بهترین روش ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

بهترین روش ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

اعتیاد یک بیماری خطرناک است که نیاز به درمان دارد، اما روش نادرست برای ترک اعتیاد و استفاده از دستور العمل‌های غیر اصولی، می‌تواند بسیار خطرناک‌ باشد. اگر ترک به وسیله کارشناسان بی‌تجربه انجام شود، نه تنها درمان نمی‌شود، بلکه ممکن است به موارد دیگر یا بیماری‌های خطرناک مبتلا شود.

در کلینیک ترک اعتیاد نگین، با استفاده از کارشناسان و دکترهای با تجربه و متخصص، بهترین روش ترک به کار گرفته می‌شود. در واقع ترک اعتیاد در این کلینیک، به‌صورت تضمینی و کارشناسی انجام می‌شود.

روشهای ترک اعتیاد چیست

به‌طور کلی روش‌های ترک اعتیاد به چهار دسته تقسیم می‌شود. امروزه اکثر افراد می‌دانند که یک فرد معتاد مجرم نیست و بیمار است. اعتیاد به معنای عادت‌های بد و غلط است، اما از قدیم گفته‌اند که ترک عادت موجب مرض است. برای از بین بردن یا کم کردن عوارض ترک، باید از روش‌های اصولی استفاده کرد. برای معرفی بهترین این روش‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقوط آزاد یا ناگهانی
  • روش تدریجی
  • روان درمانی
  • داروهای کمکی

ترک اعتیاد به روش سقوط آزاد یا ناگهانی

در این روش معتاد را مجبور می‌کنند که به‌طور ناگهانی مواد را ترک کند. در واقع با وارد کردن شک به بدن، با روش‌های بستن فرد به تخت و زندانی کردن فرد بیمار، او را از مصرف مواد باز می‌دارند. این روش که از قدیم اجرا می‌شده، دیگر اعتباری ندارد و روش مطلوبی نیست. مرگ فرد معتاد در اثر ترک ناگهانی و بازگشتش به وضعیت قبلی، از عوارض جانبی این روش است. درصد بسیار پایینی از افرادی که با این روش ترک می‌کنند، دیگر به سراغ اعتیاد نمی روند.

بهترین روش ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

ترک اعتیاد به روش تدریجی

در این روش، فرد معتاد، به‌صورت تدریجی، مصرف مواد مخدر را کم می‌کند. کارشناسان این روش را یک درمان اصولی و کاربردی می‌دانند. با توجه به این‌که، به‌مرور زمان، دوز مصرف مواد را کم می‌کند، با گذشت زمان، بدن فرد کاملاً سم زدایی می‌شود. درصد موفقیت و ترک کامل این روش بسیار بالا است و فرد معتاد، به ندرت، بعد از درمان با این روش، مجدداً به سراغ مواد می‌رود.

ترک اعتیاد به روش روان درمانی

افسردگی، طرد شدن فرد از جامعه، شکست‌های عشقی در زندگی و…، بهانه‌هایی برای اعتیاد هستند. برای ترک، ابتدا فرد باید به باور قلبی برسد و داوطلبانه خواستار کنار گذاشتن مواد مخدر شود. یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ترک، استفاده از روانپزشکی و روان درمانی است. کارشناسان با مشاوره دادن، ریشه و دلایل اصلی معتاد شدن فرد بیمار را پیدا خواهند کرد.

از طرفی طریقه وسوسه شدن و تمایل پیدا کردن فرد بیمار به مصرف مواد مخدر، می‌تواند در ترک اعتیاد فرد حائز اهمیت باشد. از طریق روان درمانی، از وسوسه‌های فکری و تمایل مجدد به مصرف مواد مخدر هم جلوگیری می‌شود.

ترک اعتیاد به کمک داروهای کمکی

استفاده از داروهای کمکی، اعم از شیمیایی و گیاهی، یکی دیگر از رایج‌ترین شیوه‌های ترک است. البته استفاده از داروهای کمکی باید تحت نظارت پزشکان متخصص و با تجربه در این زمینه باشد. البته استفاده از داروهای گیاهی و سنتی بسیار مؤثرتر از داروهای شیمیایی است. داروهای گیاهی عوارض خطرناکی ندارند و بازدهی بهتری هم دارند.

انواع مراکز ترک اعتیاد موجود در ایران

همان‌طور که گفته شد، روش‌های متعددی برای ترک وجود دارد. مراکز ترک اعتیاد موجود در ایران، بنا به صلاح دید و تخصص خود، هر کدام یک یا چند روش از موارد گفته شده را به کار می‌برند.

توجه داشته باشید قبل از اینکه بیمار خود را به مراکز مرتبط بسپارید، حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید. اگر مرکز درمانی، تجربه کافی نداشته باشد و حتی یک کوتاهی کوچک انجام دهد، ممکن است جان بیمار را به خطر بیندازند.

بهترین روش ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

بیمارستان درمان اعتیاد نگین

یکی از مراکز ترک اعتیاد موجود در ایران، بیمارستان درمان اعتیاد نگین است. این مرکز کارشناسان، پزشکان، روان پزشکان و متخصصان معتبر را در یک جا جمع کرده است. مراحل ترک در این مجموعه به شرح زیر است:

  1. ویزیت بیمار: در این مرحله، تیم پزشکی مرکز با توجه به موارد متعددی مثل زمان و مدت مصرف، نوع مواد و…، بهترین روش درمانی را بررسی می‌کنند.
  2. بررسی وضعیت روانی بیمار: در این مرحله، گروه روانپزشکی، وضعیت روانی مثل افسردگی، خشم و… بیمار را بررسی می‌کنند.
  3. بستری شدن بیمار: بعد از بررسی و تشخیص کامل و دقیق همه جوانب، توسط تیم‌های پزشکی، روان پزشکی، روان شناسی، روان شناسی بالینی و…، روند درمان بیمار شروع می‌شود. روند درمان، تحت نظارت کامل متخصصان انجام خواهد شد. در واقع این مرکز شیوه‌های مطلوب ترک اعتیاد، مثل روان درمانی، ترک تدریجی، دارو درمانی با داروهای سنتی و طبیعی را برای ترک به کار می‌برد.
  4. ترخیص بیمار: مرکز نگین بعد از ترک، بیمار را رها نمی‌کند. در واقع با ترخیص و درمان بیمار، مرکز یک مددکار را برای کمک به استقلال و بهبود رابطه در خانواده، جامعه، محیط کار و زندگی شخصی، با بیمار همراه می‌کند. مددکار وظیفه دارد به معتاد درمان شده کمک کند تا اطمینان و رضایت خاطر را در زندگی به دست آورد.

بهترین روش ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

سخن آخر

مرکز ترک اعتیاد نگین دارای تیم‌های پزشکی، روان شناسی و روان پزشکی است. کلیه روند درمان بیمار، تحت نظارت تیم‌های پزشکی، با روش‌های اصولی و با کمترین عوارض، به‌صورت تضمینی انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد فرایند ترک اعتیاد در این مرکز، کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟