راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

اگر شما هم عاشق طبیعت هستید و برای زندگی در طبیعت تلاش می کنید ، باید بدانید که کاشتن درخت یکی از زیباترین حس های دنیاست. در واقع کاشتن یک درخت و پرورش آن در طول ماه ها و گاه سال ها ، میوه گرفتن از آن یا دیدن رنگ شکوفه هایش ، یکی از زیباترین و طبیعی ترین تجربه هایی است که فرد می تواند داشته باشد. یکی از درخت های مورد علاقه کاربران درخت سیب است. اگر شما هم علاقه مند به پرورش درخت سیب در باغ تان هستید این مقاله مناسب شماست.

اگر در خانه ویلایی زندگی نمی کنید ، سعی نمایید پرورش درخت سیب را در بالکن یا گلدان انجام دهید. اگر نمی دانید در این مورد چگونه اقدام کنید و به دنبال راهنمایی در این زمینه هستید ، مطلب زیر را دنبال نمایید.

مناسب آب و هوای معتدل

درختان سیب از گیاهان آب و هوایی معتدل هستند و به همین دلیل شرایط آب و هوایی کشور ما نیز برای پرورش درختان سیب بسیار مناسب است. بنابراین اگر بخواهید به پرورش درخت سیب در باغ خود اقدام کنید فقط چند نکته و ترفند وجود دارد که باید بدانید.

اول از همه ، باید با یادآوری این نکته شروع کنیم که رشد درخت میوه مستلزم تعهد طولانی مدت است. با این حال ، اگر قصد شما پرورش درخت سیب است که در طول سال ها رشد می کند و هر سال زیباتر می شود ، باید به مواردی مانند نحوه انتخاب محل کاشت ، نوع خاک مورد نیاز و نحوه مراقبت دقت کنید.

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

درخت سیب را کجا و چه زمانی باید بکارید؟

خورشید بهترین دوست درختان سیب است. درختان سیب حداقل به 6 ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارندو هر چه ساعات نور خورشید درخت شما بیشتر باشد ، بهتر است. در صورت لزوم می توانید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. منطقه ای که مستقیم ترین و طولانی ترین ساعات آفتاب را دریافت می کند ، منطقه ایده آل برای پرورش درخت سیب شما خواهد بود. نور خورشید در ماه های زمستان که احتمال یخ زدگی وجود دارد اهمیت بیشتری پیدا می کند.

خرید 40 مدل تختخواب انگلیش هوم شیک و بادوام + قیمت عالی

نکته دیگری که در انتخاب مکان باید برای پرورش درخت سیب مورد توجه قرار گیرد این است که باید گردش هوای مناسبی برای برگ ها پس از آبیاری یا بارندگی وجود داشته باشد. به عبارت دیگر ، باید یک منطقه آفتابی و مطبوع با گردش هوای بالا را انتخاب کنید.

فاصله و زمان

فاکتور مهم دیگری که باید در هنگام کاشت و پرورش درخت سیب در نظر بگیرید ، البته این است که فاصله درخت سیب شما با سایر سیب ها یا انواع دیگر درختان و گیاهان حفظ شود. شما نباید درخت سیب را خیلی نزدیک به درختان دیگر بکارید ؛ زیرا باید به ریشه ها فضای کافی برای رشد بدهید. انتخاب فاصله بین یک و نیم متر تا شش متر صحیح خواهد بود.

پس چه زمانی برای کاشت درخت سیب در باغچه شما مناسب است؟ زمان ایده آل برای کاشت نهال سیب بین اواسط فصل پاییز تا ظهور جوانه ها در بهار است. درخت سیب خود را از اواخر اکتبر تا آوریل در زمین بکارید. اما اگر قصد کاشت در ماه های زمستان را دارید ، توصیه می کنیم از انجام این کار در روزهای یخبندان و بسیار سرد خودداری کنید.

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

انتخاب خاک مناسب

درختان سیب در مورد خاک به مراقبت زیادی نیاز ندارند. تنها دو معیار وجود دارد که باید رعایت شود. خاک باید به خوبی زهکشی شده باشد و بتواند مقداری رطوبت را حفظ کند. خاک بسیار غنی یا خاک رسی سنگین برای پرورش درخت سیب مساعد نیست. علاوه بر این ، انواع خاک با زهکشی ضعیف نیز می تواند باعث بیماری پوسیدگی ریشه گردد. نوع خاک ایده آل برای درختان سیب ، خاکی با بافت متوسط ​​و با کیفیت متوسط ​​است. همچنین نیاز به افزودن کود به خاک را از بین می برد.

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

چه زمانی و چه مقدار باید آبیاری شود؟

آبیاری منظم درختان در طول فرآیند پرورش درخت سیب بسیار مهم است ؛ زیرا به شکل گیری سیستم ریشه ای به خوبی توسعه یافته کمک می کند. نباید فراموش کنید که مهم ترین نکته ای که در آبیاری درخت سیب باید به آن توجه کنید این است که منطقه خاک نزدیک به ریشه باید آبیاری شود نه تنه درخت. درختان سیب از طریق سیستم ریشه خود آب را جذب می کنند. اگر ساقه و برگ ها را آبیاری کنید ، ممکن است برگ ها در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسوزند یا بپوسند. این در واقع یک نکته معتبر برای تقریبا همه گونه های درخت میوه است. همچنین ، پس از آبیاری درخت خود ، باید مطمئن شوید که خاک تغذیه کننده ریشه قبل از آبیاری بعدی خشک است. در غیر این صورت ، درخت سیب ممکن است به دلیل آبیاری بیش از حد مستعد پوسیدگی ریشه شود.

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

کاربرد مالچ پاشی درخت سالم

مالچ لایه ای است که روی سطح خاک اعمال می شود. استفاده از مالچ مزایای باورنکردنی برای درخت دارد ؛ زیرا یک لایه محافظ به خاک اضافه می کند. مالچ پاشی رطوبت خاک را حفظ کرده ، حاصلخیزی خاک را افزایش می دهد و حاصلخیزی خاک را بهبود می بخشد و از رشد علف های هرز در خاک جلوگیری می کند. مالچ برای پرورش درخت سیب می تواند از چیزهای مختلفی تشکیل شده باشد ؛ مانند کمپوست خوب ، خرده پوست و حتی مقداری مواد معدنی.

خرید 39 مدل توالت فرنگی تاشو پرکاربرد و بادوام بالا + قیمت عالی

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که مالچ باید به طور دوره ای تجدید شود. لایه مالچ باید به اندازه سایه درخت را بپوشاند ؛ اما همیشه باید از تنه دور نگه داشته شود. افزودن مالچ در نزدیکی تنه احتمال لانه کردن آفات به خصوص موش ها ، خوردن پوست و پوسیدگی تنه را افزایش می دهد.

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

نکاتی برای هرس درخت سیب

هرس درخت سیب احتمالا یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت و پرورش درخت سیب و از بین بردن احتمال بیماری است. ایده اصلی هرس کاهش تعداد شاخه های غیر ضروری است تا درخت شاخه های کمتر اما سالم و قوی داشته باشد. این امر گردش ایده آل بین شاخه ها را تضمین کرده و کمک می کند نور خورشید به همه شاخه ها به طور یکسان برسد.

حالا بیایید نحوه هرس صحیح درخت سیب را بررسی کنیم. روش صحیح هرس درختان سیب پیروی از سیستم مرکزی است. به این معنی که تنه مرکزی را به عنوان مهم ترین و بریدن شاخه های ضعیف ، روی هم یا بسیار نزدیک به هم در اطراف آن برش دهید. درخت سیبی که به خوبی هرس شده باشد درختی سالم و شاد است.

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

جهت دهی درخت

درختان سیب دارای ساختار درختی قوی هستند و برای ایجاد شکل و اندازه صحیح باید جهت دهی شوند. جهت دادن به شاخه های درخت نیز به میوه دهی درخت کمک می کند و همچنین بهترین راه برای پرورش درخت سیب در فضایی کوچک است. همچنین می توانید از همان روزی که درخت سیب را می کارید ، هدایت آن را آغاز کنید. یک درخت سیب را می توان در امتداد سیستم رهبر مرکزی هدایت کرد تا رشد آن را کاهش دهد ، میوه دهی و رشد شاخه ها را تحریک کند. یک شاخه را می توان خم کرد ؛ با طناب به شاخه پایینی گره زد و یا برای مسیریابی به ستون هایی در زمین گره زد.

تصاویر بیشتر:

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

خرید 39 مدل میز پینگ پونگ با کیفیت بالا و دوام عالی + قیمت مناسب

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

راهنمای پرورش درخت سیب در باغ شما

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
تزیین کردن باغچه به زیباترین شکل ، چه گیاهانی برای باغچه روی تراس مناسب است ، راهنمای طراحی باغچه کاکتوس به روش اصولی و خلاقانه ، راهنمای طراحی باغچه ها بروی تراس و پشت بام ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)