وکیل ملکی در مشهد با وکیل VIP

وکیل ملکی در مشهد با وکیل VIP

وکیل ملکی، وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد که با وکالت در کلیه دعاوی حقوقی املاک اعم از سرقفلی، مصادره اموال، تخلیه ملک تجاری و مسکونی، اختلافات پیمانکاری، الزام به تنظیم سند، فسخ قرارداد، ابطال قرارداد، خلع ید توانسته تجربه خوبی را کسب کند. البته در کنار آن در قوانین و آرای قضایی و رویه دادگاه‌های مربوطه دارای تخصص ویژه‌ای است. در کنار این موارد یکی از نکات وکیل املاک مسلط بودن به مباحث شهرداری مخصوصاً کمیسیون ماده 100 شهرداری می باشد. در ادامه به پاسخ برخی از پرسش های موکلین در حوزه املاک پاسخ خواهیم داد.

بهترین وکیل ملکی در مشهد

یکی از مواردی که نیاز است وکیل ملکی مشهد در آن ورود نماید دعاوی خلع ید از اموال غیرمنقول و املاک است. در صورتی که فردی مال یا ملک متعلق به مالک را به صورت غیرقانونی و بدون مجوز قانونی و اذن و رضایت مالک در اختیار و تصرف بگیرد، مالک می‌تواند مطابق مقررات مربوط به غصب و بعد از اثبات مالکیت خود طرح دعوای خلع ید نماید.

در مورد مستاجر باید دعوای تخلیه ید مطرح کرد. در ماده 309 قانون مدنی اینگونه آمده است که هرگاه شخصی مالک را از تصرف در مال خود مانع شود بدون آن که خود او تسلط بر آن مال پیدا کند غاصب محسوب نمی‌شود لیکن ‌در صورت اتلاف یا تسبیب ضامن خواهد بود.

وکیل دعاوی ملکی

یک وکیل ملکی خوب، در حوزه دعاوی املاک و مستغلات مربوط به اموال غیرمنقول ملکی فعالیت می‌کند. یکی از دعاوی که افراد نیاز به وکیل دارند برای تخلیه ملک در مشهد است. برای دستور تخلیه فوری نیاز به وکیل ملکی یا متخصص در زمینه ملک و املاک دارید.

یکی از قوانین مربوط به تخلیه ملک، ‌ماده ۱۴ روابط موجر و مستاجر است که می‌گوید بر حسب مورد می‌توان صدور حکم فسخ اجاره یا تخلیه را از دادگاه درخواست کرد دادگاه ضمن حکم فسخ اجاره ‌دستور تخلیه مورد اجاره را صادر می‌نماید و این حکم علیه مستاجر یا متصرف اجرا و محل تخلیه خواهد شد.

مثلا در صورتی که در اجاره‌نامه محل سکنی حق فسخ اجاره هنگام انتقال قطعی شرط شده باشد مشروط به اینکه خریدار بخواهد شخصاً در‌مورد اجاره سکونت نماید و یا آن را برای سکونت اولاد یا پدر یا مادر یا همسر خود تخصیص دهد. در این صورت اگر خریدار تا سه ماه از تاریخ انتقال‌ ملک برای تخلیه مراجعه ننماید درخواست تخلیه به این علت تا انقضای مدت اجاره پذیرفته نمی‌شود.

وکیل امور ملکی در مشهد

یک از شاخه‌های وکلای ملکی، بحث شهرداری است. دعاوی شهرداری شامل کمیسیون ماده 100 شهرداری، شکایت پیمانکار و مسائل حقوقی آن می‌باشد. از موارد مهم در شهرداری کمیسیون ماده 100 می‌باشد که خیلی از افراد با آن سروکار دارند. که در آن ماده بیان شده است که مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری ‌پروانه اخذ نمایند. شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی ساختمانهای بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مامورین خود اعم از آنکه ساختمان در زمین‌ محصور یا غیر محصور واقع باشد جلوگیری نماید. در موارد مربوط به شهداری نیز می توانید از وکیل شهرداری مشاوره حقوقی بگیرید.

وکیل ملکی در  دعوی الزام به فک رهن

رهن عقدی است که به موجب آن مدیون مالی را برای وثیقه به داین می‌دهد. ‌رهن دهنده را راهن و طرف دیگر را مرتهن می‌گویند. به کارها و اقداماتی که برای آزاد کردن سند ملکی موجود در رهن انجام می‌دهند دعوی الزام به فک رهنگ می‌گویند. که در اصطلاح حقوقی آن الزام مرتهن از سمت دادگاه به آزاد‌سازی ملکی که مال مورد رهن می‌باشد نیز گفته می‌شود که بهتر است قبل از هر اقدامی با وکیل ملکی در مشهد مشاوره حقوقی داشته باشید.

دادگاه صالح رسیدگی‌کننده به دعوای الزام به فک رهن ملک دادگاه محل وقوع ملک که مالی غیر منقول است می‌باشد. برای طرح دعوای الزام به فک رهن ملک ابتدا باید به تنظیم دادخواست طرح دعوا بپردازیم و سپس ثبت و ارسال دادخواست این دعوا از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه صورت می‌گیرد.

هزینه دعوای الزام به فک رهن ملک شامل هزینه برگ دادخواست، هزینه دادرسی و هزینه خدمات ثبت و ارسال دادخواست الزام به فک رهن ملک می‌باشند. و مدارک لازم برای طرح دعوای به حالت‌های مختلفی بستگی دارد مثلا فروشنده، از فک رهن، خودداری می‌کند، نیاز به قرارداد فروش ملک که حاوی تعهد فروشنده برای فک رهن تا تاریخ معین بوده. و در صورت تعهد به فک رهن، ضمن تعهد نامه جداگانه از قرارداد و تعهدنامه نیاز است.

مشاوره حقوقی با وکیل VIP

شما قبل از هر اقدامی که می‌تواند تبعات حقوقی برای شما داشته باشد بهتر است با وکیل ملکی در مشهد مشاوره حقوقی داشته باشید. این مشاوره می‌تواند مشاوره حقوقی تلفنی باشد یا مشاوره حقوقی حضوری. در مشاوره وکیل پایه یک دادگستری به شما راهنمایی لازم جهت ادامه راه و مسائل حقوقی که می‌تواند شما را دچار مشکل کند انجام دهد. پس برای مشاوره با وکلای حقوقی، به سایت وکیل VIP مراجعه نمایید و با شماره تماس‌های موجود ارتباط برقرار کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟