استراتژی یک جنگجو در طراحی دکوراسیون مغازه سامان چوب

استراتژی یک جنگجو در طراحی دکوراسیون مغازه سامان چوب

دکوراسیون داخلی مغازه نقش تعیین کننده ای در برنده شدن رقابت بین فروشگاه های تجاری دارد. بهمین دلیل مجموعه های بزرگ دکوراسیون داخلی مثل سامان چوب، آکس چوب، ایکیا و… توجه ویژه به این مسئله دارند و در طراحی دکور مغازه ها دقت زیادی به مسئله فروش در کنار زیبایی دکوراسیون دارند.

طراحی دکوراسیون مغازه اگر براساس اصول هنری و بازاریابی باشد؛ حس خوبی را به مشتری القا می کند که همین حس تاثیر زیادی بر روی او می گذارد که منجر به حضور بیشتر او در مغازه و خرید بیشتر می شود. دکوراسیون مغازه سامان چوب شامل المان های زیر است:

  • طراحی سقف
  • قفسه بندی
  • نورپردازی
  • ویترین
  • کفپوش
  • کاغذدیواری
  • چیدمان وسایل

اولین گام این است که تجهیزات موردنیازتان را فراهم کنید و پس از آن مدل چیدمان آن ها را انتخاب و اجرا نمایید. در مورد سبک نورپردازی نیز غافل نشوید که در طراحی مغازه و ویترین و در جذاب تر نمایش دادن شان بی تاثیر نمی باشد. نورپردازی را نیز فراموش نکنید و حتما در طراحی و چیدمان ویترین و دکور مغازه یا فروشگاه تان، این المان را به کارببرید و در استفاده از آن وسواس و حساسیت خاصی داشته باشید.

استراتژی یک جنگجو در طراحی دکوراسیون مغازه سامان چوب

مراقب باشید شکست نخورید و منتظر فرصتی برای پیروزی باشید

تصور کنید دو مغازه دار دارید و هر کدام دکوراسیون مخصوص خودشان را دارند اما استراتژی ورود به بازارشان متفاوت است و اگر رقابت در بازار را مثل جنگ بدانیم این دو فروشگاه دار مثل دو فرمانده جنگ هستند.

بین یک فرمانده موفق و ناموفق در نحوه ورود به جنگ و نقشه پیروزی تفاوت وجود دارد:

  • فرمانده موفق تنها وارد جنگ هایی می شود که از پیروزی در آن اطمینان دارد.
  • اما فرمانده ناموفق ابتدا با ترس وارد جنگ می شود و بعد از آن، به این فکر می کند که چگونه باید پیروز شود.

اما همه چیز به این سادگی هم نیست، حتی زیرک ترین فرمانده هان هم نمی توانند دقیق بگویند که چه زمانی پیروز خواهند شد. پیش بینی در جنگ بسیار دشوار است؛ چون همواره باید منتظر ارتکاب اشتباه دشمن و یافتن فرصتی برای پیروزی بود.

یک فرمانده موفق می داند که برای نیل به پیروزی پنج قانون مهم وجود دارد:

  1. باید بدانید که چه زمانی بجنگید و چه زمانی از جنگیدن دست بکشید
  2. باید بدانید که چگونه با نیروهای سطح پایین تر و یا بالاتر از خودتان مقابله کنید
  3. ارتش شما باید در تمامی سطوح بسیار جنگنده، یکپارچه و منظم باشد.
  4. باید همیشه برای مبارزه آماده باشید و دشمن را سر بزنگاه غافلگیر کنید.
  5. باید ظرفیت نظامی و آزادی عمل داشته باشید. به عنوان یک فرمانده، باید بتوانید بدون دخالت حاکمیت به نیروهای خود دستور دهید

اما احتیاط کنید!

تنها وقتی که برتر از دشمن هستید حمله کنید. نقطه ضعف دشمن را بشناسید و از آن ناحیه حمله کنید. وقتی دشمن برای جنگیدن مشتاق است و نسبت به شما آگاهی کامل دارد، از نبرد اجتناب کنید.

هرگز از روی خشم وارد جنگ نشوید. همیشه چیزی برای برنده شدن وجود دارد. خشم شما در نهایت فروکش می کند، اما رهبری که نابود شده باشد هرگز نمی تواند به زندگی بازگردد.

از تله هایی که دشمن کار می گذارد، دوری کنید. هرگز لشكرتان را به سمت مکان هایی که امکان رساندن تدارکات به آنها وجود ندارد، هدایت نکنید. همچنین از مستقر شدن در مکان هایی که شناخت دقیقی از موقعیت زمینی آن ندارید، اجتناب کنید.

طراحی دکوراسیون شال و روسری

شال و روسری جزء پوشاکی هستند که در هر مغازه البسه فروشی به احتمال زیاد وجود دارد و مهم نیست که در آن مغازه شما چه چیزی می فروشید. چیدمان شال و روسری به فضای مغازه تان یک جلوه خاصی می بخشد و منجر به جذب مشتریان بیشتر می شود.

طراحی دکوراسیون مغازه شال و روسری نیاز به خلاقیت بیشتری دارد. در این مغازه ویترینی رنگارنگ و جذاب با شال ها و روسری های دلبر، اولین آیتمی است که مشتری را در نگاه اول قفل اجناس تان می کند. همیشه باید نمونه های جدید و پرفروش را برای نمایش پشت ویترین بگذارید.

چیدمان شال و روسری زمستانی فضایی لوکس و مدرن را ایجاد می کند ولی با این حال شال های نخی و رنگارنگ و طرح دار تابستانی و بهاره؛ نیز ارزشی خاص خود دارد.

هدیه مهدی علیمحمدی به شما عزیزان در مورد کابینت سازی

من مهدی علیمحمدی مدرس کابینت سازی و دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه نکات مهمی را در مورد میزان تاثیرگذاری دکوراسیون در فروش برای شما آماده کرده ام. این نکات کاملا تجربی است وطی چند سال فعالیت در مجموعه طراحی و آموزش دکوراسیون داخلی سامان چوب کسب شده است.

نکات فروش به وسیله دکوراسیون داخلی مغازه

  • جذابیت و جلب توجه توسط دکوراسیون مغازه.
  • خلاقیت خود را با دکوراسیون مغازه تان به رخ بکشید.
  • ایجاد فضای سرگرم کننده برای نگه داشتن مشتری در فروشگاه.
  • راحتی و آرامش فروشندگان و کارکنان فروشگاه.
  • طراحی فضای خاص برای محصولات مهم.
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟