برای خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه نماییم؟

موضوع تجهیز مطب و آزمایشگاه برای افرادی که قصد تاسیس مطب یا آزمایشگاه را دارند بسیار مهم است. اگر قصد خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی را دارید بهتر است این مقاله را به‌ دقت مطالعه کرده تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید این تجهیزات را کسب کنید.

برای خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه نماییم؟

مشخص کردن قطعات کامل تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای خرید می تواند کار آسانی باشد. خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی شباهت زیادی به خرید یک خودرو دارد. برندها و مدل های مختلفی برای انتخاب وجود دارد و همچنین فروشندگان مختلفی نیز در دسترس هستند. در ادامه 6 مورد را که هر مدیر آزمایشگاه یا مطب باید قبل از خرید تجهیزات به آنها توجه کند، گرد آورده ایم.

  1. مشخص کنید به چه تجهیزاتی نیاز دارید

وقتی برای خرید یک وسیله نقلیه جدید می روید، یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که آیا به سواری، کامیون یا وانت نیاز دارید. به طور مشابه، هنگام شروع خرید انواع تجهیزات پزشکی بیمارستانی یا مطب و آزمایشگاهی، باید دقیقاً بدانید که به چه چیزی نیاز دارید. در نظر بگیرید که آیا مارک یا مدل خاصی وجود دارد که به آن نیاز دارید و همچنین ویژگی ‌هایی که برای مطب یا آزمایشگاه شما ضروری هستند. قبل از شروع خرید، بدانید دقیقا چه می خواهید.

  1. فروشندگان را مقایسه و ارزیابی کنید

فروشندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی شامل تولید کنندگان و تامین کنندگان تا سایت های حراج آنلاین را شامل می شود. خرید انواع تجهیزات پزشکی خانگی و آزمایشگاهی به طور مستقیم از سازنده اغلب به معنای خرید تجهیزات جدید است که باید شامل گارانتی و قرارداد خدمات باشد. مزیت بزرگ خرید مستقیم از تولید کننده این است که این شرکت در مورد ابزارهای خود آگاه است و می تواند بیشترین اطلاعات و پشتیبانی را ارائه دهد.

  1. در مورد خدمات پس از فروش محصول تحقیق کنید

هنگامی که ضمانت ها به پایان می رسد، هنوز این احتمال وجود دارد که مشکلی در تجهیزات شما به وجود بیاید. در صورت خرابی به جای پرداخت هزینه به تعمیرکاران از خدمات پس از فروش محصول استفاده کنید. در صورت بروز خرابی، این کار می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. بنابراین هنگام خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی گرفتن قرارداد خدمات پس از فروش سودمندتر است.

برای خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه نماییم؟

  1. بررسی بازخوردهای سایر کاربران

هنگامی که آماده خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی هستید، در مورد تجهیزات و فروشنده تحقیق کنید. کامنت ها را در صفحه محصول بخوانید تا ببینید آیا سایر کاربران با تجهیزات مشابه مشکلی داشته اند یا خیر. این کار می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد خرید کمک کند. همچنین باید ببینید که آیا مشتریان قبلی محصول را توصیه می کنند؟

همچنین می‌توانید از همکاران خود پرس و جو کنید. برخی از موسسات قراردادهایی با تامین کنندگان دارند که به آنها امکان می دهد تجهیزات و لوازم را با نرخ تخفیف دریافت کنند. قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید از اطراف تحقیق کنید.

  1. در مورد هزینه های تعمیر تحقیق کنید

شما می‌توانید درباره هزینه‌های تعویض برای برندها و مدل‌های خاص تحقیق کنید. این کار می تواند به شما کمک کند در صورت گذراندن زمان دشواری بین دو قطعه مختلف تصمیم درستی بگیرید. داشتن توانایی تعمیر ابزار خود با هزینه کمتر می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند ؛ حتی اگر هزینه آن در هنگام خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کمی بیشتر باشد.

  1. ببینید چه آموزشی ارائه می شود

با خرید انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، تیم مطب یا آزمایشگاه شما باید نحوه استفاده از آن را بیاموزد. برخی از شرکت ها ممکن است ابزارهای آموزشی آنلاین را ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است کتابچه های راهنما به شما بدهند. اگر خرید بزرگی انجام می‌دهید، گاهی اوقات تولیدکنندگان آموزش در محل دستگاه را ارائه می‌دهند تا بتوانید نحوه استفاده از آن را از کارشناسان بیاموزید. سطح تجربه کارکنان شما با نوع تجهیزات به شما کمک می کند تا نیاز خود را به برنامه های آموزشی تعیین کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟