مراحل تغییر چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل

امروزه یکی از موضوعات بسیار مهم و به روز تغییر در چیدمان منزل، طراحی دکوراسیون و بازسازی فضاهای ساختمان است. در حال حاضر افراد نیاز دارند که از محیط پیرامون خود انرژی مثبت دریافت کنند و این کار تنها از طریق طراحی دکوراسیون داخلی مدرن ایجاد می‌شود. هر اقدامی برای نهایی شدن به پیاده‌سازی مراحل مشخصی نیاز دارد. طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بی‌ربط به این موضوع نیست. البته هر طراح داخلی برای کار خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کند.

تغییر در چیدمان منزل با طراحی دکوراسیون

مهم‌ترین هدف تغییر فضای فیزیکی، ایجاد یک فضای کاربردی و مفید است، شرکت‌های طراحی دکوراسیون اصفهان زوایای چیدمان و سایر وسایل و دکوراسیون را تغییر می‌دهند تا از این طریق بیشترین بهره را از فضا ببرید. با شناخت سبک‌های طراحی می‌توانید طرح موردنظر خود را اجرایی کنید. یکی از نکات مثبت این تغییرات ایجاد شادابی و نشاط در ذهن و روحیه شما است.

مراحل تغییر چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل

9 گام تا تغییر در چیدمان با طراحی دکوراسیون

اجرای دکوراسیون داخلی بر اساس فرایندهای زیر انجام می‌شود که عبارتند از:

  1. انتخاب یک طراح ماهر و مجرب
  2. بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی
  3. لحاظ کردن سلیقه خود در طراحی دکوراسیون داخلی
  4. بررسی و ارزیابی شرایط محیط
  5. ارائه طرح دو بعدی
  6. ارائه طرح سه بعدی
  7. محاسبه هزینه‌ها در طراحی داخلی
  8. روند اجرای دکوراسیون داخلی توسط پیمانکار
  9. نقش اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. انتخاب یک طراح ماهر و مجرب

اولین قدم تا تغییر در چیدمان منزل با طراحی دکوراسیون، انتخاب یک طراح ماهر و مجرب است. لازمه این کار رعایت اصول کار و استانداردها است. همچنین مهارت کافی یک طراح را می‌طلبد تا بتواند صفر تا صد یک پروژه را بدون نقص پیش ببرد. برای پیدا کردن یک شرکت دکوراسیون داخلی می‌توانید از روش‌های مختلف از جمله تبلیغات و بنرها، جستجو کردن در اینترنت، فضاهای مجازی و غیره کمک بگیرید.

مراحل تغییر چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل

یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب یک طراح یا شرکت طراحی دکوراسیون داخلی سابقه شرکت یا تجربیات طراح و نمونه کارهای اجرا شده توسط آن مجموعه است که به شما کمک خواهد کرد تا با خیال آسوده‌تر بتوانید با یک شرکت دکوراسیون داخلی قرارداد همکاری ببندید.

2. بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی، دومین قدم تا تغییر در چیدمان منزل با طراحی دکوراسیون است. بعد از مشخص کردن محلی که قصد دارید طراحی دکوراسیون برای آن فضا انجام شود.

در خصوص مواردی از جمله نورپردازی، کاغذ دیواری، رنگ دیوارها، کفپوش و دیوارپوش، چیدمان وسایل و یا حتی تغییر پلان ساختمان با پیمانکار مشورت کنید. هنگام انتخاب کاغذ دیواری از مجموعه‌های فروش کاغذ دیواری اصفهان حتما با پیمانکار خود مشورت کنید تا در نهایت بتوانید کاغذ دیواری مناسبی را تهیه کنید.
مشاوره گرفتن از یک طراح داخلی می‌تواند به شما کمک کند تا خواسته‌ها و اولویت‌های شما را به خوبی شناسایی کند و تمامی خواسته‌های شما را به صورت شفاف و روشن مطرح نماید. ممکن است طراح با چند کار کوچک تعمیراتی یا تغییرات شما را به طرح مورد نظرتان برساند یا در صورت نیاز داشتن بنا اقدام به بازسازی کند. هزینه بازسازی منزل نسبت به ساخت و ساز بسیار مناسب‌تر است.

3. لحاظ کردن سلیقه خود در طراحی دکوراسیون داخلی

در مرحله بعدی با مشخص کردن خواسته‌های خود و توجیه طراح از آن بخواهید که اقدامات لازم را برای دکوراسیون داخلی شما انجام دهد.

ممکن است شما برای هر فضایی چندین طرح و ایده داشته باشید. خوب است برای جلوگیری از طولانی شدن روند کار نخست سبک خود را تعیین کنید. سپس با طراح خود مشورت کنید و سلیقه خود را مطرح نمایید. در مرحله بعدی براساس طرح انتخابی تمام هزینه‌های خود را محاسبه کنید.

مراحل تغییر چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل

4. بررسی و ارزیابی شرایط محیط

با توجه به بررسی و ارزیابی شرایط محیط و مشخص کردن تمامی اندازه‌ها و ابعاد لازم در صورتی که اجرای دکوراسیون داخلی نیاز به بازسازی و تغییرات جدی و اساسی داشته باشد، بایستی محدودیت‌های طراحی را با توجه به امکانات موجود مورد بررسی قرار دهید، سپس براساس اطلاعات موجود طرحی متناسب با خواسته مشتری اجرا کنید.

5. ارائه طرح دو بعدی

اجرا و پیاده سازی طراحی دکوراسیون داخلی به صورت نرم افزاری و دو بعدی بستگی به میزان و نوع تغییرات دارد. با توجه به مهارت و تخصص طراح به راحتی متوجه تغییرات خواهد شد و در صورت نیاز مجدداً تغییراتی را اعمال می‌کند.

6. ارائه طرح سه بعدی

بهترین متریال برای طراح، طراحی سه بعدی است؛ زیرا این تکنیک می‌تواند یک دید کلی و کاملی از طرح تهیه شده به مشتری ارائه دهد.
در طراحی سه بعدی نوع سبک و متریال استفاده شده در اجرای دکوراسیون کاملا مشخص است؛ لذا مقدار بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید نیز بر روی جزییات این طرح بسیار موثر است.

لازم است که در این گام با طراح در مورد ایجاد تغییرات مشورت بگیرید تا بتوانید تا حدود زیادی هزینه‌های خود را کاهش دهید. برخی از دیزاینرها یک یا دو مرتبه تغییرات لازم را اعمال می‌کنند و در صورت نیاز به تغییرات بیشتر جدای از هزینه‌های قبلی باید مجددا مبلغی را پرداخت کنید.

7. محاسبه هزینه‌ها در طراحی داخلی

ممکن است محاسبه میزان هزینه‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی، یکی از سوالات اولیه کارفرما باشد. کمپانی طراح دکوراسیون در ابتدای امر به صورت تقریبی هزینه را به شما اعلام می‌کند تا کلیتی در ذهن شما ایجاد شود؛ لذا به دلیل تغییرات در طول فرایند کار و ثابت نبودن قیمت‌ها در بازار این برآورد هزینه در حال نوسان است؛ بنابراین پیمانکار و طراح باید در اجرای دکوراسیون انعطاف‌پذیر باشند.

8. روند اجرای دکوراسیون داخلی توسط پیمانکار

قدم بعدی شروع کار طراحی دکوراسیون داخلی است. شرکت با وجود اطلاعات کامل و برنامه ریزی صحیح اقدام به خرید مصالح ساختمانی مناسب و مورد نیاز و انجام تغییرات ساختمانی می‌کند.

براساس میزان تغییرات کار اجرای دکوراسیون داخلی به صورت روز و مدت زمان بیان می‌شود. در حالی که ممکن است در هنگام کار موانع و مشکلاتی رخ دهد که تا حدودی کار با تاخیر پیش می‌رود.

مراحل تغییر چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل

9. نقش اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

استفاده از اکسسوری‌ها تنها به فضای خاصی محدود نمی‌شود و شامل هر موقعیت یا فضایی می‌شود. از کاربردهای این نوع اکسسوری‌ها پویایی حرکت در دید بیننده است، همچنین تلاش برای جلب توجه افراد است که به صورت انتخاب و چیدمان مناسب به سمت حرکت چشم مخاطب هدایت می‌شوند و به مناطق خاص معطوف می‌شوند این کار در فضاسازی و سایر اهداف طراحان اهمیت بسزایی دارد.
اکسسوری‌ها علاوه بر جنبه‌های زیبایی مزیت‌های دیگری دارند. به عنوان مثال استفاده از گیاهان مختلف علاوه بر زیبایی باعث شادی و نشاط افراد و همچنین کمک کننده برای تصفیه هوا است. این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر به زیباتر شدن هر چه بیشتر دکوراسیون فضای داخلی کمک می‌کند.

در حال حاضر شرکت دکوراسیون داخلی آرین برج به صورت تخصصی در زمینه‌ی طراحی و بازسازی منازل فعالیت می‌کند، برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون می‌توانید با شماره‌ی 09131254729 تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟