وکیل متخصص دیوان عالی کشور

وکیل متخصص دیوان عالی کشور

دیوان عالی کشور مرکز دادخواهی از رای های صادر شده توسط قاضی ها و محاکمین می باشد. محل استقرار این دیوان در شهر تهران است و دارای چند شعبه  نیز می باشد. هر شعبه از دیوان عالی کشور از یک رئیس،  2مستشار و 2 عضو تشکیل شده است.

تشکیل دیوان عالی کشور ایران بر اساس قانون اساسی کشور بوده و حیطه فعالیت آن را قانون مشخص نموده است. رسیدگی در دیوان عالی کشور بدون حضور طرفین دعوی و وکلای آن ها صورت می گیرد اما در مواردی که حضور دو طرف یا وکلای آنان لازم باشد با دعوت از آن ها رسیدگی صورت می پذیرد.

بهترین وکیل دیوان عالی کشور

برای آن که بتوانید با بهترین وکیل دیوان عالی کشور در گروه وکلای دیوان آشنا شوید، در ابتدا باید مرجع قانونی و رسمی به نام دیوان عالی کشور را به طور کامل بشناسید. بر اساس قانون کشور ما در رابطه با این مرجع قضایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دیوان عالی کشور در تهران تشکیل می گردد. اگر شورای عالی قضایی مصلحت بداند می ‌تواند در شهرستان های دیگر نیز شعبی تشکیل ب‌دهد. شعب دیوان عالی کشور به حسب مقدار نیاز متعدد خواهد بود و ریاست دیوان عالی کشور به عهده رئیس شعبه اول می باشد و پرونده ‌ها به ‌دستور وی به شعب دیگر ارجاع می ‌گردد و می ‌تواند اختیارات خود را در خصوص ارجاع پرونده ‌ها و ریاست هیئت عمومی به رئیس یکی از شعب دیگر و‌ یا معاون قضایی خود محول بکند.

دیوان عالی کشور به تعداد لازم برای شعبات، عضو معاون دارد و عضو معاون می ‌تواند وظایف هر یک از 2 عضو شعب را‌عهده ‌دار بشود. تعداد معاونین نباید بیشتر از تعداد شعب باشد و این قضیه طبق نظر شورای عالی قضایی تعیین می ‌شود.

رئیس، مستشار و عضو معاون باید یا مجتهد باشند و یا ۱۰ سال تمام از درس خروج نکرده باشند و یا دارای ۱۰ سال سابقه کار‌قضایی و یا وکالت بوده و تسلط کامل بر قوانین اسلامی داشته باشند.

هر یک از اعضاء شعب دیوان عالی کشور موظف هستند پرونده ارجاعی را با حفظ نوبت و کمال دقت مطالعه و بررسی و پس از ‌مشاوره کافی به طور مستدل اظهار نظر بکند.

پرونده‌ ها به صورت کلی به نوبت رسیدگی می ‌شود مگر در موارد فوری که به تشخیص رئیس رسیدگی خارج از نوبت به عمل بیاید در صورت اختلاف نظر بین 2 عضو شعبه عضو معاون و یا یکی از قضات شعب دیگر به آنان ضمیمه و اکثر آرا ملاک خواهد بود.

وکالت در دیوان عالی کشور

در خصوص جرایم زیر، رای های صادر شده در دادگاه ها و توسط قاضی ها قابل اعتراض در دیوان عالی کشور هستند:

  • قتل
  • قطع عضو
  • حبس بیشتر از 10 سال
  • حبس ابد
  • نصف دیه در موارد جرم عمد
  • جرایم سیاسی و مطبوعاتی

بررسی پرونده ها در دیوان عالی کشور

پرونده مربوطه بعد از ارسال به دیوان توسط رئیس یا معاون وی به یکی از شعب ارجاع می گردد.

پرونده ها به نوبت مورد رسیدگی قرار می گیرند مگر در مواردی که به موجب قانون رسیدگی خارج از نوبت مقرر شده باشند. همچنین اگر جرم مشخص شده باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شده باشد به تشخیص رئیس دیوان رسیدگی خارج از نوبت ضرورت می یابد. از پرونده گزارش جامعی با توضیح جریان و مستندات قانونی ارائه می گردد. رسیدگی بدون حضور طرفین و وکیل آن ها صورت می پذیرد مگر این که حضور آنان لازم باشد.

گزارش از پرونده و اوراق آن توسط عضو ممیز قرائت می شود، دادستان یا نماینده خود با حضور در شعبه به طور مستدل، مستند و مکتوب نسبت به نقض یا ابرام رای فرجام خواسته اعلام نظر می نمایند. در آخر اعضا شعبه با توجه به پرونده، گزارش و مطالب مربوطه و با بررسی نظر دادستان کل کشور یا نماینده او اقدام به اخذ تصمیم نهایی می کند.

مهلت تعیین شده جهت فرجام خواهی برای اشخاصی که در ایران مقیم می باشند 20 روز است. همچنین مهلت فرجام خواهی برای ایرانیان خارج از کشور 2 ماه خواهد بود.

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور

پرونده هایی که در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می گیرند از دسته پرونده های کیفری می باشند؛ پس بهترین انتخاب، وکیل کیفری برای رسیدگی اولیه به پرونده است. در صورتی که فرجام خواهی نسبت به رای صادره از دادگاه حقوقی و یا دادگاه خانواده بود،  بهترین انتخاب برای شما وکیل خانواده می باشد.

کانون وکلای دیوان می تواند در تمامی شرایط به شما یاری بدهد.

وکیل دیوان عالی کشور، جدی ترین مسئله!

شاید هنگامی که در مورد دیوان عالی کشور حرف می زنیم، ابتدایی ترین نکته ای که به ذهن افراد برسد، تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی باشد؛ زیرا که اصلی ترین و مهم ترین وظیفه  این مرجع قانونی رسیدگی به جریان چنین پرونده هایی است. از آن‌جایی که دیوان عالی کشور وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم مختلفی مثل دادگاه ها را بر عهده دارد، افرادی که احساس می کنند در هنگام صدور حکم پرونده آنان در دادگاه ها و دیگر مراجع قضایی، قصور یا کوتاهی از جانب مرجع رسیدگی کننده وجود داشته است، بهتر است فورا به سراغ وکیل دیوان عالی کشور بروند تا بتوانند در مدت زمانی که قانون در اختیار آن ها قرار داده است برای ارائه دادخواست فرجام خواهی یا همان تجدید نظر خواهی به دیوان عالی کشور مراجعه نمایند.

وکیل دیوان عالی کشور دارای تبحر و تخصص کافی برای حل و فصل پرونده های قانونی مختلفی که مرجع رسیدگی به آن ها دیوان عالی کشور است، می باشد.

لزوم حتمی کمک گرفتن از وکیل دیوان عالی کشور

یکی از چالش های ذهنی که شاید برای بسیاری از افراد ایجاد بشود آن است که اصلا مزایای کمک گرفتن از وکیل دیوان عالی کشور چیست و چرا باید برای ارائه دادخواست قانونی به این مرجع قانونی از وکیل دیوان عالی کشور کمک خواست؟

حقیقت این می باشد که کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه هر کاری می تواند علاوه بر تسریع روند انجام آن به کیفیت انجام کار نیز کمک بکند. همین موضوع نیز باعث شده تا امروزه شاهد تخصصی تر شدن تمامی مشاغل بشویم. مسلما هیچ کس دلش نمی خواهد که انجام کاری را به یک فرد غیر حرفه ای و غیر متخصص بدهد. هرچقدر حساسیت کارها بیشتر باشد، لزوم سپردن آن کار به یک فرد متخصص و با تجربه نیز بیشتر است.

از آن جایی که دیوان عالی کشور را می توان جز مراجع مهم نظام قضایی کشور شمرد، مسلم است برای ارائه دادخواست در این مرجع قضایی، باید از بهترین وکلای دادگستری کمک گرفت. وکیل دیوان عالی کشور علاوه بر این که دارای مهارت و تخصص کافی در زمینه حل و فصل پرونده های مختلف در این مرجع قضایی است، این توانایی را دارد تا از بهترین مدارک قانونی و ادله اثبات برای احقاق حقوق موکل خود استفاده بکند.

رسیدگی به پرونده های تجدیدنظر در دیوان عالی کشور

قبل از آن که به وکیل دیوان عالی کشور مراجعه بکنید یا به وب سایت وکلای دیوان ، بهتر است نکات قانونی لازم را در مورد نحوه رسیدگی به پرونده های تجدید نظر و فرجام خواهی در دیوان عالی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

آرایی که به وسیله دادگاه های حقوقی یا کیفری و نظامی یک در مقام رسیدگی تجدید نظر نسبت به آرا دادگاه های حقوقی یا کیفری یا‌ نظامی صادر می ‌شود، جز به درخواست رئیس دیوان عالی کشور یا دادستان کل کشور قابل تجدید نظر مجدد در دیوان عالی کشور نیست.

اگر به دنبال بهترین موسسه جهت وکالت در دیوان عالی کشور هستید، می توانید همین حالا با کانون وکلای دیوان تماس حاصل نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟