مزایا و راهنمای طراحی و اجرای استخر در باغ و خانه

استخر شنا چیزی بیش از مکانی برای آب تنی با طراوت است، این یک ارتقای کامل در سبک زندگی خانواده شما است و محیطی عالی برای استراحت، فراغ و سرگرمی است. استخر همچنین می تواند زیبایی حیاط شما را بسیار افزایش دهد، به خصوص زمانی که با ویژگی مانند آبنما طراحی شده باشد.

برای به دست آوردن دوام و ارزش بالا برای استخر خود، مهم است که با در نظر گرفتن عواملی مانند فضا، آب و هوا، کیفیت خاک، شیب حیاط و بودجه، برای فرآیند طراحی و ساخت برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا با توضیح اصول اولیه نحوه برنامه‌ریزی احداث استخر، از انتخاب نقطه‌ای در حیاط تا اخذ مجوزهای ساخت، شروع کنید.

مزایا و راهنمای طراحی و اجرای استخر در باغ و خانه

هنگام ساخت استخر چه نکاتی را باید در نظر گرفت

شما می خواهید ساخت استخر برای شما، تا حد ممکن طبق برنامه و در حد بودجه، زیبا انجام شود. برای اطمینان از دستیابی به نتایج دلخواه، باید برنامه های خود را از قبل با یک سازنده استخر با تجربه در میان بگذارید، به عنوان مثال، باید در مورد نحوه رسیدگی به جزئیاتی مانند زهکشی، محوطه سازی، چیدمان حیاط، اندازه استخر، مراقبت و نگهداری مداوم استخر، مصالح ساختمانی ترجیحی، و در صورت لزوم، استراتژی هایی برای ساخت و ساز در زمینهای شیبدار صحبت کنید. بیشتر فرآیند برنامه ریزی استخر باید قبل از شروع سازماندهی شود. شاید فکر کردن در مورد آن مشکل به نظر برسد، اما برنامه ریزی برای استخر، شما را برای موفقیت و رضایت بیشتر آماده می کند.

مزایای ساخت استخر در باغ

هیچ چیز مانند یک استخر جدید و زیبا برای برای تفریح خود و بازی بچه ها در باغ تحسین و هیجان شما و دوستانتان را به ارمغان نمی آورد. اما شاید از خود پرسیده باشید که آیا ساخت استخر در باغ ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ برای کمک به شما در سنجش این تصمیم مهم، در اینجا چند مورد از مزایایی که یک استخر می تواند ارائه دهد، آورده شده است!

آیا باغ شما ارزش ساخت استخر را دارد؟

ساخت استخر یک تصمیم مهم است که در نهایت فقط شما و خانواده تان می توانید آن را بگیرید. با این حال، در حالی که هیچ کس نمی تواند برای شما تصمیم بگیرد، عواملی وجود دارد که ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. از داشتن گزینه های بیشتر برای پذیرایی از میهمانان گرفته تا سود بالقوه دراز مدت در آینده، این پنج مزیتی است که می توانید از سرمایه گذاری ساخت استخر در باغ بهره مند شوید.

  • اضافه کردن یک استخر می تواند برای خانه شما ارزش افزوده ایجاد کند و به شما کمک کند ملک را با قیمت بالاتر بفروشید.
  • استخر ساعت های بی شماری از سرگرمی را برای کل خانواده، به علاوه دوستان، همسایگان و … فراهم می کنند!
  • استخر مرکز مناسبی برای پذیرایی از مهمانان در هر سنی است. با یک کوکتل باربیکیوهای تابستانی را میزبانی کنید، در اطراف استخر استراحت کنید، مهمانی های استخری برای دوستان فرزندان خود ترتیب دهید، و موارد دیگر!
  • در خلوت و آسایش باغ خود با بهترین حالت ورزش کنید.
  • خواه پس از کار پر استرس نیاز به استراحت داشته باشید، خواهان شروعی آرام برای صبح خود باشید، یا صرفاً در حال و هوای فرار به یک مکان استوایی هستید، استخر شما مکانی است که می توانید در آن استراحت و تجدید قوا کنید.

مزایا و راهنمای طراحی و اجرای استخر در باغ و خانه

آیا ساخت استخر خانگی ارزشمند است؟

هزینه نصب یک استخر داخلی معمولاً بیشتر از استخر در باغ است که آن را به سرمایه اولیه بزرگتری تبدیل می کند. به گفته دلال مسکن، در بعضی مناطق افراد ترجیح میدهند یک استخر در بام یا استخر سرپوشیده داشته باشند تا یک استخر در باغ.

افراد نسبت به میزان فضایی که در اختیار دارند و تعداد دفعات استفاده از استخر در فصول مختلف استخر در باغ یا استخر در خانه را انتخاب میکنند. با یک سازنده باتجربه صحبت کنید، که می تواند به شما کمک کند مزایا و معایب استخرهای درون خانه را در مقابل استخر در باغ بسنجید تا تعیین کنید کدام گزینه مناسب سبک زندگی شماست.

سوالات متداول برنامه ریزی استخر

در این بخش از راهنمای برنامه ریزی استخر، به برخی از متداول ترین سؤالات شما در مورد برنامه ریزی استخرهای مسکونی پاسخ خواهیم داد.

آیا به نقشه ساختمانی برای استخر نیاز دارید؟

بسته به مقررات محل زندگی شما، ممکن است از شما خواسته شود قبل از شروع ساخت و ساز، یک نقشه ساختمانی ارائه دهید و مجوز دریافت کنید. از آنجایی که مقررات مربوط به ساخت استخرهای مسکونی بسته به مکان بسیار متفاوت است، بررسی قوانین و مقررات در منطقه شما ضروری است.

استخر باید کجای باغ قرار بگیرد؟

شما باید تعیین کنید استخر شما در کجای باغ شما قرار گیرد. این بدان معناست که شما همچنین باید به جزئیاتی مانند اندازه و ابعاد استخر فکر کنید. شکل و چیدمان حیاط شما؛ حیاط شما صاف یا شیبدار حداقل فاصله ای که باید بین خانه و استخر شما حفظ شود. موقعیت مخزن سپتیک شما؛ موقعیت ویژگی های غیرقابل حرکت روی چمن شما مانند آلاچیق؛ و در نهایت، حتی میزان دریافت نور خورشید در قسمت های مختلف باغ شما.

شما باید هر یک از این نکات را با یک سازنده معتمد استخر، همراه با جزئیات مرتبط مانند حریم خصوصی، منظره و فضایی برای محوطه سازی یا عرشه سازی در اطراف استخر در میان بگذارید، همه اینها تحت تأثیر قرار گرفتن استخر در باغ شما قرار می گیرند.

چگونه بفهمم که می توانم در حیاط خود استخر بسازم؟

ارزیابی باغ خود را از یک پیمانکار حرفه ای دریافت کنید، می تواند به ملک شما نگاه کند تا مشخص کند که آیا ساخت و ساز از نظر فضا، کیفیت خاک و سایر جزئیات فیزیکی امکان پذیر است یا خیر. به یاد داشته باشید، حتی باغ های شیب دار یا کوچک معمولاً برای ساخت و ساز مناسب هستند، بنابراین اگر فضا یا بودجه شما محدود به نظر می رسد ناامید نشوید، یک استخر زیبا و کاربردی نزدیک تر از آنچه فکر می کنید در دسترس است! حتی می توانید یک استخر پیش ساخته در باغ خود استفاده کنید.

هزینه متوسط ​​طراحی و اجرای استخر چقدر است؟

هزینه یک استخر بسته به عواملی مانند اندازه و شکل استخر می تواند بسیار متفاوت باشد. مصالح ساختمانی مورد استفاده، مانند ساخت در مقابل فایبرگلاس؛ و اینکه آیا می خواهید جزئیات سفارشی مانند سکوهای برنزه کننده، آبنما، سیستمهای ایمنی خودکار، جت های آبگرم یا پله های استخر داخلی را اضافه کنید. قیمت همچنین می‌تواند تحت تأثیر عواملی مانند در دسترس بودن نیروی کار و مصالح، و اینکه آیا تجهیزات ساخت و ساز تخصصی مورد نیاز است یا خیر، تأثیر می‌پذیرد.

مزایا و راهنمای طراحی و اجرای استخر در باغ و خانه

کلام آخر و یک پیشنهاد

برنامه ریزی موفقیت آمیز استخر نیاز به تفکر دقیق، توجه به جزئیات و هماهنگی دارد. از انتخاب محل استخر، تا تعیین اینکه آیا ویژگی هایی مانند دیوار حائل ضروریست  یا خیر، باید طیف وسیعی از عوامل زیبا شناختی، مالی و عملی را از ابتدای پروژه خود در نظر بگیرید. اما لازم نیست این یک فرآیند استرس زا یا طاقت فرسا باشد. شما می توانید با یک پیمانکار ساخت استخر با تجربه مشورت کنید، مدرن استخر با سابقه و تجربه ای بیشتر از 30 سال در زمینه ساخت انواع استخر در سطح کشور و همکاری با هلدینگهای معتبر پیشنهاد خوبی در این زمینه است می توانید با کارشناسان مدرن استخر تماس بگیرید. برای اینکار نام برند را در گوگل سرچ کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟