انواع مختلف کمدها و نحوه نگهداری از آنها

مکان های کمی در خانه وجود دارد که در آن وجود فضای زیاد از کمد مهم تر باشد. یک کمد مرتب در وقتتان صرفه جویی کرده و اجازه نمی دهد دنبال لباسی بگردید و سپس بعد از پیدا کردن متوجه شوید چروکیده است و نتوانید از آن استفاده کنید. کمد تنها برای نگهداری از لباس نیست. کمدهای متفاوتی وجود دارند که از روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی کمدها کت ها و لباس های بلندتان را نگه می دارند، برخی دیگر قوطی ها و غذا و کتری های برقی تان را.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست نجاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

در اینجا، لیستی از کمدهای مختلف و نکاتی برای تهیه آنها تهیه کرده ایم.

کمد اتاقی

این کمد، کادیلاک تمام کمدها محسوب می شود. مهم نیست ماشین رویایی تان چیست، کمد اتاق لباس، فضایی بزرگتر از تمام کمدها دارد و به شما اجازه می دهد درون آن آزادانه حرکت کنید و لباس خود را انتخاب نمایید. این نوع کمد با اندازه مناسب خود نه تنها از لباس هایتان نگهداری می کنند، بلکه آن ها را به نمایش نیز می گذارند.

کمد اتاقی ، فضایی است که هر کسی به راحتی می تواند وارد آن شود. این نوع کمد اندازه های متفاوتی دارد که از محیط های 5X3 تا اتاق خواب های بزرگ متفاوت می باشد.

از آنجایی که فضای زیادی در اختیار داریم، طراحی های این کمد بی انتهاست. دیوار مناسب برای آویزان کردن لباس ها و همچنین قفسه هایی برای لباس ها تا شده. اتاق لباس های بزرگتر اپنی در قسمت مرکزی خود دارند که می توان لباس های تا شده را در آن ذخیره کرد. برخی اتاق های بزرگتر دیوار یا قفسه ای خواهد داشت تا فضا را برای دو نفر تقسیم کند. بیشتر اتاق لبای ها پنجره یا تهویه هوا و یا هر دوی آنها را دارند، بنابراین دمای این کمد مناسب خواهد بود.

کلید بی نقص بودن این کمد، آن است که وسیله های مورد نیاز خود را به آن اضافه کنید. یک قفسه برای کفش های خود می خواهید؟ خب همین کار را انجام دهید. میخواهید در اتاق لباس خود راهرو داشته باشید؟ پس روی برخی دیوارها آیینه نصب کنید.

انواع مختلف کمدها و نحوه نگهداری از آنها

کمد دیواری

با این که این نوع کمد از نوع اتاق لباس کوچک تر است اما طرح های متفاوتی دارد. اول از همه، انواع مختلف این کمد به عمودی بودن فضای مورد استفاده بستگی دارد، چرا که عمق آن تنها می تواند به اندازه انگشت تا بازو باشد. قدیمی ترین کمدهای دیواری شامل یک قسمت بلندتر برای آویزان کردن لباس بودند. معمولا در این نوع کمد، قفسه ای روی قسمت بلند مخصوص آویزان کردن لباس قرار دارد و فضای اضافی کمد محسوب می شود. بیشتر خانه ها یا کمد دیواری دارند و یا کمد اتاقی، خانه ای که هیچ کدام آن ها را نداشته باشد واقعا چیزی کمد دارد.

این نوع کمدها معمولا دربی دارای لولا، پرده یا پارتیشن دارند. کمدهای دیواری معمولا یا دو درب بوده و یا درب کشویی دارند. کمدهای دیواری موجود در پذیرایی یا ورودی خانه، کمد ورودی خوانده می شوند، کارایی آنها مشابه کمدهای دیواری است اما با این تفاوت که لباس ها در این کمدها به صورت موقتی قرار می گیرند و معمولا برای نگهداری از کت و کفش از آنها استفاده می شود.

یکی از روش های موثر برای افزایش فضای این نوع کمد، استفاده از هر دو قفسه های بالایی و پایینی آن می باشد. سعی کنید در قسمت بالایی لباس های فصل های دیگر را قرار دهید. در تابستان سوئیشرت ها و در تابستان شلوارک ها را در این قسمت نگهداری کنید. بسته به ارتفاع کمد گاهی می توانید برخی لباس ها را زیر لباس های آویزان شده قرار دهید. این قسمت بهترین مکان برای نگهداری جوراب ها، لباس زیر و تی شرت هاست.

انواع مختلف کمدها و نحوه نگهداری از آنها

کمد قدی

این نوع کمد به جایی متصل نبوده و در خانه ساخته نشده است. کمد قدی اندازه ها و شکل های مختلفی دارد. کمد قدی معمولا از جنس چوب و خصوصا چوب بلوط هستند و قرن هاست که از آنها استفاده می شود.

این نوع کمد نسبت به گذشته طرفداران زیادی ندارد. امروزه این نوع کمد بیشتر به عنوان دکور استفاده می شود، اما ظاهری زیبا و مجلل به خانه می بخشد. این کمد انواع مختلفی دارد، برخی یک قسمت بلند مخصوص آویزان کردن لباس های بلند و سنگین مانند کت ها بوده و بقیه قفسه هایی دارند تا دیگر وسیله ها در آنها نگهداری شوند.

کمد مخصوص پارچه

این کمد نسخه کوچک کمد اتاقی است و برای نگهداری از ملحفه، حوله، روتختی، وسیله های مربوط به حمام، پتو و بالش های اضافی برای مهمان مورد استفاده قرار می گیرد. کمدهای مخصوص پارچه نازک بوده و معمولا در راهروی بین دستشویی و حمام قرار می گیرند. در خانه ها و آپارتمان های مدرن این نوع کمدها به عنوان فضایی برای شستشو دهنده و خشک کننده لباس ها مورد استفاده قرار می گیرند. این کمد می تواند درب های لولا دار و دو دربی داشته باشد و یا کاملا فاقد در باشد تا دسترسی به آن آسان تر شود. استفاده از قفسه ها کلید بهره بردن از این کمد است.

کمد غذا

این کمد برای نگهداری از وسیله های خوراکی و غذا استفاده می شود. معمولا این کمدها در نزدیکی آشپزخانه قار می گیرند و می توانند به اندازه کمد دیواری بوده یا به صورت اتاقی باشند. اغلب در خانه های مدرن تر کمدهای غذای بزرگتری قرار دارند و همچنین در خانه های قدیمی نیز کمدهای غذا بزرگ بودند.

معمولا کمدهای غذای بزرگتر بدون درب یا جدا از هم می باشند تا فرد بتواند به راحتی با دستان پر کمد را ترک کند. برای افزایش فضا در این نوع کمد، از قفسه های سیمی یا چوبی استفاده می شود.

انواع مختلف کمدها و نحوه نگهداری از آنها

کمد ابزار

کمد ابزار نوعی کمد دیواری است که برای نگهداری از لباس، غذا و حوله استفاده نمی شود. این کمد برای نگهداری از وسیله هایی مانند قوطی رنگ، جعبه، مواد شیمیایی، چمدان ها و وسیله های مورد نیازی که معمولا هیچوقت از آنها استفاده نمی کنید، مناسب است. می توانید این کمد را هر جایی به غیر از اتاق خواب قرار دهید. بیشتر اوقات آن را در رختکن، زیرزمین، راهرو یا نزدیک ورودی پارکینگ پیدا می کنید. می توانید در کمد ابزاری که جادار باشد و قفسه های مناسبی داشته باشد جاروبرقی، مواد شوینده و تی، وسیله های مخصوص تمیزکاری، پیچ گوشتی، چکش، وسیله های مخصوص ساخت و ساز و جعبه ها و لوازم دکوری فصلی را قرار دهید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟