بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه

بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه کجاست؟ اگر تصمیم به نگهداری از یک گربه را دارید، باید بدانید که نگهداری از این حیوان شرایط و اصولی دارد. یکی از این اصول قرار دادن وسایل حیوان در جای مناسب است. گربه‌ها معمولا علاقه‌ای به کمک گرفتن از شما را ندارند، به همین دلیل لوازم آن‌ها باید به گونه‌ای در خانه قرار داده شوند که حیوان بدون هیچ مشکلی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. در این مطلب در مورد بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه یکی از پرمصرف‌ترین لوازم گربه‌ها صحبت خواهیم کرد.

بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه

بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه کجاست؟

اگر تجربه نگهداری از گربه‌ها را داشته باشید، احتمالا می‌دانید که این حیوان به آرامش علاقه زیادی دارد و ترجیح می‌دهد که کارهای خود مانند غذا خوردن، دستشویی کردن و بازی کردن را در جایی انجام دهد که کاملا متعلق به اوست و آرامش کافی دارد. به همین دلیل بهتر است وسایل این حیوان مانند ظرف غذای گربه یا ظرف خاک گربه را جایی قرار دهید که تردد در آن کمتر باشد و محلی ساکت و کم سر و صدا باشد، در واقع بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه جایی است که حریم خصوصی حیوان به طور کامل حفظ شود. یک کمد تاریک یا یک زیرزمین غیرقابل دسترس احتمالا گزینه‌های جذابی برای دوست پشمالوی شما نخواهند بود. برای پیدا کردن جای مناسب می‌توانید از خود گربه نیز کمک بگیرید.

اگر محل انتخابی از نظر حیوان مناسب نباشد، از دستشویی کردن در خاک خود خودداری می‌کند. بیشتر گربه‌ها ترجیح می‌دهند که ظرف دستشویی آن‌ها در اتاق نشیمن اما بخش خلوت و کم تردد آن، اتاق خواب یا حمام قرار داشته باشد. در واقع جایی که هم نزدیک به شما باشد و هم از نظر سکوت و آرامش در بهترین حالت خود قرار داشته باشد.

مناطق ممنوع برای قرار دادن ظرف دستشویی گربه

گربه‌ها حیواناتی منحصر به فرد با روحیات خاص هستند، بنابراین پیدا کردن بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه تا حد زیادی به روحیات حیوان شما بستگی دارد، با این حال چند نقطه از خانه وجود دارند که قرار دادن ظرف دستشویی در آن‌ها ممنوع است. این نقاط از آن جهت ممنوعه هستند که احتمال آلودگی و پخش میکروب در آن‌ها بیشتر است و از طرفی به دلیل تردد بالاتر، محل امن و آرامی برای گربه شما نخواهند بود.

۱. راهروها

راهرو شاید در ظاهر محل خوبی برای قرار دادن ظرف دستشویی گربه باشد اما به دلیل رفت و آمد زیاد در آن، برای گربه چندان خوشایند نیست. بسیاری از گربه‌ها علاقه‌ای به استفاده از ظرف خاک خود در راهرو را ندارند.

۲. نزدیک ظرف آب و غذا

نزدیک بودن محل دستشویی به جایی که آب و غذا در آن سرو می‌شود نه فقط برای انسان‌ها بلکه برای هیچ موجودی خوشایند نیست و گربه‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. به علاوه قرار دادن ظرف خاک در کنار ظروف آب و غذا، موجب پخش شدن آلودگی در اطراف گربه شده و حتی احتمال بیماری حیوان شما هم وجود دارد.

۳. گوشه کمد

بسیاری از افراد کم تجربه در زمینه نگهداری از حیوانات، حریم خصوصی را با کاملا دور بودن از اعضای خانواده اشتباه می‌گیرند. گربه‌ها به حریم خصوصی علاقه دارند اما در عین حال دوست دارند که نزدیک سرپرست خود باشند و به کارهای او نظارت کنند. قرار دادن ظرف دستشویی، پر مصرف‌ترین وسیله گربه در گوشه کمد چیزی جز ناراحتی حیوان به همراه ندارد.

۴. نزدیک لوازم خانگی

یکی دیگر از نقاط خانه که قرار دادن ظرف خاک در اطراف آن ممنوع است، نزدیک به لوازم خانگی است. برای مثال اگر ظرف دستشویی را در کنار ماشین لباسشویی قرار دهید، سر و صدای آن گربه را مضطرب می‌کند. همچنین در کنار وسایل پر مصرفی مانند گاز و یخچال، علاوه بر موضوع آلودگی حیوان شما نیز راحت نخواهد بود.

۵. کنار ظرف خاک گربه یا حیوانی دیگر

یک هشدار مهم در مورد نگهداری از گربه‌ها با یکدیگر یا در کنار حیوانات دیگر وجود دارد و آن، توجه به حسادت و قلمرو طلبی گربه‌ها است. جد سلطان جنگل، مانند شیر علاقه‌ای به تقسیم قلمرو خود ندارد، بنابراین قرار دادن ظرف خاک او در کنار ظرف گربه‌ یا حیوانی دیگر، چیزی جز اعلام جنگ و نبرد برای تعیین قلمرو برای دو حیوان نخواهد داشت.

بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه

۶. در مکان‌های غیر قابل دسترس

گربه‌ها حیواناتی ماجراجونه هستند اما زمانی که خود عامل ماجراجوی باشند. اگر این ماجراجویی از سمت شما برای پیدا کردن بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه انجام شود و ظرف خاک را در مکانی غیر قابل دسترس قرار دهید، احتمال تلاش حیوان برای پیدا کردن ظرف خاک بسیار کم خواهد بود. در این شرایط باید تحمل کنید که حیوان شما کار خود را در هر جای باغچه یا خانه که حس امنیت بیشتری داشته باشد، انجام دهد.

انتخاب بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی در خانه برای گربه‌های نوزاد یا مسن

اگر دوست پشمالوی شما به تازگی به دنیا آمده یا سن زیادی دارد، باید ظرف خاک را در مسیر رفت و آمد او قرار دهید. همچنین محلی که ظرف دستشویی گربه در آن قرار می‌گیرد باید کاملا هم سطح باشد تا حیوان کوچک یا مسن شما در زمان رفت و آمد دچار خستگی یا مشکل نشود.

بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در آپارتمان‌های کوچک

پیدا کردن بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در آپارتمان‌های کوچک چندان ساده نیست و نیاز به کمی بررسی دارد اما دقت کنید که ظرف خاک را در جایی قرار دهید که نسبت به جای خواب گربه دسترسی خوابی داشته باشد تا هنگام شب برای پیدا کردن ظرف خاک خود دچار مشکل نشود. اگر با قرار دادن ظرف خاک در اتاق خواب مشکلی ندارید و تحمل بوی آن را دارید، بهترین مکان در آپارتمان‌های کوچک اتاق خواب شما است. جایی که برای گربه کاملا امن است و حیوان دائما در کنار شما خواهد بود.

خرید انواع جای خواب گربه با قیمت مناسب

چند ظرف برای دستشویی گربه نیاز است؟

متخصصان نگهداری از حیوانات توصیه می‌کنند که برای هر گربه یک ظرف در خانه وجود داشته باشد و به هیچ وجه دو گربه دارای ظرف مشترک نباشند. با این حال اگر جایی برای چند ظرف ندارید، بهتر است حداقل سینی گربه‌های نر و ماده را از هم جدا کنید تا حیوان شما در اثر نزدیکی سینی‌ها دچار مشکل نشود.

چرا نباید ظرف دستشویی گربه را جدا کرد؟

گربه‌ها موجودات عادتی هستند و اگر جعبه زباله آنها جایی باشد که به آن عادت کرده و شما آن را تغییر دهید، ممکن است از استفاده از ظرف خود اجتناب کنند. بهترین توصیه این است که ظرف خاک گربه را جایی قرار دهید که تحت هیچ شرایطی نیازی به جابجایی آن نداشته باشید.

سخن پایانی

بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه بسته به فضای خانه، تعداد گربه‌ها و روحیات حیوان متفاوت است. همان‌طور که در این مطلب گفته شد برای پیدا کردن بهترین مکان قرار دادن ظرف خاک، باید از خود گربه هم کمک بگیرید و زمانی که جایی را پیدا کردید که حیوان به آن علاقه نشان داد از جابجایی ظرف خودداری کنید. انواع ظرف مخصوص دستشویی گربه، خاک مناسب و سایر لوازم نگهداری از این حیوان را می‌توانید از فروشگاه لوازم حیوانات خانگی زیماپت خریداری کنید.

بهترین محل قرار دادن ظرف دستشویی گربه در خانه

 

منبع

https://www.catsan.co.uk/cat-litter-tips-and-advice/where-to-put-the-cat-litter-box-the-dos-and-donts

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟