در نظر گرفته اید. در هر صورت، این که شما مشخص کنید چه میزانی قصد دارید هزینه کنید، کمک بزرگی به شما خواهد کرد و گزینه های زیادی را از روی میز انتخاب شما خارج می کند.

البته، به این نکته هم باید توجه داشته باشید که قیمت بالای یک یخچال، لزوما به معنای بهتر بودن آن نیست، شما باید فاکتورها و ویژگی های مختلف یک یخچال را هم در کنار قیمتی که دارد بگذارید تا انتخاب منطقی تری داشته باشید.

مهم ترین نکاتی که در خرید یخچال باید در نظر داشته باشیم

توجه به شکل ظاهری و تناسب آن با آشپزخانه

اگر فردی هستید که دکور و هارمونی اسباب منزل برای تان اهمیت دارد، باید ویژگی های ظاهری یخچال را هم در نظر بگیرید. رنگ، حجم، شکل طراحی، ارتفاع و جنس بدنه همه و همه جزو مواردی هستند که می توانید با توجه به سایر لوازم آشپزخانه خودتان در نظر بگیرید. به خصوص اگر می خواهید برای اولین بار لوازم خانگی خریداری کنید.

امکانات جانبی یخچال و فریزر

اگر در بودجه بندی کمی دستتان باز باشد، می توانید یخچال هایی انتخاب کنید که خدمات بیشتری را به شما ارائه دهند. به عنوان مثال، یخچال هایی که آب خنک کن یا یخ ساز دارند، یا یخچال هایی که از پنل کنترل لمسی برخوردار هستند، می توانند جزو انتخاب های شما باشند. هر چقدر تجهیزات یخچال شما بیشتر باشد، هزینه بالاتری هم برای آن باید پرداخت کنید.

ضمانت و خدمات پس از فروش

یکی از مسائل بسیار مهم خرید کالای حساسی مثل یخچال، گارانتی آن است. معمولا شرکت های گارانتی کمپرسور یخچال را از 5 تا 10 سال گارانتی و خود یخچال را هم تا 2 سال گارانتی می کنند. توجه داشته باشید که برای فعال کردن گارانتی، حتما حتما باید از نمایندگی های معتبر بخواهید تا برای نصب و راه اندازی یخچال شما تعمیر کار بفرستند، در غیر این صورت، گارانتی کالای شما قابل پذیرش نخواهد بود.

میزان مصرف انرژی یخچال فریزر

شاید کمتر پیش بیاید که به این مسئله توجه چندانی بکنیم. اما در نظر داشته باشید که کالاهایی مثل یخچال فریزر، به صورت دائمی به برق متصل و روشن هستند. بنا بر این، میزان بهینه بودن مصرف انرژی این کالا ها اهمیت بیشتری نسبت به سایر لوازم خانگی مثل جارو برقی پیدا می کند. بنا بر این، در هنگام خرید، به برچسب استاندارد مصرف انرژی کالا دقت کنید. بهینه تارین حالت مصرف به یخچال هایی با درجه A++ تعلق دارد. به همین نسبت، ممکن است یک یخچال درجه مصرف پایین تری مثل B+ داشته باشد که در این صورت مصرف انرژی آن بالا و کاملا غیر بهینه است.

مهم ترین نکاتی که در خرید یخچال باید در نظر داشته باشیم

حجم و فضای اشغالی یخچال

اندازه یک یخچال هم اهمیت دارد. به عنوان مثال، خرید یک یخچال ساید برای یک آشپزخانه 6 متری شاید منطقی نباشید! مسئله مهم دیگر، این است که شما باید با توجه به تعداد اعضای خانواده و حتی میزان رفت و آمد خودتان هم توجه داشته باشید. ممکن است شما فرد مجردی باشید که رفت و آمد خاصی ندارد و یک یخچال کوچک هم برایش کافی است، یا خانواده پر جمعیت و پر رفت و آمدی باشید که یخچال ساید بای ساید یا یخچال دو قلو انتخاب بهتری برایشان است.

برند یخچال و فریزر

همچون هر کالای دیگری، برند یخچالی که تهیه می کنید هم اهمیت دارد. در هر صورت، خرید یک برند معتبری مثل یخچال ال جی می تواند تا حدود زیادی خاطر شما را از کیفیت کالا جمع کند. ضمن آن که گاهی بهتر است هزینه بیشتری بکنیم و محصول شناخته تری را تهیه کنیم که مطمئن هستیم ماندگاری و کیفیت بالاتری دارد، تا محصول بی نام و نشانی که هنوز نتوانسته در بازار خودش را اثبات کند.

خرید از فروشگاه های حضوری یا اینترنتی معتبر

در نهایت، منطقی ترین کار این است که از فروشگاه هایی معتبر خرید خودتان را انجام دهید. این مسئله اخرین چیزی است که باید در خرید یخچال در نظر بگیرید و شاید مهم ترین آن هم هست! زیرا اگر همه موارد فوق را هم به خوبی بررسی کنید، خرید از فروشگاه نامعتبر می تواند همه زحمات شما را به باد دهد و حسابی شما را به دردسر بیاندازد.

اینجا به شما فروشگاه اینترنتی ماردین کالا را معرفی می کنیم. در این فروشگاه شما می توانید انواع یخچال و فریزر ها را بررسی و انتخاب مطمئنی داشته باشید. در این فروشگاه شما علاوه بر بررسی قیمت یخچال ال جی و سایر مدل های یخچال و فریزر، می توانید سایر لوازم خانگی را با بهترین قیمت و همراه با گارانتی خریداری کنید. پس همین حالا وارد این فروشگاه اینترنتی شده و با خیال راحت لوازم خانگی دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

مهم ترین نکاتی که در خرید یخچال باید در نظر داشته باشیم

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟