نکات خرید بخاری گازی در بازار

در عصر حاضر که اکثر محصولات به صورت آنلاین نیز به فروش می‌رسد، امکان اطلاع از نظرات مشتریان پیشین یک محصول بسیار ساده‌تر از قبل شده است. کافیست در سایت‌های مختلف برای خرید بخاری گازی نظرات ثبت شده مشتریان را بررسی کنید. با خرید بخاری گازی از برخی برندها، به‌راحتی امکان استفاده از خدمات پس از فروش و گارانتی آن برای شما فراهم است.

نکات خرید بخاری گازی در بازار

در این فرصت قصد داریم نکات مهمی را به‌عنوان راهنمای خرید بخاری گازی کم مصرف با گرمادهی بالا در اختیار شما قرار دهیم تا در زمان خرید بخاری گازی انتخابی مناسب و هوشمندانه داشته باشید.

بخاری گازی یکی از وسایل گرمایشی است که با وجود توسعه این محصولات و ورود تجهیزاتی مانند پکیج و شوفاز به بازار، همچنان به‌عنوان یکی از پرکاربرد‌ترین وسایل گرمایشی شناخته می‌شود. امروزه نمونه‌های متنوعی از این محصولات در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به نیاز‌های خود یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید.

انواع بخاری گازی

دسترسی به گاز طبیعی به‌صورت لوله‌کشی و یا با استفاده از کپسول‌های گاز باعث شده است که مقرون به‌ صرفه‌ترین وسیله گرمایشی برای منازل بخاری گازی باشد. این محصولات انواع مختلفی دارند، در نتیجه بهتر است برای خرید بخاری گازی، آشنایی مختصری با انواع آن داشته باشید. اولین موردی که در خصوص تنوع این محصولات باید به آن توجه داشته باشید، اندازه مختلف بخاری‌های گازی است. امروزه بخاری گازی در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

شما بسته به فضای مورد نظر خود می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید، البته نباید فراموش کرد که هرچه بخاری شما بزرگتر باشد، توان مصرفی و قدرت گرمادهی بالاتری دارد. دسته‌بندی دیگری که می‌توان برای بخاری‌های گازی در نظر گرفت “بخاری‌های دارای لوله و بخاری­های بدون لوله” که انتخاب آنها بسته فضای شما دارد و این­که آیا در آن مکان لوله مربوط به دودکش تعبیه شده است یا خیر.

علاوه ­بر بخاری گازی بدون دودکش، انواع دیگری مانند بخاری طرح شومینه، بخاری گازی فن‌دار و بخاری گازی دیواری نیز در بازار وجود دارد که بسته به نیاز و کاربرد مورد‌نظر خود می‌توانید گزینه مناسب را خریداری نمایید.

نکات خرید بخاری گازی در بازار

معرفی برندهای بخاری گازی

در حال حاضر در زمینه تولید بخاری گازی، برند‌های معتبر زیادی در ایران فعالیت دارند که در میان آنها می‌توان به مواردی مثل مشهد دوام، هیوندای، جهان کار، لورچ، تکسان خزر، ایران شرق، ایمن گاز مشهد، آذر تهویه، آذر درخشان، برفاب، جهان افروز، آبسال، آزمایش، پلار و… اشاره کرد.

یکی از روش‌هایی که معمولاً در زمان خرید جهاز و  چنین وسایلی استفاده می‌شود، استفاده از تجربه مثبت خریداران قبلی در خصوص استفاده از آن محصول است، به‌عنوان مثال شما می‌توانید از یکی از خویشاوندان خود که به‌ تازگی خرید بخاری گازی انجام داده در خصوص جزئیات کار و همچنین رضایت از برند خریداری شده سوال کنید.

همچنین برندهای خارجی مانند هیوندای با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته خود توانسته‌اند که محصولاتی با مصرف انرژی پایین و بازده بالا در اختیار شما قرار دهند. نکته مهمی که در خصوص قیمت بخاری‌ باید حتماً به­یاد داشته باشید این است که همیشه قیمت بالای محصولات دلیل خوبی برای با کیفیت بودن آنها محسوب نمی‌شود، ولی هیچ­وقت قیمت پایین بی­دلیل نیست.

خرید بخاری گازی کم مصرف

توجه به میزان مصرف بخاری گازی یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید است. متاسفانه بسیاری از بخاری‌های قدیمی که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای رده‌بندی انرژی E و D یا حتی G هستند. اما از آنجایی که قیمت انرژی در کشور ما نسبت به سایر کشورها پایین­تر است، متوسط مصرف انرژی گاز بسیار بالا می‌باشد.
توصیه ما به شما این است که در زمان خرید بخاری گازی سراغ محصولاتی از برند‌های معتبر بروید و حتما به برچسب رده انرژی بخاری خود توجه کنید. برچسب رده‌بندی انرژی به شما نشان می‌دهد که بازده نهایی بخاری چقدر است.

به عبارتی در ازای مصرف هر واحد انرژی، چقدر گرمایش ایجاد می‌کند.

در مناطق سرد هر کیلووات انرژی مصرفی توانایی گرم کردن 10 متر مربع از فضای مورد نظر شما را دارد. با توجه به این مورد شما می‌توانید به‌راحتی توان مصرفی یا به‌‌عبارت دیگر اندازه مناسب بخاری مورد نظر خود را به‌دست آورید. در ضمن در صورتی­که شما در مناطق کوهستانی ایران زندگی می‌کنید بهتر است که فرمول هر کیلووات 10 متر مربع به هر کیلووات 6 متر مربع تغییر دهید. همچنین در مناطق گرمسیر نیز می‌توانید متراژ گفته شده را 13 تا 16 متر مربع در نظر بگیرید که این مورد به وضعیت آب و هوایی آن منطقه در طول سال بستگی دارد.

نکات خرید بخاری گازی در بازار

نکات مهم در زمان خرید بخاری گازی

در ادامه نکاتی که به شما کمک می‌کند در خرید بخاری گازی انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • همیشه سراغ برند‌های معتبری بروید که به آنها اعتماد دارید. همچنین داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی مزایایی هستند که به شما اجازه می‌دهد با اطمینان بیشتری خرید کنید. در ضمن بهتر است فروشگاهی که بخاری را از آن تهیه می‌کنید یک فرصت چند روزه برای تست وضعیت بخاری به شما بدهد تا در صورتی­که از عملکرد آن رضایت نداشتید، بتوانید آن را پس بدهید یا تعویض کنید
  • حتماً قبل از خرید به این موضوع دقت کنید که فضای مورد نظر شما باز یا بسته است، چرا که اگر قصد استفاده از بخاری­های بدون دودکش را داشته باشید باید حتما فضای شما باز باشد.
  • در زمان خرید بخاری گازی سعی کنید از محصولات جدیدی استفاده کنید که دارای امکانات جانبی مانند حسگرهای میزان مونوکسید کربن و اکسیژن هستند.
  • توجه به برچسب رده انرژی به شما کمک می‌کند که یک محصول کم مصرف و پربازده انتخاب کنید. به این صورت در طولانی مدت هزینه زیادی برای مصرف انرژی پرداخت نمی‌کنید.
  • در زمان خرید بخاری شما باید به شرایط فضای خود دقت کنید و فاکتورهایی مانند وجود پرده برای پنجره‌ها، در و پنجره ای که عایق صوتی و حرارتی هستند، اندازه پنجره‌ها، وجود نورگیر، ارتفاع سقف و شرایط اقلیمی منطقه مورد نظر خود را لحاظ کنید.
  • اگر میزان تولید صدای بخاری برای شما مهم است بهتر است به برچسب راهنمای بخاری در سایت لوازم خانگی لیروفا توجه کنید.
  • یکی از موارد بسیار مهمی که باید در زمان خرید و همچنین نصب بخاری به­یاد داشته باشید این است که وضعیت لوله بخاری خود را بررسی کنید. بی­توجهی به این مورد ممکن است باعث مرگ شما و اعضای خانواده‌تان شود.

بسیاری از افراد در مراحل اولیه خرید بخاری گازی به‌دنبال این هستند که محصول ارزان قیمتی خریداری کنند و هیچ اهمیتی به کیفیت نمی‌دهند. همین باعث می‌شود که بعد از مدتی بخاری گازی آنها خراب شده و مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی برای تعمیر و یا خرید قطعات جانبی آن هستند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟