تقسیم هزینه های شارژ ساختمان چگونه است؟

تقسیم هزینه های شارژ ساختمان چگونه است؟

نرم افزار حسابداری ساختمان مسکونی که امروزه استفاده از آن ها در ساختمان های مسکونی بسیار رایج شده است به عنوان یک راه حل برای تقسیم هزینه های ساختمان ها در نظر گرفته می شود که کمک می کند در هر شرایطی مدیران ساختمان بتوانند هزینه شارژ واحد ها را محاسبه کرده و با صرف کمترین زمان و هزینه آن ها را از ساکنین دریافت کنند. این نرم افزارها که امروزه جایگزین حسابدارهای مستقر در ساختمان شده اند به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرند و در زبان انگلیسی از آن ها به عنوان تولباکس مدیریت ساختمان نیز یاد می شود. حالا همراه با شما قصد داریم نگاهی به تمامی امکاناتی که این اپلیکیشن های حسابداری ساختمان در اختیار شما قرار می دهند نگاهی انداخته و در نهایت نیز یکی از بهترین نمونه ها را به شما معرفی کنیم.

محاسبه خودکار شارژ ساختمان

یکی از محاسن استفاده از نرم افزارهای حسابداری ساختمان مسکونی، امکان محاسبه شارژ ساختمان با استفاده از معیارهای بسیار خاص می باشد. در این بخش مدیر ساختمان برای خود معیارهایی را انتخاب می کند و بر اساس همان نرم افزار به صورت خودکار برای هر واحد مبلغی را به عنوان شارژ در نظر می گیرد. هر ساختمانی به منظور محاسبه شارژ ، معیارهای خاص خود را دارد ولی مهمترین عوامل در تعیین شارژ ساختمان تعداد ساکنین ، طبقه واحد ، متراژ خانه و بخش های مشاع ساختمان می باشد. در صورتی که گاز ، آب و حتی برق ساختمان مشاع باشد مبلغ شارژ محاسبه شده نسبت به ساختمان هایی که به این صورت نمی باشد کمی متفاوت می باشد.

گزارش دهی خودکار نرم افزاهای حسابداری

اصلی ترین مسئله ای که در زمینه مدیریت ساختمان وجود دارد عدم شفافیت هزینه کرد در ساختمان ها می باشد. در نرم افزار حسابداری ساختمان مسکونی مدیر ساختمان این قابلیت را دارد که گزارش دقیقی را از نحوه هزینه کرد ساختمان ارائه دهد. علاوه بر اینکه مدیران ساختمان می توانند از طریق این نرم افزارها گزارش دریافت کنند این امکان نیز وجود دارد که کاربران و ساکنین نیز به صورت آنلاین و چاپی گزارش هایی را دریافت کنند. در این گزارش دهی کاربران می توانند مبالغ دریافتی و هزینه های انجام شده بر روی ساختمان را مشاهده کرده و متوجه شوند شارژ ساختمان به چه صورتی مورد استفاده قرار گرفته است.

برخورد با واحدهای بدهکار

یکی از دلایلی که سبب می شود بسیاری از ساکنین نسبت به پرداخت هزینه های شارژ ساختمان بد قول باشند عدم محاسبه و در نظر گرفتن جریمه برای این افراد می باشد. با استفاده از یک نرم افزار مناسب شما می توانید هزینه جریمه کرد تمامی واحدها را محاسبه کرده و آن ها را بدهکار ساختمان کنید. نحوه محاسبه جریمه نیز به صورت خودکار توسط نرم افزار صورت می گیرد و درصدی از شارژ ماهیانه می باشد.

محاسبه خانه های خالی از سکنه

در بسیاری از ساختمان های مسکونی مالکین به منظور سرمایه گذاری ، خانه هایی را خریداری می کنند و بدون اجاره دادن خانه ها تلاش می کنند از پرداخت شارژ ماهیانه سر باز زنند. برای این دست از افراد نرم افزار حسابداری ساختمان معیارهای مجزایی را در نظر می گیرد تا با استفاده از آن بتوانند هزینه شارژ معقولی را پرداخت کنند. بر اساس این مزیت مدیریت می تواند به راحتی برای تمامی خانه ها هزینه شارژ مجزایی را در نظر بگیرد.

قابلیت تعریف چندین ساختمان به صورات همزمان

برخی از مدیران ساختمان به صورت مشترک دو یا چند ساختمان را به صورت همزمان مدیریت می کنند. برای این دست از افراد نرم افزار حسابداری ساختمان مسکونی این امکان را فراهم آورده که بتوانند تمامی ساختمان ها را در یک اپ اضافه کنند. این قابلیت برای ساکنین نیز وجود دارد که می توانند تمامی خانه های تحت مالکیت را در نرم افزار اضافه کنند.

امکان پرداخت قبوض از طریق اینترنت

از بهترین امکانات این نرم افزارها امکان پرداخت تمامی قبوض به صورت خودکار و یا دستی می باشد. کاربران می توانند شناسه قبوض خود را وارد کرده و بر همین اساس هزینه آن ها از صندوق پرداخت می شود. این امکان به شما اجازه می دهد با واریز هزینه در صندوق برنامه مدیریت تمامی قبوض را به صورت آنلاین بر عهده بگیرید.

نرم افزار مدیریت امور مالی ساختمان هومتیک

یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای مدیریت امور مالی نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک می باشد که سالها بر روی مدیریت مسائل ساختمان تمرکز کرده است. در این نرم افزار کاربران می توانند از طریق صندوق مالی تمامی مسائل مالی را به صورت خودکار مدیریت کنند. یکی از بهترین مزیت های این اپ که آن را نسبت به دیگر رقباء متمایز می کند بحث تابلو اعلانات می باشد که این امکان را فراهم می آورد ساکنین با هم بتوانند در ارتباط باشند!

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟