کابینت آشپزخانه سفید با چه رنگهایی ست می شود و بهترین ترکیب را تشکیل می ‌دهد؟

بی شک آشپزخانه قلب و مرکز هر خانه ای به حساب می آید. بر این اساس، انتخاب طرح و رنگ کابینت آشپزخانه بسیار حائز اهمیت می باشد. همانطور که می‌ دانید، ظاهر آشپزخانه تاثیر به سزایی در دکوراسیون منزل دارد. امروزه بیشتر آشپزخانه ها به شکل اپن طراحی می‌ شوند. بنابراین فضای آشپزخانه از اتاق پذیرایی کاملا قابل مشاهده است.

کابینت آشپزخانه سفید با چه رنگهایی ست می شود و بهترین ترکیب را تشکیل می ‌دهد؟

در واقع رنگ سفید یکی از بهترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه مدرن محسوب می شود که باید مد نظر قرار گیرد. البته ترکیب آن با رنگ‌ هایی مانند خاکستری و رنگ چوب، جلوه خاصی را پدید می آورد. از این ترکیب رنگ ها برای انواع سبک های کابینت می توان بهره گرفت.

اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید و یا اینکه می خواهید برای خانه جدید خود یک کابینت فوق العاده سفارش دهید، در ادامه مقاله همراه ما باشید. زیرا می‌خواهیم بهترین ترکیب رنگ ها را برای این منظور به شما معرفی نماییم.

معرفی بهترین ترکیب رنگ ها برای کابینت آشپزخانه

  • ترکیب سفید و رنگ چوب

ترکیب سفید و رنگ چوب یکی از بهترین انتخاب ها است. این ترکیب رنگ بی نظیر، فضای شیک، مدرن و زیبایی را به وجود می ‌آورد. به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و به جرات می ‌توان گفت که با هیچ ترکیب رنگی برابری نمی کند. در حقیقت سفید رنگی است که باعث بازتاب نور می شود و محیط را دلباز تر و بزرگتر نشان می دهد. رنگ چوب نیز ظرافت و جذابیت بی حد و نصابی را برای فضای آشپزخانه شما به ارمغان می آورد.

به هرحال ترکیب کابینت سفید و رنگ چوب یکی از زیباترین رنگ هایی است که شما می توانید برای کابینت آشپزخانه خود مد نظر قرار دهید. این مورد را نیز باید خاطر نشان کنیم که برای از بین بردن سردی رنگ سفید، از طرح چوب در کنار این رنگ استفاده می کنند و جلوه بیشتری را به آن می دهند. این ترکیب بسیار متداول بوده است و تعادل دلنشین را به همراه دارد.

  • ترکیب رنگ سفید و خاکستری

این ترکیب رنگ بسیار جدید بوده و فضای لوکسی را ایجاد می نماید. از این رو، برای کابینت آشپزخانه و جزیره یکی از پرطرفدار ترین رنگ ها محسوب می شود. کابینت آشپزخانه به رنگ سفید و خاکستری در آشپزخانه های معاصر به وفور دیده می ‌شود. این ترکیب رنگ خنثی در سال های اخیر بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

خاکستری رنگی است که از صدها سال پیش تا هم اکنون مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این رنگ حس سادگی دارد و لوکس بودن را منتقل می نماید. در حقیقت آشپزخانه ‌های امروزی مملو از رنگ های زیبا و جذاب هستند. در این میان، بعضی از ترکیب ها جلوه‌ گری بیشتری داشته و کار را برای چیدمان دکوراسیون منزل آسانتر می نمایند.

ترکیب رنگ سفید و خاکستری برای کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه سفید با چه رنگهایی ست می شود و بهترین ترکیب را تشکیل می ‌دهد؟

آشنایی با رنگ های دیگری که با رنگ سفید یک ترکیب عالی را برای کابینت آشپزخانه ایجاد می کنند

  • رنگ سفید و آبی یک ترکیب بی نهایت زیبا

یکی از بهترین ترکیب ها برای طراحی کابینت آشپزخانه، ترکیب رنگ سفید و آبی می باشد. این ترکیب همیشه در کانون توجه قرار گرفته است و سادگی این دو رنگ یک حس ملموسی را به بیننده انتقال می دهد. طبق آنچه که بیان نمودیم، ترکیب چوب یا خاکستری با سفید، به مدرن بودن فضا کمک شایانی می کند. ولی باید بدانید که ترکیب آبی و سفید نیز جذابیت خیره کننده ای را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس، توانسته طیف وسیعی از انتخاب‌ های طراحی را به خود اختصاص می دهد. البته از رنگ هایی با تن مشابه آبی مانند فیروزه ای هم می توان بهره گرفت و این کاملا بستگی به سلیقه شخصی کاربر دارد.

  • ترکیب رنگ سفید و مشکی

یکی دیگر از انتخاب های هوشمندانه برای کابینت آشپزخانه، ترکیب رنگ سفید و مشکی می باشد. این ترکیب رنگ بسیار دراماتیک بوده و از لحاظ سبک نیز محدودیت ‌هایی را دارد، اما می توان از آن صرف نظر کرد. سبک هایی مانند سبک مینیمال و اسکاندیناویایی با این ترکیب رنگ جذابیت فوق العاده ای پیدا خواهند کرد. بنابراین روح و جان تازه ای را به فضا می بخشد. لازم به ذکر است که در چنین آشپزخانه هایی نورپردازی بسیار مهم تلقی می گردد. پس با یک نورپردازی اصولی از ظاهر دلنشین تری برخوردار شوید.

استفاده از دیوارپوش آجری و تاثیر آن

رنگ هایی که در بالا به آنها اشاره نمودیم، همگی در کنار سفید ترکیب زیبایی را برای کابینت آشپزخانه ایجاد می کنند. شایان ذکر است که استفاده از دیوارپوش آجری جذابیت این کار را دو چندان می‌ کند و احساس گرما و صمیمیت را به وجود می ‌آورد. از طرفی، ظاهر و نمای مدرن امروزی را به تصویر می‌ کشد. یعنی بدون تغییر سبک آشپزخانه، بافت منحصر به فردی را به آن می افزاید و یک ترکیب چشم ‌نواز می سازد. در این خصوص می توان به سبک های صنعتی و خانه های روستایی اشاره نمود.

حتما تا کنون متوجه شده اید که کابینت آشپزخانه سفید با چه رنگ هایی می تواند ترکیب شود و نمای زیبایی را پدید آورد. بهتر است بدانید که رنگ سفید یک رنگ بسیار پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می آید. یکی از مزیت های استفاده از این رنگ، بزرگ نشان دادن فضا می باشد. این ویژگی در آشپزخانه های کوچک بسیار پر اهمیت است. از آنجایی که سفید یک رنگ خنثی بوده، لذا می ‌توان آن را در کنار هر رنگی به عنوان یک ترکیب عالی به کار برد.

کابینت آشپزخانه سفید با چه رنگهایی ست می شود و بهترین ترکیب را تشکیل می ‌دهد؟

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بیش از هر چیز به سلیقه فرد بستگی دارد. ولی باید به فاکتورهای مهمی نیز در این مورد توجه کرد. انتخاب رنگ کابینت مناسب از نظر زیبایی بسیار اثربخش است. علاوه بر آن، در بزرگتر یا کوچکتر دیده شدن فضا نیز نقش به سزایی دارد.

چگونگی انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بر اساس سبک دکوراسیون

توجه به هارمونی رنگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به خصوص که در سبک های مختلف دکوراسیونی، تم های رنگی خاصی موجود است. از این رو، انتخاب رنگ کابینت تا حد زیادی به سبک آشپزخانه و منزل بستگی دارد. شایان ذکر می باشد که رنگ سفید تنها رنگی است که در هر تم دکوراسیونی کاربرد دارد. پس باید توجه زیادی به این رنگ داشته باشید.

در صورتی که می خواهید از ترکیب دو رنگ برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید، انتخاب رنگ سفید به عنوان یکی از رنگ ها بسیار هوشمندانه است. در کنار این رنگ، بهره گیری از یک رنگ تیره مانند خاکستری، آبی، مشکی و رنگ چوب بسیار ایده آل می باشد.

کابینت ها انواع مختلفی دارند که معمولا بر اساس نوع متریالی که در تولید آنها به کار می رود، نامگذاری می شوند. باید دقت کنید که چه ترکیب رنگ هایی برای کابینت نمای جذاب تری را ایجاد می کنند. در میان انواع کابینت ها، کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس و کابینت ممبران بسیار پرطرفدار هستند. و کابینت روکش چوب یا طرح چوب ، کابینت انزو پولیش و کابینت پلی یورتان مات و براق به نسبت قیمت بالاتری از کابینت های معمول بازار دارند. همچنین از سبک های مختلفی نیز برای کابینت آشپزخانه استفاده می کنند که عبارتند از، کابینت کلاسیک و کابینت مدرن  و کابینت نئوکلاسیک

در واقع نمای بیرونی کابینت، درب کابینت است که نشان‌دهنده نوع کابینت می باشد. مثلا اگر از ورق هایگلاس برای ساخت درب کابینت استفاده شده باشد، به آن کابینت های گلاس گویند و می تواند دارای رنگ های مختلفی باشد.

نتیجه گیری

کابینت آشپزخانه سفید با رنگ‌ هایی مانند خاکستری، مشکی، آبی و طرح چوب به خوبی ست می شود و بهترین ترکیب را به وجود می آورد. به طور کلی سفید یک رنگ خنثی تلقی می گردد و به عنوان پس زمینه خیلی از رنگ ها به کار می رود. در واقع می توان رنگ سفید را در کنار هر رنگی به عنوان ترکیب به کار برد. این ترکیب مخصوصا با رنگ های گرم حس خوبی را ایجاد می ‌کند. البته ناگفته نماند که استفاده افراطی از این رنگ ممکن است بسیار کسل کننده باشد.

کابینت آشپزخانه سفید با چه رنگهایی ست می شود و بهترین ترکیب را تشکیل می ‌دهد؟

بنابراین برای رفع سردی رنگ سفید، بهتر است در کنارش از رنگ چوب و رنگ های دیگر استفاده کرد. با انجام این کار کابینت آشپزخانه جلوه بیشتری پیدا می کند و یک فضای هیجان انگیزی پدیدار می گردد. در رابطه با رنگ قهوه ای باید بگوییم که در دکوراسیون داخلی رنگ بسیار پرکاربردی می باشد. به ویژه اگر تداعی ‌کننده طرح چوب باشد. پس ترکیب آن با سفید نمای بی نظیری را ایجاد می کند. چرا که قهوه ای رنگ گرمی است و در کنار سفید به یک تعادل خاصی می رسد و بسیار دلنشین می شود. کابینت سفید و خاکستری هم یکی از همین گزینه های زیبا است که مطمئنا از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

هر رنگی را که انتخاب می کنید، بدانید که ناخودآگاه بر احساس و تفکر شما و مهمانانتان در مورد آشپزخانه تاثیر می گذارد. بنابراین، مطمئن شوید که رنگ هایی را انتخاب کنید که واقعاً با روح شما طنین انداز شود!

ما در مجموعه ماهرچوب در کنار شما هستیم تا بهترین انتخاب را براساس سبک و رنگ داشته باشید. و کابینت آشپزخانه مناسب فضای منزل و آشپزخانه شما بسازیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟