آرامش خوابی راحت با روبالشی ساتن

یک سوم عمر انسان به خواب اختصاص داده می‌شود. از این رو، داشتن لوازم خواب مناسب شامل تشک، لحاف، بالش در بهبود کیفیت خوابی سالم ضروری است. به طبع، جنس روبالشی نیز نقش خیلی مهمی در این زمینه دارد. انتخاب روبالشی ساتن می‌تواند به علت دارا بودن لطافت و نرمی ساتن در کنار انواع روبالشی‌های دیگر از قبیل نخ‌پنبه، نخ، کتان و … مورد توجه قرار گیرد. استفاده از روبالشی مناسب می‌تواند عمر و دوام بالش را افزایش دهد. امروزه ساتن از الیاف پنبه ابریشم و یا مواد مصنوعی همچون پلی‌استر، استات و نایلون بافته می‌شود. تنوع رنگ و طرح در ساتن باعث شده است، تا کاربران متناسب با نیاز خود از آن استفاده کنند. این پارچه‌ی کلاسیک مدت‌هاست که در تولید انواع لباس‌های مجلسی، سرویس خواب، کیف و کفش، لوازم تزیینی و … کاربرد دارد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب روبالشی از جنس ساتن پرداخته می‌شود.

آرامش خوابی راحت با روبالشی ساتن

پوست و روبالشی ساتن

به طور متوسط سر و صورت، حدود ۷ تا ۸ ساعت بر روی بالش قرار می‌گیرد. بنابراین، انتخاب روبالشی مناسب  برای حفاظت از پوست و مو نیز اهمیت دارد. سطح روبالشی ساتن صاف و لغزنده است. این ویژگی می‌تواند برای پوست و مو مفید می‌باشد. زیرا نرمی، لغزندگی و لطافت ساتن باعث کاهش چین و چروک می‌شود. افرادی که عادت دارند به پهلو بخوابند بیشتر در معرض چین و چروک در اطراف چشم و دهان هستند. به طور معمول روبالشی‌های نخی و پنبه‌ای سفت هستند و خاصیت لغزندگی ندارند. بدین ترتیب، در هنگام خواب صورت فرد بر اثر کشیده شدن یا ثابت ماندن برای ساعت‌های متوالی بر روی بالش فشار بیشتری بر روی پوست صورت ایجاد می‌کند. علت این است که با ورود به دوره‌ی میان‌سالی و کاهش تحرک در طول خواب نسبت به دوره‌ی کودکی و جوانی، بدن برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت قرار می‌گیرد. به طبع، فشار بیشتری بر روی قسمت خاصی از پوست وارد می‌شود.

محافظت از مژه‌ها

روبالشی ساتن برای کسانی که عادت دارند اغلب بر روی شکم بخوابند نیز سودمند است. چون در این وضعیت تمام صورت بخصوص مژه‌ها در تماس با روبالشی است. از آن‌جا که بعضی مژه‌ها شکننده است و یا اکستنشن شده‌اند، استفاده از این نوع روبالشی می‌تواند به جلوگیری از ریزش یا شکستگی مژه‌ها کمک کند.

انواع مو و روبالشی ساتن

به طور معمول، در طول خواب بارها موقعیت سر تغییر می‌کند. این امر باعث مالش و سایش مو بر روی روبالشی می‌شود. روبالشی ساتن برخلاف روبالشی نخی، پنبه‌ای و … اصطکاک کمتری با موی سر پیدا می‌کند. به همین دلیل باعث کشیدگی مو بر روی سطح بالش نمی‌شود. بنابراین، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر می‌تواند به جلوگیری از وز شدن موها نیز کمک کند. به عبارتی دیگر، بیشتر کسانی که با گره خوردن موی سر خود مشکل دارند، می‌توانند از این روبالشی استفاده کنند. به خاطر سطح لغزنده‌ی ساتن، مو به راحتی روی بالش سر می‌خورد و در هم فرو نمی‌رود. در نتیجه گره‌های کمتری در موی سر ایجاد می‌شود. در ضمن موهای اتو کشیده بر روی این نوع از روبالشی برای مدت بیشتری صاف می‌مانند. از این رو، این نوع روبالشی برای همه‌ی انواع موها گزینه‌ی مناسبی است. به خصوص برای افرادی که دارای موهای وز، مجعد و موج‌دار می‌باشند.

آرامش خوابی راحت با روبالشی ساتن

حفظ رطوبت پوست سر و صورت

روبالشی نخی به دلیل خاصیت جذب‌کنندگی باعث از بین رفتن رطوبت و سبوم طبیعی پوست سر و صورت می‌شود. سبوم یا سبیوم همان چربی طبیعی پوست است که بر روی پوست صورت و کف سر نیز وجود دارد. این چربی از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین، در صورتی که چربی پوست به اندازه کافی ترشح شود و فعالیت سبوم درست باشد، به طبع رطوبت پوست به خوبی حفظ خواهد شد. در این صورت پوست دچار پیری زودرس و مو نیز دچار شکنندگی و خشکی نمی‌شود. روبالشی ساتن در حفظ سبوم و رطوبت موها نیز موثر است. این امر باعث می‌شود که موها ظاهری سالم و براق داشته باشند. از موارد دیگری که به حفظ سبوم پوست سر کمک می‌کند، این است که بعد از شستن موها حتما آن را خشک کنید و هرگز با موهای خیس نخوابید. زیرا بخش قابل توجهی از چربی ضروری موها به روبالشی انتقال می‌یابد. موهای خیس به نسبت موهای خشک ضعیف‌تر و آسیب‌پذیری بالاتری دارند.

آرامش خوابی راحت با روبالشی ساتن

ضد حساسیت بودن

استفاده از روبالشی ساتن به دلیل دارا بودن سطح صاف مناسب کسانی است که مشکل آکنه‌ دارند. سطح لغزنده‌ی این جنس از روبالشی، چربی و مواد آرایشی و … را جذب بافت خود نمی‌کند و تماس کمتری با پوست ایجاد می‌کند. عدم وجود اصطکاک در بافت ساتن  برای پوست‌های آکنه‌دار باعث می‌شود که کمتر تحریک شوند. همچنین برای بیمارانی توصیه می‌شود که تحت جراحی صورت، جراحی پلاستیک و یا شیمی درمانی قرار گرفته‌اند. این جنس از روبالشی برای مبتلایان به آسم نیز مفید است. علائم بیماری پوستی درماتیت با استفاده از این نوع روبالشی کاهش می‌یابد. کودکانی که دچار حساسیت هستند، بهتر است از روبالشی‌های ساتن استفاده کنند.

انواع مدل‌های روبالشی

تنوع رنگ در ساتن بسیار زیاد است. بنابراین، به راحتی می‌توان با رنگ سایر سرویس خواب هماهنگ کرد. این امر  به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب نیز منجر می‌شود. نحوه‌ی بسته شدن روبالشی اعم از این‌که به صورت زیپی باشد یا مدل گره‌ای کاملا به سلیقه‌ی فرد بستگی دارد. برای کسانی که مایل هستند هر هفته یا دو هفته یک بار روبالشی خود را بشویند، مدل سردوزی شده پیشنهاد می‌شود. این مدل ساده‌ترین نوع روبالشی است که فقط دور لبه‌ها سردوزی شده است. از دیگر مدل‌ها می‌توان به روبالشی پاکتی و روبالشی دکمه‌دار نیز اشاره کرد. در مدل پاکتی یک طرف آن دوخته می‌شود و طرف دیگر آن همانند پاکت است. این مدل مناسب کسانی است که به راحت خارج کردن و گذاشتن بالش درون کاور اهمیت می‌دهند. به طور معمول روبالشی‌ ساتن که دارای چین یا لبه باشد، هنگام کشیده شدن بر روی بالش زیبایی آن چند برابر می‌شود.

آرامش خوابی راحت با روبالشی ساتن

کیفیت روبالشی

روبالشی مناسب می‌تواند به دوام و افزایش عمر بالش منجر شود. همچنین از رطوبت ناشی از تعریق بر روی بالش جلوگیری می‌کند. اگر از روبالشی‌های با کیفیت پایین استفاده کنید، در صورت تعریق لک‌های قهوه‌ای رنگ بر روی بالش ایجاد می‌شود و ظاهر ناخوشایندی به بالش می‌دهد. جنس روبالشی بهتر است از جنس ساتن یا ابریشم باشد. در هنگام انتخاب روبالشی از جنس‌های کتانی پرهیز کنید. از آن‌جا که به طور معمول روبالشی هر هفته شسته می‌شود، ثبات رنگ و پرز نشدن پارچه‌ی روبالشی اهمیت بسزایی دارد. کیفیت روبالشی با قیمت آن رابطه‌ی مستقیمی دارد. به طبع، قیمت روبالشی ساتن از ابریشم ارزان‌تر ولی نسبت به پارچه‌هایی مثل پنبه گران‌تر است.

کسب‌ شاپ و آرامش خواب

اهتمام فروشگاه کسب شاپ بر این بوده است، تا با ارائه‌ی انواع روبالشی ساتن در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد. عرضه‌ی انواع روبالشی ساتن لبه‌دار، ساتن کش، ساتن سیلک و … از دیگر خدماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. همچنین برای پوشش دهی سلیقه‌ی سایر مخاطبان خود، اقدام به ارائه‌ی روبالشی از جنس مخمل و اکسسوری خواب همچون کش مو و چشم‌بند کرده است.

کسب‌شاپ مادران باردار و شیرده را نیز فراموش نکرده است و برای این طیف از عزیزان، بالش‌ بارداری و شیردهی فراهم کرده است. این فروشگاه با عرضه‌ی انواع بالش از جنس پر و الیاف در وزن‌های مختلف بیشتر مشکلات خواب را برطرف کرده است. ارائه‌ی انواع روتختی و لحاف در این فروشگاه می‌تواند نیاز افرادی را مرتفع کند که سلیقه‌ی زیبایی در دکوراتیو کردن اتاق خواب دارند. پس اگر جزو کسانی هستید که در جست‌وجوی خوابی راحت و آرام است از این فروشگاه دیدن کنید. در پایان به خاطر داشته باشید، برای داشتن لوازم خواب با کیفیت مناسب باید آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

آرامش خوابی راحت با روبالشی ساتن

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟