راه های ورود حشرات موذی به منازل

برای رهایی از حشرات موذی، یکی از موارد مهم که نباید از آن غافل شد؛سمپاشی منازل است. حشرات موذی از راه های گوناگونی وارد منازل می شوند. عموما این حشرات به منظور یافتن غذا به خانه ها وارد می شوند. البته ممکن است ورود این حشرات به خانه، از طریق انتقال تخم صورت بگیرد یا همراه با وسایل دیگر وارد خانه شوند. عموما این حشرات از درون درزها و سوراخ های موجود در دیوار و وسایل و چاه فاضلاب به خانه ورود پیدا می کنند.

محیط های مرطوب و گرم جزء محیط های مورد علاقه حشرات موذی هستند. به همین علت از جمله محل های زندگی این حشرات، دستشویی ها و حمام ها می باشند. فضای آشپزخانه نیز به دلیل اینکه نسبتا مرطوب و گرم است و از طرفی مواد غذایی در آن نگهداری می‌شوند؛ حشرات موذی علاقه بسیاری به زندگی در این فضا دارند.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، لازم است قبل از آغاز فرآیند سمپاشی منازل، سوراخ ها و درزهای موجود را بپوشانید تا مجددا این حشرات وارد خانه نشوند. برای نفوذ حشرات موذی به منازل، راه های مختلفی وجود دارند. لذا به منظور دفع و از بین بردن این حشرات ، باید سم مناسب انتخاب شود.

راه های ورود حشرات موذی به منازل

اهمیت انتخاب مناسب‌ترین سم جهت سمپاشی منازل

با توجه به اینکه واکنش انواع حشرات موذی نسبت به مواد شیمیایی با یکدیگر یکسان نیست، لازم است به منظور سمپاشی منازل از سم مناسب حشره  موجود در منزل، جهت از بین بردن آن استفاده کنید. در برخی مواقع این امکان وجود دارد که در منزل چندین حشره مختلف وجود داشته باشند. برای این موقعیت ها یکسری سموم ترکیبی وجود دارند. این سموم ترکیبی در فرآیند سمپاشی برای دفع تمام حشرات موذی تاثیرگذار هستند.

برای انتخاب مناسب‌ترین سم جهت سمپاشی صنعتی یا سمپاشی منازل، بهترین راه مشورت کردن با کارشناسان شرکت هایی است که فعالیت آنها تولید سموم مختلف است. این کارشناسان کمک می کنند که شما کاربردی‌ترین و مناسب‌ترین سم را تهیه و استفاده کنید. نکته دیگری که توجه به آن اهمیت دارد این است که اقدام به خرید سم از عطاری و… نکنید. با توجه به اینکه سم ها دارای اثرات طولانی مدت هستند و این ماده خطرناک به سلامت شما آسیب می‌رساند، هرگز بدون مقدمه اقدام به سمپاشی منازل نکنید. البته همواره به ساکنان کلان شهرها مانند تهران توصیه می شود از شرکت سمپاشی تهران استفاده نمایید که از سم صحیح برای هر حشره ای استفاده می نمایند، بخصوص برای سمپاشی پارکینگ که اغلب ساده انگاری می شود.

معرفی انواع گوناگون آفت‌کش ها و سموم

پیش از اقدام به سمپاشی منازل، خوب است با انواع سموم آشنا شوید. سموم و آفت‌کش ها دارای سه حالت مایع، جامد و گازی شکل (تدخینی) هستند. سموم جامد به شکل دانه های کریستال و گرانول یا به شکل پودر هستند. با توجه به خطرناک بودن سموم برای سلامت انسان ها، لذا در زمان سمپاشی باید نکات ایمنی کاملا رعایت شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز نباید از سموم گازی در منازل استفاده کنید. این عمل هم بسیار خطرناک و هم غیر قانونی است.

عوامل موثر در سمپاشی

در سمپاشی منازل و سایر محیط ها عوامل بسیاری تاثیرگذار هستند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • زمان حضور حشرات موذی در محل: به هر میزان که حضور حشرات موذی در اداره یا منزل شما طولانی‌تر باشد، مدت زمان سمپاشی و میزان سم استفاده شده نیز بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه برخی از حشرات در قسمت پایینی دیوار و برخی از آنها بر روی سقف رخنه می کنند؛ لذا در زمان سمپاشی، تشخیص ناحیه مورد نیاز حائز اهمیت است.
  • مقاومت حشرات موذی نسبت به سموم: برخی از حشرات موذی در برابر برخی سموم مانند سم DDT مقاومت بالایی دارند. لذا باید از سم مناسب جهت از بین بردن حشره مورد نظر استفاده کرد. اگر از زمان سمپاشی حدود یک و نیم ساعت گذشت اما همچنان در محل سمپاشی شده حشرات وجود داشته باشند؛ نشانگر این است که این حشرات در برابر سم استفاده شده مقاوم هستند. پس باید از گزینه دیگری استفاده کنید.
  • سازگاری سطح مورد نظر با سموم: برخی از دیوارهای خاکی دارای یک‌سری مواد شیمیایی می باشند. این مواد شیمیایی باعث افزایش PH شده و در نهایت برخی از سموم را تجزیه می کنند. دسترسی سم به مناطقی مانند سقف هایی از جنس کاه گل یا خس به دلیل وجود شکاف در این سقف ها و رخنه کردن حشرات در این شکاف ها، دشوار خواهد بود.
  • سازگاری سموم: از بین بردن حشرات بعد از اینکه بر روی سطوح مختلف قرار گرفتند؛ هدف اصلی سمپاشی می باشد. سموم مناسب باید از روی سطوح حشرات را از بین برده و دارای تاثیر هوابرد نیز باشند. این سموم نباید دارای حالت مقاوم باشند.

نحوه محاسبه هزینه سمپاشی منازل در سم گستر افق

به منظور برآورد دقیق هزینه سمپاشی منازل، در ابتدا لازم است که نوع حشره ای که در محل کار یا منزل شما مزاحمت ایجاد کرده است، مشخص شود. عوامل بسیاری بر تعیین هزینه سمپاشی تاثیرگذار هستند. این عوامل عبارتند از:

  • نوع فضا و مساحت آن: مکان های مختلفی همچون خوابگاه ها، ادارات، بیمارستان ها، باغ ها، رستوران ها، هتل ها، منازل مسکونی، مدارس و… نیاز به سمپاشی دارند. با توجه به نوع فضا و متراژ آن، هزینه سمپاشی متفاوت می باشد. در واقع به هر میزان که متراژ فضا بیشتر باشد، هزینه سمپاشی آن نیز بیشتر خواهد بود. به طور مثال هزینه سمپاشی خانه های حیاط‌دار بیشتر می باشد.
  • نوع سمی که مورد استفاده قرار می گیرد: برای از بین بردن حشرات مختلف، سموم متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این سموم نیز متفاوت است. به عنوان مثال هزینه سمپاشی برای دفع بید با هزینه دفع سوسک تفاوت دارد. برخی از حشرات در برابر سموم معمولی مقاومت بالایی دارند و از بین نمی روند. تعیین نمودن سم نوع مناسب برای این حشرات را به متخصصین این حوزه بسپارید. برای از بین بردن برخی از حشرات نیاز به سموم قوی است و همین مسئله هزینه سمپاشی را افزایش می دهد. برای اطلاع از قیمت سمپاشی نیز از افراد متخصص مشورت بگیرید.
  • موقعیت جغرافیایی محل مورد نظر: از دیگر عوامل موثر بر هزینه سمپاشی منازل، موقعیت جغرافیایی محل مورد نظر است. به عنوان مثال خانه هایی که از شهر فاصله زیادی دارند و نیاز به طی مسافت بیشتری است.، هزینه سمپاشی آنها نیز بیشتر خواهد بود.
  • نوع حشره مزاحم: دلیل حضور حشرات در محل، با یکدیگر متفاوت است. اگر منشا اصلی ورود هر حشره را شناسایی کنید، هزینه سمپاشی دفعات بعدی کمتر خواهد بود.

اگر در زمان مناسب اقدام به از بین بردن حشرات موذی نکنید، مشکلاتی برای سلامت افراد ایجاد خواهد شد. در رابطه با قیمت سمپاشی، از کارشناسان سم گستر افق راهنمایی و مشورت بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟