روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

گیاه آفتابگردان ، با گل های زرد ، با شکوه و ظاهر گرم خود ، واقعاً باشکوه به نظر می رسد. به همین دلیل ، مواجه شدن با مزرعه آفتابگردان ، به ویژه در سفرهای بیرون شهری ، همیشه منظره ای است که ما را مجذوب و سرحال می کند. این ویژگی ها موجب گشته که بسیاری از افراد به کاشت و پرورش آفتابگردان علاقه مند باشند. کاشت آفتابگردان در گلدان به آسانی کاشت آفتابگردان در باغ است. به عبارت دیگر ، کاشت گیاه آفتابگردان در خانه های بدون باغ نیز بسیار امکان پذیر است. در این مقاله شما را با نحوه کشت و پرورش گل آفتابگردان آشنا خواهیم کرد.

گل آفتابگردان ؛ مورد توجه هنرمندان جهان

گیاه آفتابگردان به دلیل ظاهر زیبا و شفابخش خود در طول تاریخ از نظر بصری در شاخه هایی از هنر مانند نقاشی و سینما از گیاهان پرکاربرد بوده است. به عنوان نمونه ، تابلوی گل آفتابگردان اثر ونسان ون گوگ را در نظر بگیرید که به عنوان یکی از مهم ترین استادان نقاشی جهان در تاریخ ثبت شده است.

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

پرورش گل آفتابگردان در خانه

مهمترین ویژگی در پرورش گل آفتابگردان این است که بر اساس جهت خورشید حرکت می کند و گلهای زرد گیاه آفتابگردان همیشه رو به خورشید هستند. گیاه آفتابگردان که دارای چنین ویژگی ‌های جالب و منحصربه ‌فردی است ، در واقع یک گیاه کشاورزی بوده که برای دانه و روغن آن پرورش می‌یابد ؛ اما ویژگی ‌های زیبایی ‌شناختی اش این گیاه را کاملاً با گیاهان کشاورزی مشابه متفاوت می‌کند.

خرید اینترنتی 41 مدل استیکر کاشی مدرن و فانتزی [ با قیمت ارزان ]

گل آفتابگردان که شامل بیش از 70 گونه است ، شاید یکی از جذاب ترین و تحسین برانگیزترین موجودات طبیعت باشد. از لحاظ تاریخی ، گل آفتابگردان با خوش بینی و امید همراه بوده است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد می‌خواهند پرورش گل آفتابگردان را در باغ یا بالکن خانه‌شان انجام دهند.

نیاز به نور خورشید

مهمترین ویژگی برای پرورش گل آفتابگردان تامین نور خورشید است و به همین دلیل نام آن را آفتابگردان گذاشته اند. بدین ترتیب ، گیاه آفتابگردان می تواند در هر کجا که نور خورشید وجود دارد رشد کند. اگر شما هم علاقه مند به داشتن این گل زیبا در باغ یا خانه خود هستید کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید.

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

مرحله 1- کجا و چه زمانی گل آفتابگردان بکاریم؟

آفتابگردان می تواند در گلدان ها ، باغ ها ، مزارع و به طور خلاصه در هر جایی رشد کند. وقتی از نحوه کاشت و پرورش گل آفتابگردان سوال می کنید ، البته نکات و ترفندهای مهم و حیاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. اولین گام انتخاب مکانی است که روزانه برای چند ساعت نور کافی و مستقیم خورشید را دریافت کند.

همچنین اگر می خواهید گیاه آفتابگردان در همان سالی که در باغچه یا گلدان خود می کارید گل دهد ، باید در روزهای نسبتاً گرم است، آن را بکارید. دمای ایده آل برای گلدهی گیاه آفتابگردان بین 18 تا 30 درجه سانتیگراد است. روند گل دهی آن حدود دو ماه و نیم پس از کاشت شروع می شود.

مرحله 2- شرایط خاک

پرورش گل آفتابگردان را چه در گلدان و چه در باغچه انجام دهید ، شرایط خاک به خصوصی ندارد. با این حال ، خاک هایی با ترکیب شیمیایی خنثی و مقادیر pH، خاک ایده آلی برای رشد گیاهان آفتابگردان به بهترین وجه و سالم است. علاوه بر این ، انتخاب یک خاک غنی از ارزش غذایی یا تغذیه یک نوع خاک معمولی با کودهای آلی ، آفتابگردان بسیار سالم تری را برای شما فراهم می کند.

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

مرحله 3- هر چند وقت یکبار و چقدر باید آبیاری کرد؟

برای پرورش گل آفتابگردان به خاک مرطوب نیاز دارید ؛ اما خاک خیس می تواند ریشه ها را پوسیده کند. در واقع می توان گفت که این یک قانون آبیاری معتبر برای تقریباً همه گیاهان است ، به جز گونه های استثنایی و گیاهانی که نیاز به آب اضافی دارند و در محیط های طبیعی مانند باتلاق ها زندگی می کنند.

بنابراین ، فقط زمانی باید گیاه آفتابگردان خود را آبیاری کنید که خاک خشک است. این امر به ویژه در مورد پرورش گل آفتابگردان در گلدان صادق بوده ؛ زیرا آب اضافی که در گلدان باقی مانده است، احتمال پوسیدگی ریشه ها بسیار بیشتر از خاک باغچه است. شما که نمی خواهید نهال آفتابگردان زیبای شما پوسیده شود؟ بنابراین اگر زمانی که کمی انگشت خود را در زمین فرو می‌ کنید ، احساس کردید که خاک خشک می ‌شود ،  گیاه آفتابگردان خود را در حد اعتدال آبیاری کنید و تا چند روز آینده خاک را مرطوب نگه دارید.

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

مرحله 4- چند ترفند در مورد نور خورشید و دما

همانطور که در مرحله اول گفته شد ، گیاهان آفتابگردان که به خاطر همین ویژگی ها به آنها آفتابگردان نیز می گویند ، خورشید را بسیار دوست دارند. پرورش گل آفتابگردان بدون آفتاب غیرقابل تصور است. به طور خلاصه ، خورشید یکی از شرایط ضروری برای گیاهان آفتابگردان است. بنابراین ، اگر گیاه آفتابگردان شما که در داخل خانه یا در گلدانی در بالکن پرورش داده اید ، این میزان آفتاب را دریافت نمی کند ، آن را هر روز در مکانی آفتابی قرار دهید و حداقل 6 ساعت در روز در آنجا بگذارید.

خرید اینترنتی 41 مدل ساعت دیواری فانتزی و شیک [ با قیمت ارزان ]

گیاه آفتابگردانی که 6 ساعت در روز آفتاب بخورد شاد و سالم خواهد بود. آفتابگردان ها در آب و هوای گرم بسیار بهتر و سالم تر رشد می کنند و به راحتی می توانند دمای 40 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. بنابراین لازم نیست نگران سوختن گل ها باشید.

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

مرحله 5- آیا هرس باید انجام شود؟

هرس آفتابگردان تنها در صورتی توصیه می شود که بیش از یک گل آفتابگردان در ردیف یا در پایین کاشته شود. این هرس فقط برای اینکه یکی دیگری را واژگون نکند و آفتاب را نپوشاند انجام می شود. برگ های آفتابگردان را در اواخر بهار یا اوایل تابستان بیش از دو بار در سال علف های هرز کنید. توصیه می کنیم این کار را فقط با استفاده از انبر باغبانی یا موچین ساخته شده برای گیاهان انجام دهید ؛ زیرا ممکن است به برگ های تازه گیاه آسیب برسانید .

گل آفتابگردان سالانه در طول تابستان و پاییز رشد می کند و گل ها در این دوره زنده می مانند. با این حال ، همه گونه های آفتابگردان یکساله نیستند. برخی از گونه های آفتابگردان چند ساله نیز وجود دارند که از تیرماه شروع به شکوفایی می کنند و تا اکتبر ادامه می یابند.

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

مناسب همه نوع دکوراسیون خانه

گل ‌های آفتابگردان ، عمدتاً به دلیل رنگ زرد زیبای گل ، حس گرما را از خود ساطع می‌کنند.  همان‌ طور که در بالا اشاره شد ، شاید علت استفاده گسترده از این گل در فیلم ‌ها و آثار هنری در سراسر جهان همین موضوع باشد. علاوه بر همه اینها ، چیزی که بیش از همه در مورد پرورش گل آفتابگردان شما را تحت تأثیر قرار می ‌دهد این است که از فصول گرم تابستان لذت می ‌برند و البته به طور منحصربه ‌فردی با هر دکوراسیون خانه و هر سبک تزئینی ترکیب می ‌شوند.

اگر شما هم در مورد کشت آفتابگردان مطلبی می دانید و قبلاً گل آفتابگردان پرورش داده اید ، لطفا نکاتی را که در حین مطالعه این مقاله به ذهن شما خطور کرده را در نظرات بنویسید.

تصاویر بیشتر:

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

41 مدل بهترین دوچرخه کوهستان در بازار همراه با قیمت خرید

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

روش پرورش و رشد گل آفتابگردان در خانه

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
ایده طراحی خانه باغ کوچک ، باغ و آلاچیق در حیاط خانه ، تزیین کردن باغچه به زیباترین شکل ، چه گیاهانی برای باغچه روی تراس مناسب است ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)